Gå til innhold

Decleor eller Dermalogica???


yvonne288

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker selv to forskjellige merker til mitt daglige hudpleie program, det er MD og Decleor.

Bruker følgende;

MD Facial Cleanser Oily skin

MD Facial Lotion

Decleor Harmonie Emulsion fuktigehetskrem

Decleor Baume Essentiel (på visse urenheter).

Jeg har tenkt litt på å fortsette å bruke MD produktene, men har lyst til å bytte til Dermalogica når det gjelder fukt/fuktighetskrem. Jeg har en fet/uren (asiatisk) hudtype, men kan være til tider ganske tørr på vinteren pga kulde og tørr inneluft. Liker Decleor Harmonie Emulsion ganske bra, men syns ikke den gir nok fukt.

Jeg tåler ikke mineral oljer og kan bare bruke komedogene kremer pga huden.

Til dere som bruker eller har mye peiling på Dermalogica produkter, hvilken fuktighetskrem tror dere vil passe til huden min?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler Active Moist dersom du har litt uren hud. Den gir iallfall mer enn nok fuktighet til meg.

Dersom du likevel ikke synes du får nok fuktighet, finnes det en fuktighetskrem til, nemlig Intensive Moisture Balance. Denne synes jeg ble litt for fet, men fikk bare en prøvetube en gang.

Da ville jeg heller anbefalt deg Active Moist, og supplere med Skin Hydrating Booster de dagene du føler deg ekstra tørr og stram. Iallfall min nye favoritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde helt klart bruke Active Moist, Intensive Moisture Balance er for skikkelig tørr hud. I tillegg har de en medium (hevder de, jeg synes den er rikere enn IMB) krem som heter Skin Smoothing Cream.

Du mente sannsynligvis anti-komedogen; komedogene kremer har ingredienser som forårsaker kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente anti-komedogen, kremer som ikke inneholder noen form for mineral oljer.

Til Lilith, bruker du MD, Decleoer od Dermalogica sine produkter? Jeg leser endel på dette forumet og merker at du svarer en del på spørsmål angående disse merkene, da har vel sikkert du peiling.

Jeg liker egentlig ganske godt Decleor sine produkter, men har litt lyst å prøve noen andre for jeg hører mye bra om Dermalogica her.

Glemte å si at jeg bruker også MD moisture defense masque i tillegg til det daglige hudpleie programmet mitt, men syns egentlig ikke den gir nok fukt heller. Har prøvd en liten tube av Decleor Hydra Floral fuktmaske, og likte den ganske godt. Har hørt at man kan bruke den som en vanlig nattkrem også, dermed kan jeg kompensere den mens jeg bruker Harmonie på dagen.

Jeg holder på å ta MD pensling nå, og penslingen gjør huden ekstra tørr og flasser, derfor syns jeg at Decleor Harmonie ikke holder når det gjelder fukt.

Problemet er da om jeg bør bytte fra Decleor Harmonie til en av Dermalogica sine kremer, eller fortsetter å bruke Decleor sine produkter og kjøper Hydra Floral masken for å kompensere fuktighetstapet??

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker/har brukt alle seriene. Akkurat nå bruker jeg Dermalogica, men for å være ærlig, synes jeg Decleor kanskje har bedre kremer. Harmonie-kremen er veldig bra, spesielt for irritert hud. Hydra Floral masken har jeg ikke prøvd.

Du burde holde deg unna MDF Moisture Defense-masken så lenge du tar behandlinger. Den inneholder 14% glykolsyre (har den selv), og kan gi huden overdose. Isåfall kan den bli rød og sår. Sett den bort til du er ferdig med alt av behandlinger. Avene på apoteket har en veldig bra beroligende fuktmaske, hvis du kan få tak i den. Det er en serie spesielt beregnet for irritert hud, og anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men inneholder ikke Avene mineral oljer? Jeg fikk en prøve på krem "Rich hydrating Cream" og på ingrediensene sto det at den inneholdt mineral oljer.....

Jeg har også brukt Avene produkter før jeg byttet til de jeg bruker nå, men syns ikke de var så gode...... Jeg ble faktisk ganske stram i huden etter å ha sprayet det kildevannet etter rens, og det burde man ikke være for den skal jo som regel roe ned huden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eller hva med dermalogica skin smoothing cream?

den liker jeg godt!

og mn hud er kanskje mest tørr, men siden den er så fukt fattig produseres det masse talg for å prøve å rette på dette da og dermed kviser og urenheter..... (tørr underhud, fet overhud).

med riktig fuktkrem hjalp det godt!

planen er at jeg etterhvert vil prøve active moist når huden min vbare ikke er fullt så fuktfattig lengre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva!!??? inneholder mdf også mineral oljer? det kan ikke være sant, for jeg ble anbefalt det av hudpleieren min og hun anbefalte meg sterkt å prøve md pga den var best mot kviser og urenheter, pluss at den ikke inneholdt mineral oljer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ennå ikke vært borti noen produkter fra mdf som inneholder mineraloljer. Om da ikke silikoner regnes som mineralolje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Decleor sine kremer er adskillig bedre enn Dermalogica sine, i hvertfall for min hud.

Jeg har sensitiv blandingshud som trenger myyye fukt. Huden kan bli litt tørr om vinteren og da trenger jeg litt mer fett i tillegg.

Jeg bruker Dermalogica renseprodukter og ansiktsvann og Decleor kremer.

På grunn av ekstra tørr inneluft nå i vinter har jeg prøvd ut en litt fetere krem fra Guinot som har vært god å bruke i tillegg i t-sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med Active Moist til min blandingshud, men jeg er ikke helt fornøyd kan man si. Jeg våkner om morgenen med mer flass på nesen/pannen enn vanligvis (brukte Clinique Dramaticly Different M. Lotion før) og småkvisene er der som vanlig. Men jeg har kun brukt den i en uke og skal gi den litt mer tid før jeg gir opp, kvisene kan vel fortsatt bli borte?? Men det med flassinga plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt med Active Moist til min blandingshud' date=' men jeg er ikke helt fornøyd kan man si. Jeg våkner om morgenen med mer flass på nesen/pannen enn vanligvis (brukte Clinique Dramaticly Different M. Lotion før) og småkvisene er der som vanlig. Men jeg har kun brukt den i en uke og skal gi den litt mer tid før jeg gir opp, kvisene kan vel fortsatt bli borte?? Men det med flassinga plager meg.[/quote']

samme problemet hadde jeg med active moist, bytta til skin smoothing cream jeg, og flassingen er helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Decleors Hydra Floral Emulsion som fuktighetskrem, den er veldig god. Finnes også i en litt rikere krem, men begynn med emulsjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har prøvd Hydra Floral Emulsion og krem, men likte ikke dem noe særlig pga konsistensen. Jeg liker Harmonie mye bedre.

Jeg har bestemt meg nå, skal fortsette med Decleor sine produkter, har kjøpt Hydra Floral fuktmaske fra hudpleieren min som kostet 298kr for 50ml. Litt stiv pris, men jeg syns jeg bør kjøpe noe hos henne siden hun er så gavmild som alltid gir meg mange gratis prøver. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...