Gå til innhold

Hva vil kvinner egentlig i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jose Oliveras, a 26-year-old bike messenger and independent contractor, says it is hard to know how to talk to or approach women nowadays. Feminism has made him unsure about courting rituals, and driven him to silence.

“You can’t say hello, you can’t compliment, you got to have some prince charming stuff up your sleeve.”

Oliveras recounts simply saying “excuse me” to a woman and being met by a hissing sound through teeth."
https://www.theguardian.com/world/2016/sep/05/straight-while-men-suffering-sex-feminism

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn? Hva vil kvinner egentlig i dag? Skal en være hyggelig mot kvinner eller skal en være drittsekk mot de? Noen kvinner vil si det ene, noen kvinner mener det andre. Så alt menn gjør er feil, uansett.

Hvorfor er kvinner så fulle av hat mot menn?

Anonymkode: 61255...e44

Sitatet i innlegget er forkortet pga. opphavsrett.

Endret av Papirfly
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle nesten tro kvinner var individer og hadde ulike preferanser.

Når man har en måte å gå frem på når man forsøker sjekke opp noen, så vil man mislykkes. Sjekker du opp en nerd begynner du ikke å snakke om listepop. Sjekker du opp en fitnessinteressert forteller du ikke om hvor godt du liker å være en sofapotet. Samme gjelder for ulike kvinner, noen liker ikke x, and liker ikke y. 

Utenom det, så kan det nok stemme at menn lider mer under de nye komplekse sosiale reglene enn kvinner. Kvinner er bedre på sosial oppførsel, mens menn er mer "autistiske" på det området og har problemer med å forstå subtile sosiale koder. Derfor har de lettere for å drite seg ut og si eller gjøre feil ting. Etterhvert som utdanning og kunnskap øker, øker også kravene til den sosiale kompetansen.

Om man har gode sosiale antenner er det lett å være mann

Anonymkode: dd3d7...78b

• Liker 6
Skrevet

Ja, kjemperart at kvinner er individer og ikke en stor gruppe der det samme fungerer på alle. 

Anonymkode: 0c85e...641

• Liker 8
Skrevet

Hvis en mann holder opp en dør for først en mann som kommer rett bak han og en kvinne litt lenger bak, så sier den andre mannen "takk", og går videre, kvinnen, derimot, kjefter han huden full fordi han tror hun trenger hjelp og følgelig diskriminerer henne som kvinne.

Hvis en mann holder opp en dør for først en mann som kommer rett bak han og så lukker den kvinnen litt lenger bak, så blir hun sur fordi han diskriminerer henne som er kvinne.

Problemet er ikke, "leser ikke av situasjonen sosialt", problemet er at kvinner har lært seg å skylde alt på menn. Samme hva. Er han frempå? J-la mann som hele tiden prøver seg på oss kvinner! Er han ikke frempå men venter rolig på at hun tar kontakt? J-la mann som forventer at kvinner skal komme bort og ta første skrittet!

Kvinner eier ikke sans for selvkritikk. Kvinner forventer å få alt servert på et sølvfat (ja, jeg vet, det er mange kvinner som har jobbet hardt for å komme opp og frem og skape noe i arbeidslivet - nå prater vi om interaksjonen mellom mann og kvinne).

Så hva vil kvinner egentlig? Bli behandlet likeverdig eller bli behandlet som prinsesser?

Skrevet

Her var det mye generaliseringer i H.I du gitt... 

som nevnt over; kvinner har ulike individuelle preferanser.

videre; hva menn anser som «kurtisering» kan være ganske ulikt; Ronny synes kanskje han kurtiserer når han plystrer etter ei tilfeldig dame og roper at hun har ei sexy ræv, Bent «kurtiserer» gjennom å spandere masse drinker på tilfeldige damer på byen, og for Hans er «kurtisering» å erte dama litt og egle henne opp. For David er det å være den sterke og støttende, som varter opp og er oppmerksom. 

Alle de ulike metodene kan fungere i en situasjon/med ei dame, ogvære fullstendig feil i hos den neste. 

Mitt generelle råd er at om dette er et gjenntagende problem for mannfolka kan de prøve med god gammeldags vanlig høflighet. Man kommer som regel langt med det ;) 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, veggteppe skrev:

Mitt generelle råd er at om dette er et gjenntagende problem for mannfolka kan de prøve med god gammeldags vanlig høflighet. Man kommer som regel langt med det ;) 

Og da snerrer damene og blir sure, "hva f-n tror du du er? J-a mannfolk, skal alltid forstyrre!". Hvis en ikke går bort og tar kontakt blir damene tverre og sure, "hva f-n tror de at de er? J-a mannfolk, tror alltid de har en priviligert rett til å få alt servert i fanget".

Damned if you do, damned if you don't.

Hvorfor er det bare menn som skal være høflige? Hvorfor kan ikke det samme forlanges av kvinner?

Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis en mann holder opp en dør for først en mann som kommer rett bak han og en kvinne litt lenger bak, så sier den andre mannen "takk", og går videre, kvinnen, derimot, kjefter han huden full fordi han tror hun trenger hjelp og følgelig diskriminerer henne som kvinne.

Hvis en mann holder opp en dør for først en mann som kommer rett bak han og så lukker den kvinnen litt lenger bak, så blir hun sur fordi han diskriminerer henne som er kvinne.

Problemet er ikke, "leser ikke av situasjonen sosialt", problemet er at kvinner har lært seg å skylde alt på menn. Samme hva. Er han frempå? J-la mann som hele tiden prøver seg på oss kvinner! Er han ikke frempå men venter rolig på at hun tar kontakt? J-la mann som forventer at kvinner skal komme bort og ta første skrittet!

Kvinner eier ikke sans for selvkritikk. Kvinner forventer å få alt servert på et sølvfat (ja, jeg vet, det er mange kvinner som har jobbet hardt for å komme opp og frem og skape noe i arbeidslivet - nå prater vi om interaksjonen mellom mann og kvinne).

Så hva vil kvinner egentlig? Bli behandlet likeverdig eller bli behandlet som prinsesser?

Interessant at du sier det når du konstant klandrer kvinner for alt og ikke tar selvkritikk selv. Eller kanskje du er en kvinne?

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare tull. Folk sier takk stort sett uansett. Å holde døren oppe for noen handler om høflighet, og ikke bare noe menn skal gjøre. Jeg gjør det hele tiden uten å tenke over det. 

Anonymkode: 0c85e...641

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er oppkonstruert situasjon. Jeg holder selv døren oppe for mennesker som kommer bak meg - menn og kvinner - og takker når noen gjør det for meg. Det er normal folkeskikk. 

Jeg har aldri reagert som du beskriver i hele mitt liv, ei heller har jeg observert det eller hørt om det.

Anonymkode: e11b2...c5c

• Liker 6
Skrevet

Ja guri, tenk at jeg har andre verdier og holdninger enn Anne og Kari. Skulle jo tro vi alle tre ville helt det samme og har,akkurat de samme lnskene for livet siden vi tross alt har eggstokkene til felles!

Er menn blitt dummere? Er dere så dumme at dere tror vi er en jævla homogen gruppe som vil akkurat de samme tingene hele tiden? 

Anonymkode: 5cc64...62f

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og da snerrer damene og blir sure, "hva f-n tror du du er? J-a mannfolk, skal alltid forstyrre!". Hvis en ikke går bort og tar kontakt blir damene tverre og sure, "hva f-n tror de at de er? J-a mannfolk, tror alltid de har en priviligert rett til å få alt servert i fanget".

Hvorfor er det bare menn som skal være høflige? Hvorfor kan ikke det samme forlanges av kvinner?

Selvfølgelig skal kvinner også være høflige, hvorfor tar du som en selvfølge at noen skulle mene noe annet? 

Ellers er det ingen vits i å kommentere resten av innlegget ditt, om din erfaring er at 100% av alle kvinner som du utviser vanlig høflighet til «snerrer» tilbake, så sier det segselv at å diskutere videre med deg er dødfødt. Snerrer mora di også eller, om du er høflig ? Eller bestemora di? Eller tanta di? - 

Du har åpenlyst issues med damene, når du kommer med slike utsagn. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste sosialt adekvate voksne mennesker enten de er menn eller kvinner sier "takk" når noen holder opp døren for dem. Og den som holder opp døren gjør det fordi det er vanlig folkeskikk, ikke fordi de forventer noe i gjengjeld. Man skal være temmelig utilstrekkelig for å ikke kunne "lese av situasjonen". Så et viktigere spørsmål blir vel heller: Har du noensinne opplevd noe av dette i det virkelige liv? Har noen? For det virker ikke som om du tilbringer nok tid utendørs til å i det hele tatt havne i en aktuell situasjon.

Endret av AmandaVI
  • Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja.visste ikke at jeg gjorde det! Er så fint at jeg har så mange kloke menn rundt meg som kan fortelle meg hva jeg gjør :)

Anonymkode: 5cc64...62f

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Interessant at du sier det når du konstant klandrer kvinner for alt og ikke tar selvkritikk selv. Eller kanskje du er en kvinne?

Nei, jeg klandrer ikke kvinner for "alt". Jeg løfter frem et problem, i og med at det nå er så inn å være "sterk kvinne", så er det vanskelig å være mann, for hva en mann enn gjør så er det galt.

Som jeg skrev lenger opp, det finnes kvinner som gjør en strålende jobb, som virkelig har gjort seg fortjent til sin stilling i arbeidslivet, som har bidratt og skapt.

Men fortsatt så er det denne kulturen hvor alt som menn gjør er uansett galt. Menn kan ikke gjøre noe, enten det ene eller det andre, uten å bli snerret til, få kjeft tilbake.

Hvis en mann reiser seg på bussen for å gi sin sitteplass til en kvinne er han en drittsekk, fordi han tror hun ikke kan stå. Hvis han ikke gjør det er han en drittsekk, fordi han ikke respekterer kvinner og tror han har mer rett til å sitte enn hun har.

Det er et problem.

Skrevet

Hvordan han oppfatter sin suksess med kvinner med feminisme har jo egentlig ingenting med hverandre å gjøre. 

Det kunne like gjerne vært en mann som hisset med tennene til han om han plutselig sa "Unnskyld?". 
Om jeg som kvinne står på gaten og prøver å få kontakt med fremmede menn og sier "Unnskyld?" så vil flesteparten av de fortsette å gå de også og bare riste på hodet over meg og ikke gi meg en sjanse. 
Men jeg klandrer jo ikke dem for å være kvinnefiendtlige for det. 
Det er faktisk ikke sånn at bare fordi man er i det offentlige rom så ønsker man alle velkommen til å kontakte en. 

Dating og sjekking handler mye om omgivelsene for det, og tilretteleggelsen for det. 
Før i tiden så skrev menn brev i mange måneder eller år, kom hver dag med fersk juice fra handelsmannen for å ha en unnskyldning til å bli kjent med kvinnen han var nysgjerrig på over tid, ble kjent med henne som et menneske først og fremst for så å senere dele sine følelser og spørre om hun gjengjelder de før han prøver seg på noe mer. 
De gikk ikke bare opp til en fremmed kvinne å sa "Hei! Unnskyld? Hva heter du? Så søt du var! Vil du bli med meg hjem?" 

Kvinner har ikke noe generelt hat mot menn, men menn som tror det har jo åpenbart et generelt hat mot kvinner, om de mener det er hatfullt å ville bli behandlet med respekt, ha en intimsone, ikke alltid være klar for å snakke med noen fremmede bare fordi de vil snakke med deg, og vil bli kjent over tid. 

Anonymkode: c1242...2d7

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Walkingdead skrev:

Gratulerer med å ha titulert et lite barn med tittelen, "retard"! Du må være veldig stolt av deg selv. Veldig.

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg klandrer ikke kvinner for "alt". Jeg løfter frem et problem, i og med at det nå er så inn å være "sterk kvinne", så er det vanskelig å være mann, for hva en mann enn gjør så er det galt.

Som jeg skrev lenger opp, det finnes kvinner som gjør en strålende jobb, som virkelig har gjort seg fortjent til sin stilling i arbeidslivet, som har bidratt og skapt.

Men fortsatt så er det denne kulturen hvor alt som menn gjør er uansett galt. Menn kan ikke gjøre noe, enten det ene eller det andre, uten å bli snerret til, få kjeft tilbake.

Hvis en mann reiser seg på bussen for å gi sin sitteplass til en kvinne er han en drittsekk, fordi han tror hun ikke kan stå. Hvis han ikke gjør det er han en drittsekk, fordi han ikke respekterer kvinner og tror han har mer rett til å sitte enn hun har.

Det er et problem.

Det er tydeligvis ikke alle menn som er enig med deg. At du har problemer med å forstå de sosiale reglene betyr ikke at alle menn har det. Det er ikke vanlig at menn blir snerret til i de situasjonene du snakker om. Har du i det hele tatt opplevd det selv?

Jeg har heller aldri sett dette skje noe sted når jeg har ferdes ute

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AmandaVI skrev:

De fleste sosialt adekvate voksne mennesker enten de er menn eller kvinner sier "takk" når noen holder opp døren for dem. Og den som holder opp døren gjør det fordi det er vanlig folkeskikk, ikke fordi de forventer noe i gjengjeld. Man skal være temmelig utilstrekkelig for å ikke skjønne dette. Så et viktigere spørsmål blir vel heller: Har du noensinne opplevd noe av dette i det virkelige liv? Har noen? For det virker ikke som om du tilbringer nok tid utendørs til å i det hele tatt havne i en aktuell situasjon.

Nei, jeg har ikke opplevd det med dør. Men jeg har opplevd det når jeg har gitt kvinner min plass, og når jeg har prøvd å slippe kvinner forbi. Og nei, det har ikke vært fordi "det er deg", det har vært på grunn av manglende respekt hos kvinnene. Men samtidig så er det jo slik kvinner lærer seg å tenke i dag, at menn er roten til alt ondt.

Når det gjelder manglende folkeskikk hos kvinner er det bare til å ta en titt på svarene i denne tråden.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydeligvis ikke alle menn som er enig med deg. At du har problemer med å forstå de sosiale reglene betyr ikke at alle menn har det. Det er ikke vanlig at menn blir snerret til i de situasjonene du snakker om. Har du i det hele tatt opplevd det selv?

Jeg har heller aldri sett dette skje noe sted når jeg har ferdes ute

Jeg har opplevd å bli snerret til av kvinner uten grunn, ja. Fordi de har forventet at jeg mente noe jeg ikke ment. 

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg har ikke opplevd det med dør. Men jeg har opplevd det når jeg har gitt kvinner min plass, og når jeg har prøvd å slippe kvinner forbi. Og nei, det har ikke vært fordi "det er deg", det har vært på grunn av manglende respekt hos kvinnene. Men samtidig så er det jo slik kvinner lærer seg å tenke i dag, at menn er roten til alt ondt.

Når det gjelder manglende folkeskikk hos kvinner er det bare til å ta en titt på svarene i denne tråden.

:ler:

Anonymkode: 93327...da4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...