Gå til innhold

Hva vil kvinner egentlig i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noe av kjernen her tror jeg rett og slett er at det er et ganske stort gap mellom feminister og vanlige kvinner. Det gavner ikke vanlige kvinner når feminister kategoriserer alt mulig som "uønsket seksuell oppmerksomhet" eller når feminister klager på resultatene av kvinners egne frie valg (som å jobbe mindre, være mer med barna, velge det yrket de brenner for, osv.). De fleste kvinner hisser seg rett og slett ikke opp over at noen sjekker dem opp eller at en mann synes de er attraktive, men feministiske grupper er særdeles høylytte og da skapes nok fort det inntrykket artikkelen trekker frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10/13/2017 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Jose Oliveras, a 26-year-old bike messenger and independent contractor, says it is hard to know how to talk to or approach women nowadays. Feminism has made him unsure about courting rituals, and driven him to silence.

“You can’t say hello, you can’t compliment, you got to have some prince charming stuff up your sleeve.”

Oliveras recounts simply saying “excuse me” to a woman and being met by a hissing sound through teeth."
https://www.theguardian.com/world/2016/sep/05/straight-while-men-suffering-sex-feminism

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn? Hva vil kvinner egentlig i dag? Skal en være hyggelig mot kvinner eller skal en være drittsekk mot de? Noen kvinner vil si det ene, noen kvinner mener det andre. Så alt menn gjør er feil, uansett.

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn?

Anonymkode: 61255...e44

 

Sitatet i innlegget er forkortet pga. opphavsrett.

Jeg var ikke klar over at jeg hater menn, men når det er sagt, tror jeg de langt fleste av oss foretrekker hyggelige menn, akkurat som menn sikkert foretrekker hyggelige kvinner. Når du setter "hvorfor" foran en påstand, gjør det forresten ikke påstanden mer sann. At en kvinne ønsker en ting, og en annen noe annet, er vel hva man må forvente i et samfunn med individer. Den ene eksen min foretrakk hipstertruser på meg, den andre stringtruser. En likte at jeg gikk i joggebukse, den andre foretrakk meg pyntet. På date med menn har jeg møtt noen som foretrekker den stille typen, mens andre vil ha en pratsom og livlig dame. Betyr det at alt jeg gjør er feil, siden forskjellige menn ønsker forskjellige ting? Betyr det at menn hater kvinner?

Jeg er ikke sikker på hva han mener med at man ikke kan si hallo og ikke kan gi et kompliment. Her må man kanskje kjenne sin besøkelsestid? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Du er forvirret fordi du ikke kan vite hvilke kvinner som lever etter de gamle normene og hvem som lever etter de nye. Jeg har vært usikker selv, men kommet frem til at jeg ønsker å leve etter de gamle normene. Jeg setter pris på at noen holder opp døren. Ingen krav om det altså, men om noen først gjør det så ville jeg hvertfall ikke gitt dårlig tilbakemelding. Jeg har jo armer og kan gjøre det selv, men det er en høflig gest. Det er jo helt feil å tolke det som at mannen ved å gjøre dette anser kvinnen som uegnet til å åpne en dør. Bare feminister kan være så hjernevasket. Jeg setter også pris på at en mann tilbyr seg å bære tunge ting eller å reparere ting. Det betyr ikke at jeg ikke kan gjøre det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...