Gå til innhold

Sur og gal nabo

Gjest Axl Rose

Anbefalte innlegg

Gjest Axl Rose

For ikke så lenge siden så flyttet det inn en ny nabo her. En mann, jævlig sur mann. Skulle tro han var broren til ei viss eks. I sommer flyttet han inn. Alt første uka så sto han ute på terrassen og kjeftet noe voldsomt i telefonen. Han viftet med armene og var skikkelig forbanna. Han gikk inn og det var rart at døra ikke knuste. Så var det stille i mange dager. Han var hjemme for vi hørte radioen og musikk av og til. Jeg spiller selv mye musikk og da helst metall. En natt smalt det skikkelig der inne så jeg våkna av det. Vet ikke om det var en dør eller hva faen det var. Ellers kan jeg ikke klage på bråk fra han. I dag skulle jeg ut å handle og satte meg på motorsykkelen og skulle kjøre, da kommer han kjørende med bilen sin. Han tar ned vinduet og roper noe til meg, men jeg hørte ikke hva han sa. Når jeg kom hjem hang det en lapp på min dør. Jeg leser den og der står det at han skal klage på meg og få meg kastet ut. Jeg bråker hele tiden og nå er han lei. Han klager på bråket fra motorsykkelen, han klager på musikk, jeg har aldri høy musikk sent om kvelden. Om ettermiddagen må jeg da få høre musikk? Har aldri hatt fest hjemme hos meg, går alltid til andre. Han klager på at jeg har besøk sent om kvelden og natta. Når jeg har damebesøk eller besøk av venner og de går eller kommer sent så er de alltid stille. Ikke noe smelling på dører som han gjør. Så nå vil han altså få meg ut uten grunn. Jeg vil så klart ikke bli kastet ut når jeg ikke har gjort noe galt. Kommer han noen vei med dette? Kan jeg virkelig bli kastet ut nå? Vurderer å klage på han tilbake. Jeg vet ikke hva han har i mot meg men jeg håper virkelig at han ikke blir boende. Jeg hater nabokrangel.  

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei

Han kommer ingen vei. Du lever et normalt liv. Du har fått en sær nabo

Anonymkode: 54034...784

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bootyhunter skrev:

Hjelp? Er litt små nervøs. Har blitt kastet ut tidligere, men da har det vært en grunn til det. 

Skaff deg hodetlf. til den metallmusikken - det er jævlig å høre på. Og rusing med motorsykkelen er også lydforurensning. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har brutt noen regler skal det jo ikke være noe grunn. Men jeg forstår at naboen er sur om du hører på metallmusikk så han også hører det. Jeg hadde seriøst blitt gal av bare det. 

Anonymkode: b79a6...e41

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer nok ingen vei angående utkastelse, i hvert fall ikke i første omgang. Du får først en advarsel, om noe i det hele tatt. Det er ikke fullt så lett å kaste ut noen på bakgrunn av en persons klage på støy.

Anonymkode: 802b8...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose

Godt å høre. Kan jeg puste lettet ut. Det med musikken, hører mye med hodetelefoner også, men det må da være lov å spille i egen leilighet. Spiller ikke så veldig høyt, han spiller høyere og den musikken er ikke så mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier du eller leier du? Det har ved første naboklage ingen videre betydning, men hvis en kranglete nabo først tar prosessen videre formelt, så er det betydelig vanskeligere å bli kvitt noen som eier. 

Anonymkode: 419bb...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Han kommer ingen veg i første omgang og uten bevis. I verste fall får du advarsel og det kan du klage på evt bare ta det han klager på til deg og gjøre noe med det. Selv om det virker som om du lever helt vanlig og han er dust. Hvis du eier skal det mer enn litt musikk og motorsykkel til for å kaste deg ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Takk for svar nå kan jeg slappe mer av. Sist jeg ble kastet ut så hadde jeg fester til langt på natt + rus med i bildet så da var det flere som klaget og jeg måtte ut. Det kan jeg forstå, men ikke noe så lite som dette. Kanskje han bare er ute etter å lage kvalme. Hvis jeg får advarsel skal de få vite at han ikke er så rolig han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man undervurderer ofte volumet på egen musikk. Min nabo spiller ofte musikk og det høres LETT. Spesielt om hun har vinduet åpent. Metall er en grusom sjanger også, så er mye lettere å bli irritert da.

Naboen min får også mye besøk på natterstid men det er helt greit. Hun jobber også nattevakt så er mye kjøre-lyder. Men sånt må man bare tåle om man bor nært hverandre. Musikk derimot... Kan få meg til å nesten klikke av irritasjon. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han er misunnelig på deg fordi du er en kul og rå type, og i tillegg kjører du en sykkel han aldri kommer til å få råd til. Ikke har han MC-lappen heller :biggrin:

Anonymkode: f032f...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere her sier at metal er grunn til å bli sur og klage. Det er omtrent like logisk som at jeg skulle fått en nabo kastet ut på grunn av at naboen hører på country eller danseband. Det er sjangre JEG blir irritert av, og faktisk kan det  gjøre meg fly forbanna om jeg må høre det over tid. Det har bare den effekten på meg. Alle er vi forskjellige. Dessverre. Jeg hadde foretrukket om alle rundt meg hadde foretrukket Guns n' Roses, Judas Priest, Mötley Crüe, osv ;) 

Denne naboen kommer nok ingen vei. Det er han som smeller med dørene. Det er han som spiller høyest tydeligvis. Og det er han som står og skriker ute på terrassen. 
Men for din egen del kan det være en ide å sørge for å få lydopptak av bråket. Og heller klage på ham til styret før han rekker å klage på deg. Du er nok ikke den eneste som har reagert. 

Endret av daemonia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bootyhunter skrev:

Jeg eier.

Da skal det sykt mye til for å bli kastet ut. Det fordrer at hele borettslaget? går i mot deg og en masse formelle greier og du må nesten har gjort lovbrudd for at det skal gå igjennom. Hvis du var dealer og supernarkoman prostituert som drev bordel ok, men ikke for mototsykkel og dålig musikk.

Anonymkode: 2d102...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mange naboer rundt deg? Sier de noe til deg? 

Hvordan er reglene der? Regner med det skal være stille mellom 22/23-07. Så lenge du er det, så har han ingen sak altså. 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Kun denne fyren som har klaget på meg, hun andre som bor på andre siden smiler og hilser hver gang vi ser hverandre, aldri sagt noe negativt eller klaget. 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han er misunnelig på deg fordi du er en kul og rå type, og i tillegg kjører du en sykkel han aldri kommer til å få råd til. Ikke har han MC-lappen heller :biggrin:

Anonymkode: f032f...c0c

Må være derfor:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 timer siden, Bootyhunter skrev:

Hjelp? Er litt små nervøs. Har blitt kastet ut tidligere, men da har det vært en grunn til det. 

Avsnitt haddd vært fint i Hi. Blir jo helt andpusten av å lese. Men nei. Etter hva du skriver,så gjør du ikke noe som tilsier at du skulle bli kastet ut! Bare slapp av,men kjedelig med sånne naboer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...