Gå til innhold

Marna Haugen


maomao

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Emmy_H skrev:

Jeg er nysgjerrig på hva hun skulle ha gjort som hadde vært riktig i denne situasjonen? Hun har et forsørgeransvar for mindreårige og en karriere som dessverre for henne er knyttet opp i mot mannen sin "greie", hva kan hun gjøre? Hun kunne beklaget på mannens vegne, men er det riktig at hun påtar seg den "skammen"? Alle vet hva slags "gris" hun har familie med. 

Hun kunne kommet med en uttalelse på bloggen sin om at hun tar avstand fra mannens handlinger...  

Istedenfor skriver hun et kort innlegg om hvor tøft hun har det nå og at hun trenger pusterom.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, The Kitten skrev:

Hun kunne kommet med en uttalelse på bloggen sin om at hun tar avstand fra mannens handlinger...  

Istedenfor skriver hun et kort innlegg om hvor tøft hun har det nå og at hun trenger pusterom.

Men kan hun ikke få pusterom? Få snakket ordentlig ut med mannen sin, samle tankene sine, være en mamma FØR hun kommer med en uttalelse til hele Norge?  Og prøv å sett deg inn i hennes situasjon, mannen du elsker gjør deg så vondt. Selvfølgelig har hun det vondt! 

Endret av Baresierdet
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen var liksom morsom? Jeg lurer litt på om de to ikke fortjener hverandre. 

Eller så er det jeg som er gammel. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Emmy_H skrev:

Jeg er nysgjerrig på hva hun skulle ha gjort som hadde vært riktig i denne situasjonen? Hun har et forsørgeransvar for mindreårige og en karriere som dessverre for henne er knyttet opp i mot mannen sin "greie", hva kan hun gjøre? Hun kunne beklaget på mannens vegne, men er det riktig at hun påtar seg den "skammen"? Alle vet hva slags "gris" hun har familie med. 

Karrieremessig (hvis hun vil bli i forholdet) kunne det vært lurt å skille seg mer fra ØB ved bla å fronte egen profil istedet for KOMIKERFRUE. Det henvises også til «The comedians wife» øverst i profilen. Ihvertfall for halvannet år siden da det begynte å koke. Hun kunne fjernet barna fra media også for å beskyttte dem. Så kunne hun frontet egen humor, mote, reklame osv. Ikke knytte nesten alt opp til ØB. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Baresierdet said:

Men kan hun ikke få pusterom? Få snakket ordentlig ut med mannen sin, samle tankene sine, være en mamma FØR hun kommer med en uttalelse til hele Norge? 

Om hun ønsker pusterom så er det vel greiest å kutte ut bloggingen og eksponeringen generelt.

"Kan jeg ikke bare få gjøre som jeg vil i mediene uten å få kritikk" har vel aldri funket.

 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, The Kitten skrev:

Hun kunne kommet med en uttalelse på bloggen sin om at hun tar avstand fra mannens handlinger...  

Istedenfor skriver hun et kort innlegg om hvor tøft hun har det nå og at hun trenger pusterom.

Hva om hun ikke gjør det? Det er hennes valg. 

4 minutter siden, Sam Jones skrev:

Karrieremessig (hvis hun vil bli i forholdet) kunne det vært lurt å skille seg mer fra ØB ved bla å fronte egen profil istedet for KOMIKERFRUE. Det henvises også til «The comedians wife» øverst i profilen. Ihvertfall for halvannet år siden da det begynte å koke. Hun kunne fjernet barna fra media også for å beskyttte dem. Så kunne hun frontet egen humor, mote, reklame osv. Ikke knytte nesten alt opp til ØB. 

Når det gjelder mindreårige er jeg helt enig i at de burde ha blitt skjermet. Det er lavmål å forsatt blande de inn i forretningskonseptet.Hun burde skjønne nå at bedriften ikke kan forsette i samme format som tidligere,men det tar vel tid å endre på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying

Som sagt noen ganger før,jeg tar avstand fra handlingene i denne saken. Nå jo ingen av de/vi ikkeinvolverte det hele hendelsesforløpet i alt dette-vi har jo enda ikke sett typiske bevis som blir lagt frem. (Når dette i første omgang blir lagt ut som en offentlig dokumentar så burde jo noe bevis ha kommet ut) Så det hadde vært litt interessant å høre tonen her inne hvis det plutselig kommer et jordskjelv også fra Ørjan med puppebilder og flørt han kan ha fått. Jeg tror mange hadde forstått ofrene bedre om det kom noen bevis på all denne trakasseringen annet enn historiene. Underlig hvis alle har slettet alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Justsaying skrev:

Som sagt noen ganger før,jeg tar avstand fra handlingene i denne saken. Nå jo ingen av de/vi ikkeinvolverte det hele hendelsesforløpet i alt dette-vi har jo enda ikke sett typiske bevis som blir lagt frem. (Når dette i første omgang blir lagt ut som en offentlig dokumentar så burde jo noe bevis ha kommet ut) Så det hadde vært litt interessant å høre tonen her inne hvis det plutselig kommer et jordskjelv også fra Ørjan med puppebilder og flørt han kan ha fått. Jeg tror mange hadde forstått ofrene bedre om det kom noen bevis på all denne trakasseringen annet enn historiene. Underlig hvis alle har slettet alt. 

Hva slags relevans har det i forhold til hva ØB ansvarlig for?? Og når de det gjelder ofrene, så blir de trodd på trenger ikke mer dokumenatsjon for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
16 minutter siden, Emmy_H skrev:

Hva slags relevans har det i forhold til hva ØB ansvarlig for?? Og når de det gjelder ofrene, så blir de trodd på trenger ikke mer dokumenatsjon for å si det sånn. 

Klart det har relevans, hvis dette hadde vist seg å være en, eller toveis flørt så hadde jo saken blitt en helt annen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, SVK skrev:

Om hun ønsker pusterom så er det vel greiest å kutte ut bloggingen og eksponeringen generelt.

"Kan jeg ikke bare få gjøre som jeg vil i mediene uten å få kritikk" har vel aldri funket.

 

 

Bloggingen er jobben hennes! Slutter du i din jobb når du trenger pusterom? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Justsaying skrev:

Klart det har relevans, hvis dette hadde vist seg å være en, eller toveis flørt så hadde jo saken blitt en helt annen? 

 

Er det noe som i det hele tatt tyder på at det har vært det? Mannen har jo innrømt det!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Justsaying skrev:

Klart det har relevans, hvis dette hadde vist seg å være en, eller toveis flørt så hadde jo saken blitt en helt annen? 

 

Du skrev jordskjelv fra Ørjan, det er ikke mulig med det som har kommet frem. Noen trenger et kurs i impulskontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går allerede i parterapi, det har hun skrevet om på bloggen før. Både hun og Ørjan har en barnslig humor, det har jo skjedd at Ørjan har filmet henne når hun har stått i dusjen og publisert det. Og hun har jo lagt ut en del halvnakne bilder selv i løpet av tiden hun har blogget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Vampen skrev:

Ok, nå skal jeg være litt krenkbar og tverr. 

Jeg visste sånn cirka null om komikerfrue, utover at hun er den stakkars dama som er gift med ØB. 

Jeg vet ikke helt hvordan det skjedde, men på et eller annet vis havnet jeg inn på IG-en hennes. Og der fant jeg bla denne lille perlen: 

Og det er nå jeg skal være litt krenka og sånn, for jeg synes ikke dette er gøy i det hele tatt. For nei Marna, du er ikke Masai Marna. Du er derimot er et priveligert nek fra Norge, som har kastet deg på «frue-bølgen», og tjener penger på å «influere» til forbruk. Og her har du altså reist på tur til Afrika, Kenya vil jeg tro, slik at den privilegerte ræva di kan kan ta på seg tøy med tradisjonelt print, og lage en «morsom» video hvor du «hopper, fjoller og lager tullelyder». Akkurat slik masaiene gjør, da eller? Møt for all del ikke andre mennesker, kulturer og land med respekt, når du først har bestemt deg for å dra til nevnte land. Og det er skikkelig dumt å ikke lage videoer hvor man fremstiller andre kulturer og grupper som litt sånn rare og snåle, uggabugga og hopp og sprett liksom». Slik bidrar man godt til å  bygge ned fordommer. 

Det er mulig det bare er jeg som er krenkbar nok til å finne dette ufint, men det gjør jeg altså. I stor nok grad til å konkludere med at hun og gubben kan få ha hverandre. Jeg synes ikke så synd på dama allikevel. 

(Ellers skal Marna være glad hun ikke er stor i junaiten, for der kan en slik video sørge for at du blir dragged herifra til månen. )

Anbefaler deg å se serien Motherhood, så ser du fort at det er akkurat det hun gjør. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmy_H skrev:

Hva om hun ikke gjør det? Det er hennes valg.

Er det noen som har påstått noe annet? Er vi snart ferdige med å avklare selvfølgeligheter som at Marna er et fritt menneske som gjør sine egne valg og ikke plikter noe som helst? Det forhindrer ikke at folk har meninger om de valg og vurderinger hun gjør. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BethD skrev:

Dette skriker Cultural appropriation lang vei... usmakelig!!

 

Yes, og med en lite dose white savior-kompleks attåt. 

Det er stereotypisk nok utført til at det hele minner om denne artige kontoen: 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marna skal få legge ut all promp, bæsj, pule og barnsligheter hun bare vil, hun skal få stikke hode i sanda, borre fingrene langt inni ørene som hun bare vil for meg. Jeg vil sikkert synes noe er morsomt.

Men, VÆR SÅ SNILL, dropp filmer og bilder av barna. Deres liv trenger ikke å bli publisert... 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Baresierdet said:

Bloggingen er jobben hennes! Slutter du i din jobb når du trenger pusterom? 

Alle må enten ta konsekvensen av jobben de har eller finne seg noe annet å gjøre.

Lever man av å eksponere seg så får man selvsagt mindre pusterom. Det er jo nettopp hva det vil si å selge privatlivet sitt.

Heldigvis lever vi i et land hvor man kan jobbe som annet enn blogger samt i en velferdsstat hvor ingen er tvunget til å havne på gata fordi de ikke selger sitt eget og barnas privatliv.

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
6 minutter siden, SVK skrev:

Alle må enten ta konsekvensen av jobben de har eller finne seg noe annet å gjøre.

Lever man av å eksponere seg så får man selvsagt mindre pusterom. Det er jo nettopp hva det vil si å selge privatlivet sitt.

Heldigvis lever vi i et land hvor man kan jobbe som annet enn blogger samt i en velferdsstat hvor ingen er tvunget til å havne på gata fordi de ikke selger sitt eget og barnas privatliv.

 

Så Marna kan bare slutte på dagen? Mens Kemma måtte bare holde ut trakasseringen så lenge fordi hun kunne jo ikke bare slutte å jobbe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, fjær skrev:

Marna skal få legge ut all promp, bæsj, pule og barnsligheter hun bare vil, hun skal få stikke hode i sanda, borre fingrene langt inni ørene som hun bare vil for meg. Jeg vil sikkert synes noe er morsomt.

Men, VÆR SÅ SNILL, dropp filmer og bilder av barna. Deres liv trenger ikke å bli publisert... 

Dette 👆🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...