Gå til innhold

Hva vil kvinner egentlig i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn? Hva vil kvinner egentlig i dag? Skal en være hyggelig mot kvinner eller skal en være drittsekk mot de? Noen kvinner vil si det ene, noen kvinner mener det andre. Så alt menn gjør er feil, uansett.

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn?

Anonymkode: 61255...e44

 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en mann holder opp en dør for først en mann som kommer rett bak han og en kvinne litt lenger bak, så sier den andre mannen "takk", og går videre, kvinnen, derimot, kjefter han huden full fordi han tror hun trenger hjelp og følgelig diskriminerer henne som kvinne.

Hvis en mann holder opp en dør for først en mann som kommer rett bak han og så lukker den kvinnen litt lenger bak, så blir hun sur fordi han diskriminerer henne som er kvinne.

Problemet er ikke, "leser ikke av situasjonen sosialt", problemet er at kvinner har lært seg å skylde alt på menn. Samme hva. 

Kvinner eier ikke sans for selvkritikk.

Kvinner forventer å få alt servert på et sølvfat (ja, jeg vet, det er mange kvinner som har jobbet hardt for å komme opp og frem og skape noe i arbeidslivet - nå prater vi om interaksjonen mellom mann og kvinne).

Så hva vil kvinner egentlig? Bli behandlet likeverdig eller bli behandlet som prinsesser?

Anonymkode: 61255...e44

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da snerrer damene og blir sure, "hva f-n tror du du er? J-a mannfolk, skal alltid forstyrre!". Hvis en ikke går bort og tar kontakt blir damene tverre og sure, "hva f-n tror de at de er? J-a mannfolk, tror alltid de har en priviligert rett til å få alt servert i fanget".

Anonymkode: 61255...e44


Du prosjiserer din virkelighet over på kvinner for å fraskrive deg ansvar for eget liv. Det er jo du som er stappfull av kvinnehat! 

 

 

Anonymkode: c1242...2d7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke opplevd det med dør. Men jeg har opplevd det når jeg har gitt kvinner min plass, og når jeg har prøvd å slippe kvinner forbi. Og nei, det har ikke vært fordi "det er deg", det har vært på grunn av manglende respekt hos kvinnene. Men samtidig så er det jo slik kvinner lærer seg å tenke i dag, at menn er roten til alt ondt.

Når det gjelder manglende folkeskikk hos kvinner er det bare til å ta en titt på svarene i denne tråden.

Anonymkode: 61255...e44

Du svarer på dine egne spørsmål hele tiden og har tydeligvis bestemt deg for hva som er sant og ikke. Det gjør deg ganske sårbar for kritikk. Og det er ikke så rart, for det er ganske patetisk.

Det eneste noen har krav på fra fremmede er å la tvilen komme dem til gode. Respekt må du nok gjøre deg fortjent til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jose Oliveras, a 26-year-old bike messenger and independent contractor, says it is hard to know how to talk to or approach women nowadays. Feminism has made him unsure about courting rituals, and driven him to silence.

“You can’t say hello, you can’t compliment, you got to have some prince charming stuff up your sleeve.”

Oliveras recounts simply saying “excuse me” to a woman and being met by a hissing sound through teeth.

“Women aren’t giving it a chance anymore. They are saying I don’t have to do that, make an effort for men. You are removing the men who are trying to create a bond with you. It’s like, OK fine, but it sucks, you know.”

This was echoed by Burton Williams, a 35-year-old senior data engineer who says many women still expect men to be chivalrous, carry bags for them and open doors, but others take offense for the exact same behavior, screaming “woman power” at “almost everything”.

It is confusing, and the mixed messaging can leave men feeling portrayed in the wrong way just for trying to do the right thing.

“I am all for women empowerment but it’s like they want to empower themselves so much that they want to eliminate men from the equation,” Oliveras says, speculating that women these days are no longer interested in creating intimate ties now that they’re less economically dependent on men.
https://www.theguardian.com/world/2016/sep/05/straight-while-men-suffering-sex-feminism

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn? Hva vil kvinner egentlig i dag? Skal en være hyggelig mot kvinner eller skal en være drittsekk mot de? Noen kvinner vil si det ene, noen kvinner mener det andre. Så alt menn gjør er feil, uansett.

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn?

Anonymkode: 61255...e44

Kvinner er vel subjekter, og vil vel de se selv vil, akkurat som menn. Har aldri møtt en kvinne som hater menn, ei heller er en utpreget faminazi...bortsett fra på KG og noen andre forum. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd å bli snerret til av kvinner uten grunn, ja. Fordi de har forventet at jeg mente noe jeg ikke ment. 

Anonymkode: 61255...e44

Så dette handler om dine personlige erfaringer?

Og mange her påstår at menn ikke er styrt av følelser, men alle disse hatefulle trådene og innleggene er fulle av forsmådde følelser. 

Anonymkode: 0c85e...641

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Kvinner er vel subjekter, og vil vel de se selv vil, akkurat som menn. Har aldri møtt en kvinne som hater menn, ei heller er en utpreget faminazi...bortsett fra på KG og noen andre forum. 

Jeg har møtt slike kvinner. Jeg har rent av møtt Kari Jaquesson og til forskjell fra hvordan media fremstiller henne som så er hun en fantastisk hyggelig person. Er ikke vi menn også subjekter? Hvorfor er det da greit å hate "straighte hvite menn"?

Anonymkode: 61255...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt slike kvinner. Jeg har rent av møtt Kari Jaquesson og til forskjell fra hvordan media fremstiller henne som så er hun en fantastisk hyggelig person. Er ikke vi menn også subjekter? Hvorfor er det da greit å hate "straighte hvite menn"?

Anonymkode: 61255...e44

Det er ikke greit å hate hetrofile hvite menn, absolutt ikke. Men det tror jeg heller ikke kvinner flest gjør, enkelte ja, men ikke kvinner flest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt slike kvinner. Jeg har rent av møtt Kari Jaquesson og til forskjell fra hvordan media fremstiller henne som så er hun en fantastisk hyggelig person. Er ikke vi menn også subjekter? Hvorfor er det da greit å hate "straighte hvite menn"?

Anonymkode: 61255...e44

Det er heller ikke greit. Kjenner heldigvis ingen som gjør det. 

Anonymkode: c6f3a...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg klandrer ikke kvinner for "alt". Jeg løfter frem et problem, i og med at det nå er så inn å være "sterk kvinne", så er det vanskelig å være mann, for hva en mann enn gjør så er det galt.

Som jeg skrev lenger opp, det finnes kvinner som gjør en strålende jobb, som virkelig har gjort seg fortjent til sin stilling i arbeidslivet, som har bidratt og skapt.

Anonymkode: 61255...e44

Mener du at kvinner som ikke har gjort en strålende jobb eller fortjent sin stilling i arbeidslivet, ikke har rettigheten til å avvise en mann som prøver seg på hun? Og mener du egentlig at de fleste kvinner ikke har gjort seg fortjent til sin stilling i arbeidslivet eller bidratt til noe?  Hva med å være "sterk kvinne" er negativt? Hvis din assosiasjon av "sterk kvinne" er kvinner som flærrer og kjefter uten grunn så vil jeg si du må ha hatt utrolig lite med kvinner generelt å gjøre.. 
 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner eier ikke sans for selvkritikk. Kvinner forventer å få alt servert på et sølvfat (ja, jeg vet, det er mange kvinner som har jobbet hardt for å komme opp og frem og skape noe i arbeidslivet - nå prater vi om interaksjonen mellom mann og kvinne).

Så hva vil kvinner egentlig? Bli behandlet likeverdig eller bli behandlet som prinsesser?

Anonymkode: 61255...e44


På hvilken måte mener du kvinner forventer å få servert alt på et sølvfat? Det er jo heller deg som mann som forventer det, når du ikke har forståelse for at kvinner er mennesker vi og, vi kan også ha dårlige dager og ikke være i humør til å smile til den fremmede mannen på bussen som smiler til oss, vi kan også bare ville komme oss fra A til B uten å få en fremmed mann opp på siden av oss som spør hvordan det går og om han kan få nummeret mitt, vi kan også svare med normalt stemmeleie når noen av motsatt kjønn snakker til oss og ikke måtte tvinge oss til å snakke anderledes og lysere bare fordi den andre syntes det er koseligere,  vi kan også bare ville eksistere som et menneske, og ikke som en gjenstand som skal være pålagt å smile og tilfredstille alle menns ego og gjøre det akseptabelt å tro at de har retten til å få snakke med og kunne prøve seg på hvilken kvinne de vil i hvilken som helst setting.  
Det handler om folkeskikk det å kommuniser med noen, også av motsatt kjønn. Hvis jeg bare hadde gått å satt meg ved siden av en mann på bussen og begynt å prate med han når han ville sitte i sine egne tanker, så måtte jeg ha akseptert at han ikke ville prate med meg , og ikke sett på han som en kjip mann bare fordi han ikke ville prate med meg og tenkt at alle menn hater kvinner fordet. Ja man har ikke alltid hell med det motsatte kjønn, sånn er det for begge kjønn. Man kan ikke få alle man vil ha og man kan heller ikke tro at man er så mye viktigere enn en annen at man forlanger den andre skal ville bli kjent med deg. 

Anonymkode: c1242...2d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg tenker at man først og fremst at burde finne ut hvilken type dame man liker. Jeg for eksempel blir ofte begeistret for glad damer som er noe mer utadvent enn meg. De responderer veldig dårlig på "drittsekk" oppførsel, og liker bedre at man er god og hyggelig. Hvis jeg tar et hyggelig initiativ til en dame, og blir møtt med skjellsord eller en kald skulder slik som disse mennene snakker om vet jeg at dette er en dame jeg ikke kunne vært med uansett. Jeg vil ikke være med en person som behandler andre mennesker på den måten.

Disse mennene som klager over dagens tilstander er jo ofte menn uten noe erfaring med kvinner. De vet ikke hvilke damer de går best i lag med og prøver å tilpasse seg hver eneste dame de møter istedenfor å tilpasse seg den type dame de passer best sammen med. Jeg har ikke tenkt å latt damer som ikke er min type diktere hvordan jeg skal oppføre meg. Hvis de ikke liker den type mann jeg er så er det greit. Jeg legger meg ikke opp i hvilke type menn de vil være med, og tenker at de får gjøre det som er best for dem. 

Jeg er enig med de som sier at mennene klager over et for "komplisert" system. Det skal bare litt sosiale antenner til for å se hvilke type oppførsel en dame responderer på. Hvis man bare setter seg litt inn i disse temaene er dette fult overkommelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead

Jeg har blitt seksuelt trakassert av flere menn. Skal jeg da hate menn eller uttale at jeg ikke skjønner meg på dem og lure på hva menn egentlig vil ha i dag?? Neppe. Selv om det finnes mongomenn, så finnes det oppegående menn. De ønsker seg, etter hva jeg har skjønt, det som de aller fleste mennesker ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Du prosjiserer din virkelighet over på kvinner for å fraskrive deg ansvar for eget liv. Det er jo du som er stappfull av kvinnehat! 

Anonymkode: c1242...2d7

Også velger han å bruke fredagskvelden sin på Kg.. :baby: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at kvinner som ikke har gjort en strålende jobb eller fortjent sin stilling i arbeidslivet, ikke har rettigheten til å avvise en mann som prøver seg på hun?

Anonymkode: c1242...2d7

Nei, det mener jeg ikke. Men du er tydeligvis bitter i og med at du oppfatter det slik.

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og mener du egentlig at de fleste kvinner ikke har gjort seg fortjent til sin stilling i arbeidslivet eller bidratt til noe?

Anonymkode: c1242...2d7

Nei, det mener jeg ikke.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å være "sterk kvinne" er negativt?

Anonymkode: c1242...2d7

Det vet jeg ikke. Først og fremst fordi jeg ikke aner hva du mener med sterk kvinne, enn mindre hva du mener med "sterk kvinne".

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis din assosiasjon av "sterk kvinne" er kvinner som flærrer og kjefter uten grunn så vil jeg si du må ha hatt utrolig lite med kvinner generelt å gjøre.. 

Anonymkode: c1242...2d7

Nei, men det er min definisjon på en moderne kvinne derimot. Mange kvinner er bare ute etter å "sette mannen på plass". Ute etter å hevde seg ved å tråkke på menn.

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte mener du kvinner forventer å få servert alt på et sølvfat? 

Anonymkode: c1242...2d7

Hvis du leser setningene før jeg skrev det så får du sikkert med deg hva jeg mente. Hvis ikke kan jeg sitere det for deg og utdype, om du vil?

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo heller deg som mann som forventer det, når du ikke har forståelse for at kvinner er mennesker vi og, vi kan også ha dårlige dager og ikke være i humør til å smile til den fremmede mannen på bussen som smiler til oss, vi kan også bare ville komme oss fra A til B uten å få en fremmed mann opp på siden av oss som spør hvordan det går og om han kan få nummeret mitt, vi kan også svare med normalt stemmeleie når noen av motsatt kjønn snakker til oss og ikke måtte tvinge oss til å snakke anderledes og lysere bare fordi den andre syntes det er koseligere,  vi kan også bare ville eksistere som et menneske, og ikke som en gjenstand som skal være pålagt å smile og tilfredstille alle menns ego og gjøre det akseptabelt å tro at de har retten til å få snakke med og kunne prøve seg på hvilken kvinne de vil i hvilken som helst setting.  

Anonymkode: c1242...2d7

Der kom den bitterheten frem ja. Hvis en fyr kommer frem til deg og sier, "unnskyld...", så vil du avbryte han, kjefte han huden full fordi han forventer at du vil ha nummeret hans eller tror han har noen som helst rett til å se på deg som en kvinne, langt mindre tro at han kan være så fremfusig på den måten. "...jeg lurte bare på hva klokken var".

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler om folkeskikk det å kommuniser med noen, også av motsatt kjønn. 

Anonymkode: c1242...2d7

Hvor er din folkeskikk da? Så langt har du vært anklagende, du har vært uhøflig, nedlatende og fordomsfull. For all del, det er folkeskikk, men det er dårlig folkeskikk. Eller, du mente kanskje at det bare er menn som skal ha folkeskikk? Ikke du, for du er jo kvinne.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg bare hadde gått å satt meg ved siden av en mann på bussen og begynt å prate med han når han ville sitte i sine egne tanker, så måtte jeg ha akseptert at han ikke ville prate med meg , og ikke sett på han som en kjip mann bare fordi han ikke ville prate med meg og tenkt at alle menn hater kvinner fordet.

Anonymkode: c1242...2d7

Nettopp! Men nå er det mange kvinner som trekker den konklusjonen likevel. Det er liksom så inn for tiden å tenke slik.

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja man har ikke alltid hell med det motsatte kjønn, sånn er det for begge kjønn. 

Anonymkode: c1242...2d7

Ja, men et kjønn får kjeft samme hva vi menn gjør.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke få alle man vil ha og man kan heller ikke tro at man er så mye viktigere enn en annen at man forlanger den andre skal ville bli kjent med deg. 

Anonymkode: c1242...2d7

Men jeg forlanger i alle fall at en person skal ha gjort en innsats for å bli kjent med meg før vedkommende langer ut med slike anklager som at, "du mener at kvinner som ikke gjort en god jobb fortjener å avvise menn! og du mener at de fleste kvinner ikke gjør noen som helst jobb eller fortjener noe i det hele tatt!". 

Anonymkode: 61255...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn? Hva vil kvinner egentlig i dag? Skal en være hyggelig mot kvinner eller skal en være drittsekk mot de? Noen kvinner vil si det ene, noen kvinner mener det andre. Så alt menn gjør er feil, uansett.

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn?

Anonymkode: 61255...e44

Jeg hater ikke menn. Men jeg møtte en mann som jeg fikk en så enorm tillit til som jeg aldri har fått til en mann før på denne måten. Tilliten stakk så dypt. Jeg fikk en så stor tillit til at jeg, på en klisjevis måte, trodde jeg kunne gi hjertet mitt til denne mannen og så ville han enten gi det rettmessig tilbake eller behandle det varsomt. Men denne mannen brøt den tilliten på en så grov måte at jeg mistet all tillit til alle menn, og mest av alt mistet jeg tilliten til meg selv og min vurderingsevne når det kom til menn. For hjertet mitt ble kastet i bakken, tråkket på, trampet på, spyttet på, hugget i, og enda ikke blitt gitt 'rettmessig tilbake' etter 4 år. 

Det var en helt bisarr følelse å miste tilliten fullstendig til omverdenen, og da spesielt menn, på denne måten og føle seg så maktesløs når man ser hva for en kontroll noen kan få over en med diverse hersketeknikker og tillærte kunnskaper. En person kan sannelig utgjøre en enorm forskjell på godt og vondt i noens liv. På et tidspunkt der hvor man regelrett er blind av hjernevasking så fremstod ingen menn som særlige gode individer, men veien tilbake... da ble det gode menn som bygget tilliten opp igjen bare ved at de er seg selv på en måte. Ting tar tid.

Veldig vanskelig å forklare egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Walkingdead skrev:

Jeg har blitt seksuelt trakassert av flere menn. Skal jeg da hate menn eller uttale at jeg ikke skjønner meg på dem og lure på hva menn egentlig vil ha i dag?? Neppe. Selv om det finnes mongomenn, så finnes det oppegående menn. De ønsker seg, etter hva jeg har skjønt, det som de aller fleste mennesker ønsker seg.

Å bli behandlet med samme respekt som kvinner blir behandlet med.

For øvrig, trist å høre... Jeg håper du både har fått og får hjelp og støtte og ikke minst, forståelse. :hjerte:

Anonymkode: 61255...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det mener jeg ikke. Men du er tydeligvis bitter i og med at du oppfatter det slik.

Nei, det mener jeg ikke.

Det vet jeg ikke. Først og fremst fordi jeg ikke aner hva du mener med sterk kvinne, enn mindre hva du mener med "sterk kvinne".

Nei, men det er min definisjon på en moderne kvinne derimot. Mange kvinner er bare ute etter å "sette mannen på plass". Ute etter å hevde seg ved å tråkke på menn.

Hvis du leser setningene før jeg skrev det så får du sikkert med deg hva jeg mente. Hvis ikke kan jeg sitere det for deg og utdype, om du vil?

Der kom den bitterheten frem ja. Hvis en fyr kommer frem til deg og sier, "unnskyld...", så vil du avbryte han, kjefte han huden full fordi han forventer at du vil ha nummeret hans eller tror han har noen som helst rett til å se på deg som en kvinne, langt mindre tro at han kan være så fremfusig på den måten. "...jeg lurte bare på hva klokken var".

Hvor er din folkeskikk da? Så langt har du vært anklagende, du har vært uhøflig, nedlatende og fordomsfull. For all del, det er folkeskikk, men det er dårlig folkeskikk. Eller, du mente kanskje at det bare er menn som skal ha folkeskikk? Ikke du, for du er jo kvinne.

Nettopp! Men nå er det mange kvinner som trekker den konklusjonen likevel. Det er liksom så inn for tiden å tenke slik.

Ja, men et kjønn får kjeft samme hva vi menn gjør.

Men jeg forlanger i alle fall at en person skal ha gjort en innsats for å bli kjent med meg før vedkommende langer ut med slike anklager som at, "du mener at kvinner som ikke gjort en god jobb fortjener å avvise menn! og du mener at de fleste kvinner ikke gjør noen som helst jobb eller fortjener noe i det hele tatt!". 

Anonymkode: 61255...e44

Hvordan har du gjort deg mer fortjent til ditt arbeid? Er det fordi du har endi glefant mellom beina? 

Anonymkode: 5cc64...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bli behandlet med samme respekt som kvinner blir behandlet med.

For øvrig, trist å høre... Jeg håper du både har fått og får hjelp og støtte og ikke minst, forståelse. :hjerte:

Anonymkode: 61255...e44

Takk for øvrig! Jeg tar hevn på stedet hvis jeg har energi. Gidder ikke finne meg i sånt, det er ekkelt og respektløst. Sist gang det skjedde så tok jeg igjen ved å slikke han i ansiktet på en ekstremt lite sensuell og nedverdigende måte.

Endret av Walkingdead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vet ikke hva de vil ha.

Hva de vil ha avhenger av hvor i livet de er. Og hva som er vanlig for andre kvinner å gjøre.

 

Anonymkode: c7b66...b2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn? Hva vil kvinner egentlig i dag? Skal en være hyggelig mot kvinner eller skal en være drittsekk mot de? Noen kvinner vil si det ene, noen kvinner mener det andre. Så alt menn gjør er feil, uansett.

Hva er dette for noe tull? Du forstår vel at kvinner er akkurat like forskjellige som menn, det er drittsekker i begge leire. Det er bare å skygge unna de verste, og med litt livserfaring merker man dette fort. Generalisere slik er bare latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...