AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #21 Del Skrevet 14. oktober 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker størrelse 46, veier 95 kilo og er 180 høy. Jeg opplever stadig at folk tror jeg veier mindre enn jeg gjør. Venninner gir meg str m når vi shopper og samme foreslår de i butikken. Men jeg må da ha XL. Tror det handler om at vekten fordeler seg på en bra måte siden jeg er såpass høy. Ikke noe å ta på vei for at andre tar feil av den størrelse på klær synes jeg. Men litt korttenkt av venninnen din da! Anonymkode: 28db1...22b Jeg er samme høyde/vekt som deg, og bruker medium og 40/42. Så varierer tydeligvis Anonymkode: 02c97...11f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 14. oktober 2017 #22 Del Skrevet 14. oktober 2017 Det var litt ufin kommentar, særlig når hun måtte dra inn at du ikke var tynn. Med noen venner har man takhøyde for sånt da, men hun tråkket jo åpenbart feil her siden du ble såret. Men størrelser er jo litt tull uansett, jeg har sikkert alt fra XS til XL i skapet, det varierer sånn fra merke til merke, hvilke type plagg det er og om man vil ha en tight eller løs fit. Gidder knapt se på lappen lengre, tar det på øyemål. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #23 Del Skrevet 14. oktober 2017 Dette kan være så enkelt at dere handler på ulike butikker som har ulik størrelse på størrelsene. Jeg må bruke XS i noen butikker, mens i andre er det alt for lite. Og min BMI er 20 Venninen din vet vel ikke om kroppkompleksene dine? Jeg ville ikke antatt at det var stygt ment. For mennesker uten komplekser så hadde de ikke brydd seg om det som skjedde. Jeg hadde ikke brydd meg om en venn ble overrasket over at jeg brukte xs, for det spiller ingen rolle for meg hvor tynn eller tjukk jeg er, eller hvor tynn eller tjukk andre tror jeg er. Anonymkode: 314e4...3e8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #24 Del Skrevet 14. oktober 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Syns hele situasjonen var ekkel. Jeg sliter en del med komplekser for at jeg ikke har "den perfekte kroppen", men jeg har med årene lært å i hvert fall godta at jeg ser sånn ut. Jeg har en BMI på 22 og er middels høy/lav. Uansett, vi var en gjeng venninner som var samlet og spilte en versjon av "nødt eller sannhet" der alle måtte svare på et spørsmål. Det ene spørsmålet var hvilken klesstørrelse vi bruker. Jeg svarte som sant var, at jeg bruker XS/34 i overdeler og S/36 i underdeler. En venninne sa da: "Hæ, bruker du XS?" Og så insisterte hun (mens hun hadde en leende tone) på å sjekke lappen i toppen min. Den var da i str XS, og venninnen min sa videre: "Det hadde jeg ikke trodd. XS er jo sånn som tynne folk bruker." Kan legge til at alle venninnene i gjengen er på omtrent samme størrelse. De andre sa ikke så mye om denne seansen, men ei mumlet noe som "nei, det er ikke alltid folk ser ut som størrelsen sin." Selv klarte jeg ikke å si så mye, da jeg ble litt satt ut. Hvordan ville dere tolket dette? Og hvordan ville dere reagert? Anonymkode: da9d8...2c8 Dette ville jeg tolket som at du har en fullstendig idiotisk "venninne" totalt blottet for sosiale antenner. Anonymkode: 172d4...c78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 14. oktober 2017 #25 Del Skrevet 14. oktober 2017 For noen venninner! Jeg forstår godt at du ble lei deg, jeg hadde også blitt det. Kropp og vekt er et sårt tema og vi lever i et kroppsfiksert samfunn hvor presset er stort. Stygt gjort å si at XS er for tynne folk og, med bmi på 22 er du slank og langt ifra feit. Hun mente nok ikke at du var feit, men måten hun oppførte seg på kom veldig feil ut. Syns du skal ta det opp med henne/dem og fortelle hvordan du har det. Jeg syns ikke det er rart at du bruker XS og S med din bmi. Str varierer etter hvor man handler og muskler veier dessuten mer enn fett. Jeg har bmi på rundt 21 og bruker også XS og S. Pleier å kjøpe S i klær som skal være ettersittende fordi jeg ikke liker det for trangt. I vanlige topper/gensere med normal passform kjøper jeg XS siden S da ofte blir for vidt. Men igjen varierer det jo etter hvor man kjøper klærne. Str på Bikbok er mindre enn på H&M f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #26 Del Skrevet 14. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville også blitt ganske sjokkert om du brukte XS og hadde BMI på 22 og normal høyde. Jeg har BMI på 19 (så tynn at folk omtaler meg som tynn, og det er ikke noe gøy å få høre hele tiden! like stygt skjellsord som å kalle noen feit syns jeg) og bruker S og M, mest M. Jeg vil forresten opp til en sunn BMI på 24-25, så jeg syns ikke du skal føle deg feit eller noe med en BMI på 22. Det er ganske åpenbart at vennindene dine ikke mener at du er tykk selvom de ble overraska over at du brukte XS, men kanskje heller mer sjokkert over at du syntes det var komfortabelt å gå med så stramme overdeler? For selv på meg med BMI mye lavere enn din så hadde det vært for stramt og ubehagelig å gå i. Nå er jo ikke BMI noe som egentlig kan sammenlignes fra person til person, og heller ikke størrelser. Jeg vet om folk større enn meg som bruker mindre bh størrelse rundt brystkassen enn meg, og folk mindre enn meg som bruker buksestørrelser større. Det kommer nok mye an på smak og behag i fit også , og du har jo en 100% sunn BMI (anbefales å ha BMI mellom 22,5 og 25,5) så syntes du skal slutte å tenke på kroppsstørrelsen din for du lager komplekser og problemer som egentlig ikke er der! Anonymkode: 1b1b2...0a9 Bmi er bare tull og ikke noe man kan stole på. I følge BMI er jeg undervektig, noe jeg ikke er 🙄 Anonymkode: c30bc...536 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #27 Del Skrevet 14. oktober 2017 Størrelser varierer mye! Jeg har gått ned mye i vekt og bruker nå for det meste M i alt (75 kg). Får en del ekle blikk fra ansatte når jeg spør etter noe i M, eller hvis jeg spør "har dere er sånn/slik" og så gir de meg en XL eller sier de ikke har stort nok. Jeg svømmer i XL! Kroppene våres er ulike og plagg sitter ulikt på. Anonymkode: 9f040...d56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #28 Del Skrevet 14. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: BMI (anbefales å ha BMI mellom 22,5 og 25,5) Anonymkode: 1b1b2...0a9 Sitat BMI mellom 18,5 og 25 anses som normalvektig. Anonymkode: 12a13...564 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #29 Del Skrevet 14. oktober 2017 Min BMI er for øvrig også 19. Jeg veier 54 og er gjennomsnittshøyden for damer i Norge. Jeg har synlige ribbein og sternum. Er "bare bein" som samboer sier. Likevel bruker jeg S, M, L og av og til XL. Kommer an på butikken. XS blir altfor trangt og smått på meg. Anonymkode: 12a13...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #30 Del Skrevet 14. oktober 2017 Selv er jeg veldig tynn, folk tror jeg buker de minste størrelsene, men selv om jeg er tynn så har jeg bred benbygning som gjør at jeg ikke har sjans til å få på noe som helst i smal eller mindre, kroppsbygningen har ofte mer å si en vekten og høyden, eller bmi. Anonymkode: 2a61d...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #31 Del Skrevet 14. oktober 2017 4 hours ago, Thyra said: Å bli overrasket over at noen med middels høyde og normal BMI (22) bruker xs betyr da ikke at man synes de ser store ut!?! Xs er vanligvis for dem som er under middels høye og/eller veldig spinkle. Folk reagerer forskjellig, og det skal de få lov til. Men BMI på 22 er langt i fra overvekt. Og jeg ville ikke blitt fornærmet i det hele tatt i denne situasjonen. Nei, så idiotisk skal man faktisk ikke få lov å oppføre seg. Bli overrasket over noens størrelse, greit nok, men hvorfor kommentere det på noen som helst måte? Og å begynne å grave i klærne til folk etter lappen med størrelse fordi man nekter å tro det man får høre? Dette er ikke normal oppførsel. Hva hvis noen sier til meg at de veier 70 kg, og jeg tenker at de veier minst 80? Skal jeg holde det for meg selv, eller skal jeg dra dem med meg til badevekten for å sjekke? 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg bruker størrelse 46, veier 95 kilo og er 180 høy. Jeg opplever stadig at folk tror jeg veier mindre enn jeg gjør. Venninner gir meg str m når vi shopper og samme foreslår de i butikken. Men jeg må da ha XL. Tror det handler om at vekten fordeler seg på en bra måte siden jeg er såpass høy. Ikke noe å ta på vei for at andre tar feil av den størrelse på klær synes jeg. Men litt korttenkt av venninnen din da! Anonymkode: 28db1...22b Jeg bruker også XL, og folk tror jeg bruker M eller L. Og så påstår de at jeg ville sett tynnere ut om jeg skviset meg inn i mindre klær. Ingenting tyder på at det er riktig, siden jeg pleier gå med løse eller komfortable klær og folk tror jeg veier mye mindre enn jeg gjør. Det var ei som ville gi meg en tunika en gang i M, jeg sa sorry mac, men hun sa prøv da, prøøøv! Jeg måtte nesten skjæres løs etterpå Anonymkode: 172d4...c78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #32 Del Skrevet 14. oktober 2017 Klønete formulert av venninnene dine, men det er ikke så rart de ble overrasket for det er ikke så mange som bruker XS, XXS størrelser i det hele tatt. Jeg er lav og tynn (BMI 19) men trekker M på overkroppen og S på underkroppen, XS er altfor lite til meg Anonymkode: 5f1bd...067 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #33 Del Skrevet 14. oktober 2017 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville også blitt ganske sjokkert om du brukte XS og hadde BMI på 22 og normal høyde. Jeg har BMI på 19 (så tynn at folk omtaler meg som tynn, og det er ikke noe gøy å få høre hele tiden! like stygt skjellsord som å kalle noen feit syns jeg) og bruker S og M, mest M. Jeg vil forresten opp til en sunn BMI på 24-25, så jeg syns ikke du skal føle deg feit eller noe med en BMI på 22. Det er ganske åpenbart at vennindene dine ikke mener at du er tykk selvom de ble overraska over at du brukte XS, men kanskje heller mer sjokkert over at du syntes det var komfortabelt å gå med så stramme overdeler? For selv på meg med BMI mye lavere enn din så hadde det vært for stramt og ubehagelig å gå i. Nå er jo ikke BMI noe som egentlig kan sammenlignes fra person til person, og heller ikke størrelser. Jeg vet om folk større enn meg som bruker mindre bh størrelse rundt brystkassen enn meg, og folk mindre enn meg som bruker buksestørrelser større. Det kommer nok mye an på smak og behag i fit også , og du har jo en 100% sunn BMI (anbefales å ha BMI mellom 22,5 og 25,5) så syntes du skal slutte å tenke på kroppsstørrelsen din for du lager komplekser og problemer som egentlig ikke er der! Anonymkode: 1b1b2...0a9 Din sammenlikning EE jo helt irrelevant når du ikke vet høyden. Man kan være bitte liten og ha bmi 22. En på 1,50 og bmi 22 (vil da veie ca 50 kilo), vil naturlig nok bruke en mindre størrelse enn en på 1,70 og bmi på 22 (veier da 63 kilo). ts, det er vel mer at de selv tenker «shit, jeg bruker ikke XS, trodde vi var like slanke eller jeg slankeste». De var jo utrolig frekke da, men du trumfer jo dem når du hadde rett, så ville hevet meg over det og heller tenkt at de nok selv har et selvbilde på at de er mindre enn deg uten å være det.. Anonymkode: acf81...1f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #34 Del Skrevet 14. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Min BMI er for øvrig også 19. Jeg veier 54 og er gjennomsnittshøyden for damer i Norge. Jeg har synlige ribbein og sternum. Er "bare bein" som samboer sier. Likevel bruker jeg S, M, L og av og til XL. Kommer an på butikken. XS blir altfor trangt og smått på meg. Anonymkode: 12a13...564 Men når du er rundt 1,68 er det jo ikke rart at XS blir for lite... Herregud, skjønner ikke folk i denne tråden at de ikke kan se på bmi isolert men må ta høyden i betraktning? En på 180 cm og en på 150 cm kan ha samme BMI, men yror dere virkelig de kan smette inn i samme størrelse fordet? Anonymkode: acf81...1f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. oktober 2017 #35 Del Skrevet 14. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hyggelig at et par av dere insinuerer at jeg ikke passer inn i XS da. Det hjelper virkelig. XS i vanlige college-gensere er faktisk ganske baggy på meg. Jeg har flere ganger fått høre av folk at jeg kler meg i for store gensere når jeg både har brukt S og M. Da har de ikke visst om størrelsen på plagget. Jeg tror bare ikke folk skjønner at man ikke trenger å være så liten for å bruke XS. De som er skikkelig tynne bruker XXS/size 0. Ts Anonymkode: da9d8...2c8 Men det spiller jo ingen rolle for andre mennesker om du bruker XS eller XXXL! Og det burde heller ikke spille noen rolle for deg hvilken størrelse andre mennesker tror du bruker. Du er, som tidligere nevnt, garantert verken feit eller stor og du har sannsynligvis en sunn og riktig BMI. Det later til at noen tror det er bedre jo lavere BMI man har, men faktum er at det er mye mer helseskadelig å være undervektig enn å veie noen kilo for mye. Men du har en sunn og frisk kropp TS med helt perfekt BMI, så vær fornøyd med deg selv du! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #36 Del Skrevet 14. oktober 2017 7 minutes ago, Leo said: Men det spiller jo ingen rolle for andre mennesker om du bruker XS eller XXXL! Tydeligvis for TS sin venninne, når hun går til det skritt å sjekke lappen på klesplagget mens hun har det på? Jeg har aldri sett maken, i hvert fall. Anonymkode: 172d4...c78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #37 Del Skrevet 14. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min BMI er for øvrig også 19. Jeg veier 54 og er gjennomsnittshøyden for damer i Norge. Jeg har synlige ribbein og sternum. Er "bare bein" som samboer sier. Likevel bruker jeg S, M, L og av og til XL. Kommer an på butikken. XS blir altfor trangt og smått på meg. Anonymkode: 12a13...564 Dette tror jeg ingenting på. Du er ikke så tynn og bruker klær i XL. Jeg bruker ikke større enn S i noen av kjedebutikkene. Jeg hadde en gang i tiden en BMI på 25, og da brukte jeg M i alle kjedebutikkene. Litt løse klær passet også i S. Bestevenninnen min(hun er ikke en del av den overnevnte gjengen) har veldig lik høyde og vekt som meg, og bruker også XS og S. Ts Anonymkode: da9d8...2c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 14. oktober 2017 #38 Del Skrevet 14. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Størrelser varierer jo, synes ikke du skal bry deg om sånne kommentarer. Og noen bruker ulike str. på over- og underdeler. Hun venninnen din har jo litt rett, det er ikke alltid folk ser ut som størrelsen sin. Jeg blir f.eks. tatt for å bruke mindre klær/ veie mindre enn jeg egentlig gjør, det kan også ha mye med hvordan man kler seg å gjøre. Uansett er du langt fra overvektig med en BMI på 22. Det vet du når du tenker deg om:) Anonymkode: 2af4d...0e9 Enig med denne. Kan også være motsatt. Mange tror jeg veier mindre enn det jeg gjør, men likevel kjøper folk for store klær til meg.. Men de venninnene der kan ikke oppføre seg, det var ikke snilt sagt. De burde fått tilsnakk, men la det gå denne gangen. Men skjer det igjen: Si noe! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 14. oktober 2017 #39 Del Skrevet 14. oktober 2017 Kjenner meg utrolig takknemlig for at jeg og kompisene min kan kødde med hvor feite vi har blitt og hvordan håret trekker seg tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. oktober 2017 #40 Del Skrevet 14. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis for TS sin venninne, når hun går til det skritt å sjekke lappen på klesplagget mens hun har det på? Jeg har aldri sett maken, i hvert fall. Anonymkode: 172d4...c78 Men det er jo ikke normal oppførsel! Tvert i mot vil jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå