Gå til innhold

ME etter ulykke?

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for mange gode svar :)

Skal ta opp fatigue med lege. Syntes det er rart om jeg har fått ME som følge av en bilulykke som flere her sier... Om legen likevel vil utrede meg, er det noen måte å finne ut av dette sikkert på? Siden det er virus tenker jeg på. Jeg vil jo ikke ha en "sekkediagnose" fordi legen min "gir opp" å finne årsaken. Ser for meg at de da vil slutte å utrede etter hva som egentlig er galt og henge alt på ME-knaggen?

TS

Anonymkode: 32694...a47

Men det har du ikke :) 

Anonymkode: e78b2...d69

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva ME kommer av er ikke påvist. Der er flere teorier, som over her virusteorien, men ingen har til dags dato klart å isolere et virus fra en person syk med ME. 

Mange av dem med påvist ME her sine forklaringsmodeller på hvorfor de har ME, men teoriene ders er ikke forankret i medisinsk forskning. Diagnosen er omstridt og jeg kjenner flere med påvist ME som flere år senere har fått andre diagnoser som forklarer trettheten deres, og dermed har ME diagnosen blitt satt til side som feil. 

Her på forumet kan det bli som å banne i kirken om man uttaler seg slik jeg har gjort i dette innlegget. Men diagnosen ME er ingen kommet til buns i, ingen vet hva som forårsaken ME. 

Anonymkode: a2878...823

Så merkelig at de ikke klarer å isolere viruset om de mener det kan komme av det 🤔 Og som du sier: Folk har senere fått andre diagnoser som forklarer trettheten. Er det jeg er redd for, å få en diagnose som viser seg å være feil mange år senere.

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det har du ikke :) 

Anonymkode: e78b2...d69

Håper virkelig ikke det :)

Takk igjen alle for skikkelige svar! Var litt nervøs for reaksjonene når jeg lagde tråden 😂

TS

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg syntes lissom bare det er merkelig at det kom samme dagen som jeg var i den ulykken lissom. Hadde det kommet snikende så er det en ting, men som et direkte resultat av den er det jeg stusser på. Men jeg sier nok ja til utredningen. Er det noen som vet noe om hvordan den foregår?

Ja, hadde jeg bare funnet en kiropraktor som hadde turt å ta i meg så hadde jeg flyttet inn der frem til jeg var fikset 😂 

Får håpe det kommer en kur :)

Det kan jo være at traume triffet din ME, man kan aldri vite! Det er ofte det skjer akutt. Man skal utelukke all annen sykdom som kan forårsake dine symptomer, og da tar man div. tester. Du blir sendt hit og dit så selve utredningen kan ta litt tid. For noen tar det 1 år, for andre 5 år. Håper det ikke tar så lang tid for deg :) Gjerne les deg opp på en god, dyktig og respektert ME-spesialist og be om å bli henvist til den personen.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ME kommer av er ikke påvist. Der er flere teorier, som over her virusteorien, men ingen har til dags dato klart å isolere et virus fra en person syk med ME. 

Mange av dem med påvist ME her sine forklaringsmodeller på hvorfor de har ME, men teoriene ders er ikke forankret i medisinsk forskning. Diagnosen er omstridt og jeg kjenner flere med påvist ME som flere år senere har fått andre diagnoser som forklarer trettheten deres, og dermed har ME diagnosen blitt satt til side som feil. 

Her på forumet kan det bli som å banne i kirken om man uttaler seg slik jeg har gjort i dette innlegget. Men diagnosen ME er ingen kommet til buns i, ingen vet hva som forårsaken ME. 

Anonymkode: a2878...823

Hva ME kommer av er ikke påvist, enda. Men man er ganske nær å knekke koden! Foreslår at du oppdaterer deg på forskning og leser om Rituximab-studien. Det er selvsagt mange som blir feildiagnosert, og det er ikke bra. Selv om mange blir feildiagnosert betyr det ikke at ME ikke eksisterer...

Anonymkode: 994e8...5fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...