Gå til innhold

Venninner som trodde jeg var større enn jeg er

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et rart spørsmål å stille.

Jeg er 180 og 21-22 i BMI og bruker M. S passer, men jeg syntes det blir for kort. Når jeg hadde BMI på 14 brukte jeg xs..... Så det er tydeligvis store forskjeller.

Anonymkode: f5e07...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare hersketeknikk. Ikke noe å bry seg om :) ei heller om bmi eller størrelse på klær ♡

Anonymkode: 5d89c...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville også blitt ganske sjokkert om du brukte XS og hadde BMI på 22 og normal høyde. 
Jeg har BMI på 19 (så tynn at folk omtaler meg som tynn, og det er ikke noe gøy å få høre hele tiden! like stygt skjellsord som å kalle noen feit syns jeg)  og bruker S og M, mest M. 
Jeg vil forresten opp til en sunn BMI på 24-25, så jeg syns ikke du skal føle deg feit eller noe med en BMI på 22. 
Det er ganske åpenbart at vennindene dine ikke mener at du er tykk selvom de ble overraska over at du brukte XS, men kanskje heller mer sjokkert over at du syntes det var komfortabelt å gå med så stramme overdeler? For selv på meg med BMI mye lavere enn din så hadde det vært for stramt og ubehagelig å gå i. 

Nå er jo ikke BMI noe som egentlig kan sammenlignes fra person til person, og heller ikke størrelser. Jeg vet om folk større enn meg som bruker mindre bh størrelse rundt brystkassen enn meg, og folk mindre enn meg som bruker buksestørrelser større. Det kommer nok mye an på smak og behag i fit også , og du har jo en 100% sunn BMI (anbefales å ha BMI mellom 22,5 og 25,5) så syntes du skal slutte å tenke på kroppsstørrelsen din for du lager komplekser og problemer som egentlig ikke er der! 

Anonymkode: 1b1b2...0a9

Jeg har en BMI på 23 og bruker mest S i klær, noen ganger M, andre ganger XS. Da jeg hadde en BMI på 31 brukte jeg for det meste L i underdeler, og mer M enn L i overdeler. Selv om du bruker store størrelser (til bmi/vekten din), betyr det ikke at alle andre gjør det. Det betyr heller ikke at ts går med stramme overdeler... Vi er alle forskjellig bygget!

Ts, dette synes jeg er ganske drøyt. Anser du de som gode venninner? Hvor gamle er dere? Jeg tror jeg ville ha konfrontert hun om du anser henne som god venninne.

Anonymkode: fc0f7...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelser varierer utrolig mye fra butikk til butikk, og i noen butikker er det også stor forskjell på merkene. Jeg har handlet meg nye klær denne uka, i bukser måtte jeg ha L fra en plass, S fra en annen, skjorter i S fra et sted, genser i L og genser i M (samme butikk), jeg tar alltid med flere størrelser i prøverommet, og ofte er det nesten ingen forskjell. Jeg har også lav BMI 18-19, men føler meg ikke feit fordi om en genser i L sitter penest på meg, eller fordi de fleste klær i XS er for små...jeg hadde ikke brydd meg om dette om jeg var deg.

Anonymkode: 97b57...a8c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er ekstrem hårsår. Hvor gamle er dere? Dere virker unge når klesstr er et spørsmål i en lek.

Jeg har en arbeidskollega som presser seg inn i S, det ser ikke bra ut. Men S skal hun ha på seg. Jeg hadde gjettet på at hun var en M, om det ble et tema. For hun er jo egentlig en M når S ser ut som pølseskinn. (Og når noen nå lurer på hvordan jeg vet str hennes så er det fordi vi jobber i helsevesenet og bruker uniformer, har plukket ut uniformer med henne mange ganger). 

Anonymkode: 01708...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir overraska over at folk bruker så mye forskjellige størrelser jeg. Altså at dere har klærbådr i XS, s og M i skapet. Selv bruker jeg alltid 38/M. Jeg eier kun klær i den størrelsen, og kan lett kjøpe klær uten å prøve først.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fun fact. Når leverandører/produsenter skal levere de klærne og størrelsene kunden (kleskjeden) vil ha, men de mangler noen gensere i den reelle størrelsen for å kunne levere hele ordren, så syr de på feilmerket størrelseslapp på et plagg som egentlig er en annen størrelse slik at de kan levere det kunden har bedt om. Så hvis fabrikken skal levere 100 gensere i medium men bare har 90, så får de siste 10 som egentlig er en small eller large også mediumlappen. Samme modellen av en genser kan derfor ha ulik fysisk størrelse selv om alle genserne er merket som medium. Bare for å illustrere hvor villedende en størrelseslapp kan være.

Og selvsagt varierer størrelsene fra kjede til kjede. Universalstørrelser finnes ikke i den forstand at en medium alltid er en medium. En medium i en butikk kan være en extra large i en annen butikk.

Jeg er høy, grenser mot for lav bmi, og bruker alt fra small (som kan være romslige på meg) til large og extra large (som kan være trange). Den størrelsen som plagget er merket med er ikke verdt tøybiten den er trykket på, det er passform som betyr noe.

Skulle jeg gjette hvilken størrelse jeg mest sannsynlig bruker, så tipper jeg 38 siden jeg kommer inn i alt fra 36 til 40.

Det er uansett bare tall og bokstaver og sier ingenting om kroppen min.

Anonymkode: 5059b...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart. En høy person som bruker str 46 ser slankere ut enn en kort person som bruker str 46.

Anonymkode: 80c33...17a

En høy person som bruker størrelse 46 er slankere enn en kort person som bruker størrelse 46 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at et par av dere insinuerer at jeg ikke passer inn i XS da. Det hjelper virkelig. XS i vanlige college-gensere er faktisk ganske baggy på meg. Jeg har flere ganger fått høre av folk at jeg kler meg i for store gensere når jeg både har brukt S og M. Da har de ikke visst om størrelsen på plagget. Jeg tror bare ikke folk skjønner at man ikke trenger å være så liten for å bruke XS. De som er skikkelig tynne bruker XXS/size 0. Ts

Anonymkode: da9d8...2c8

Nei, man må ikke være så liten for å bruke xs. Jeg har også noen plagg i xs. Men jeg har også noen i m og l. Det kommer helt an på plagget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at et par av dere insinuerer at jeg ikke passer inn i XS da. Det hjelper virkelig. XS i vanlige college-gensere er faktisk ganske baggy på meg. Jeg har flere ganger fått høre av folk at jeg kler meg i for store gensere når jeg både har brukt S og M. Da har de ikke visst om størrelsen på plagget. Jeg tror bare ikke folk skjønner at man ikke trenger å være så liten for å bruke XS. De som er skikkelig tynne bruker XXS/size 0. Ts

Det høres litt overdrevet ut at folk kommenterer at du kler deg i for store gensere når du tar på deg S, for såååå stor forskjell er det ikke på S og XS at folk vil kommentere det.  Men størrelser er forskjellig, og det kommer veldig an på hvilke butikker du handler på og klær du bruker. Collegegensere krever selvsagt ikke så stor størrelse som en trang topp vil. Jeg kan godt gå ned 2 størrelser når jeg bruker collegegensere eller f.eks. joggebukse eller en bukse med mye stretch. 

Anonymkode: 57ad0...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så rart at de tror du er større enn du er når du kler deg i baggy gensere. 

For øvrig er størrelse XXS veldig uvanlig. Det er nærmest ikke å oppdrive. XS er i realiteten den minste størrelsen. 

Anonymkode: 8b150...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ella Grisella skrev:

Blir overraska over at folk bruker så mye forskjellige størrelser jeg. Altså at dere har klærbådr i XS, s og M i skapet. Selv bruker jeg alltid 38/M. Jeg eier kun klær i den størrelsen, og kan lett kjøpe klær uten å prøve først.

Da skal du ikke se bort i fra at noen av plaggene dine hadde sittet finere på deg i en større eller mindre størrelse. Prøv, så skal du se!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

:klo: Jeg (ikke ts) har BMI 21,5, bruker str xs og har normal høyde. Er du sjokkert over dette også? Liten fettprosent og mer muskler...

Anonymkode: 80c33...17a

Ja det ville jeg nok, om du ser mye større ut enn meg. Jeg har jo bare min egen kropp og størrelse å sammenligne med, og kan ingenting om fettprosenter og muskelmasse. 

Anonymkode: 1b1b2...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske stor men folk rundt meg tror at jeg er mindre enn det jeg er. De tror jeg veier enn 80 til 85 kg.. etter hva de selv har tippet, men vekta ligger på 100. Ifg mål skulle jeg brukt str 52 i bukser eller xxl i overdel. Jeg bruker stort sett 46eller 48 i bukser og l eller xl i overdeler. Samtidig vet jeg om folk som omtrent er normal vektige som må bruke samme str som meg fordi dem er veldig høye. Alt kommer egentlig Ann på hva slags form man har på kroppen. Flest på din str bruker ikke xs men heller s eller m, men som sagt veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...