Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Justsaying
Skrevet
7 timer siden, misspinky skrev:

Overraskende at hun legger ut en video på Instagram med en ape som tar en hund i rompa. Jeg ville nok vært litt forsiktig med å dra sånne spøker nå. Men samtidig så er jeg litt delt også. Hva skal hun gjøre? Forholde seg taus? Snakke om mannen? Kan ikke være lett å være henne nå. Men hele denne "late som ingenting" som foregår i sosiale medier nå, synes jeg også blir spesiell.

Når kvinneguiden kan spøke så kan vel hun? Eller nei, her inne er det jo egne lover

Skrevet
30 minutter siden, Emmy_H skrev:

Jeg er enig med deg i dette, og hun må jo forsette med å tjene penger de har da barn de skal forsørge. Men det  oppfattes veldig lite sympatisk og det kan skade varemerket hennes, bare se på fotballfrue og redigeringsskandalen. 

Er en i hardt vær bedriver en ikke med aktiviteter i sosiale medier som kan gjøre enda mer skade. 

• Liker 11
Gjest Justsaying
Skrevet
14 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Er en i hardt vær bedriver en ikke med aktiviteter i sosiale medier som kan gjøre enda mer skade. 

Er Marna i hardt vær? Her-too? 

Skrevet
12 minutter siden, Justsaying skrev:

Når kvinneguiden kan spøke så kan vel hun? Eller nei, her inne er det jo egne lover

Her inne forventes det at hun slutter å gjøre jobben sin, viser hele verden hvor forferdelig hun har det, og ikke skal synes noe er gøy. Fordi mannen hennes er et rasshøl. Skulle likt å se hvor mange her inne som hadde slutta i sin jobb fordi mennene deres var drittsekker... selvfølgelig må hun fortsette å legge ut ting med reklame, fordi hun har kontrakt! Og hun må få legge ut ting hun synes er morsomt, fordi hun fortjener å ha det gøy da hun klarer å ha det gøy.. 

• Liker 11
Gjest Justsaying
Skrevet
Akkurat nå, Baresierdet skrev:

Her inne forventes det at hun slutter å gjøre jobben sin, viser hele verden hvor forferdelig hun har det, og ikke skal synes noe er gøy. Fordi mannen hennes er et rasshøl. Skulle likt å se hvor mange her inne som hadde slutta i sin jobb fordi mennene deres var drittsekker... selvfølgelig må hun fortsette å legge ut ting med reklame, fordi hun har kontrakt! Og hun må få legge ut ting hun synes er morsomt, fordi hun fortjener å ha det gøy da hun klarer å ha det gøy.. 

Nettopp! Som om hun har gjort noe galt. Og som om det er bedre for barna at de mister (enda mer) inntekt. Syns Marna viser seg å være både en lojal kone og en omsorgsfull mor. Betviler at de fleste her inne hadde droppet jobben selv om mannen kom ut i hardt vær.

Dessuten, hadde Marna havna på Nav fordi hun ikke klarte jobbe nå hadde jo det og vært galt. Da hadde de skjelt henne ut for å bruke skattepengene deres, for de tror at det er det Nav gir syke.

Skrevet

Uansett hva Marna gjør nå så blir det galt for noen. Alle har noe å si og klage på uansett hva hun og familien hennes gjør! 

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, jentekvinne skrev:

Herlighet, hva er problemet? Den videoen går jo som en farsott på insta. Det er mange som har sett og delt den. Hva har det med mannen hennes å gjøre? Og jeg spør igjen: har hun meldeplikt ovenfor omverden? Tror du/dere ikke hun har mer enn nok med seg selv og ungene i disse dager om ikke hun skal fortelle hele verden hva hun sliter med i tillegg? Dere som forventer det må være veldig unge og aldri ha gått gjennom alvorlige sorger og samlivsbrudd. 

Nei, hun har på ingen måte meldeplikt. Men hun har lov til å tenke to kritiske tanker før hun legger ut ting. 

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Nei, hun har på ingen måte meldeplikt. Men hun har lov til å tenke to kritiske tanker før hun legger ut ting. 

Hvorfor må hun tenke seg om? Det er ikke hun som har gjort noe galt. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Baresierdet skrev:

Hvorfor må hun tenke seg om? Det er ikke hun som har gjort noe galt. 

Fordi hun er en offentlig person som lever av å en blogg bygget opp rundt ektemannen sin karriere...

• Liker 24
Skrevet
22 minutter siden, Justsaying skrev:

Er Marna i hardt vær? Her-too? 

Hun skal visst skamme seg på vegne av mannen sin, det er det eneste som ville duge her inne 😕

Skrevet
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Fordi hun er en offentlig person som lever av å en blogg bygget opp rundt ektemannen sin karriere...

Men nå er det hennes karriere. Og hun skal ikke straffes for noe ektemannen hennes har gjort. Hun må få prøve å leve et normalt liv fremover for seg selv og for barna. Drive bloggen videre, legge ut ting hun synes er morsomt, og legge ut reklame for de hun har kontrakt med. Verden hennes Og barna deres stopper ikke selv om mannen hennes er en stor dust! 

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, Baresierdet skrev:

Men nå er det hennes karriere. Og hun skal ikke straffes for noe ektemannen hennes har gjort. Hun må få prøve å leve et normalt liv fremover for seg selv og for barna. Drive bloggen videre, legge ut ting hun synes er morsomt, og legge ut reklame for de hun har kontrakt med. Verden hennes Og barna deres stopper ikke selv om mannen hennes er en stor dust! 

Dessverre så gjør den på en måte det. All den tid hun ikke tar avstand fra ektemannens handlinger.

• Liker 21
Skrevet
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Dessverre så gjør den på en måte det. All den tid hun ikke tar avstand fra ektemannens handlinger.

De har masse å snakke ut om. Vi vet ikke hva som skjer innenfor deres vegger. Så i mellomtiden må hun få leve! Vi vet ikke hva hun tar avstand fra og ikke. For hun har ikke uttalt seg. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg mener selvsagt ikke at man skal straffes for andres handlinger. Jeg skjønner at Marna er litt fanget av situasjonen hun er i og at det er vanskelig å trø riktig.

Likevel er det noen ting som nok er årsaken til kritikken hun får. Først er det jo dette som Trine Grung peker på; hun gjør Business sammen med overgriperen. Hun fortsetter å gjøre det halvannet år etter at dette har kommet frem. Det er dessverre sånn at når man gjør Business med shady folk, kan man bli dratt med i dragsuget. Særlig når man vet om det. Hun har visst i hvertfall halvannet år. Med alt som har kommet frem mener jeg det er usannsynlig at hun ikke har visst lenger, men det blir antagelser.

Hun har i tillegg gått offentlig ut og forsvart ham, anklaget kvinnene for å være maktmisbrukere. 

Så kommer selvsagt det med barna, at de dras inn i dette svært ukritisk.

Jeg kan selvsagt skjønne at folk har behov for livsløgnen sin. Jeg kan forstå at man har høy terskel for å bryte opp. Men når man har skapt et levebrød av media rundt hele sitt liv, så må man regne med at hun med sine valg blir en endel av ØBs fall. Hun har bygget karrieren sin rundt ham og tviholder på det. Det er det som kritiseres. 

Endret av Sam Jones
  • Liker 34
Skrevet
18 minutter siden, Vampen skrev:

Ok, nå skal jeg være litt krenkbar og tverr. 

Jeg visste sånn cirka null om komikerfrue, utover at hun er den stakkars dama som er gift med ØB. 

Jeg vet ikke helt hvordan det skjedde, men på et eller annet vis havnet jeg inn på IG-en hennes. Og der fant jeg bla denne lille perlen: 

Og det er nå jeg skal være litt krenka og sånn, for jeg synes ikke dette er gøy i det hele tatt. For nei Marna, du er ikke Masai Marna. Du er derimot er et priveligert nek fra Norge, som har kastet deg på «frue-bølgen», og tjener penger på å «influere» til forbruk. Og her har du altså reist på tur til Afrika, Kenya vil jeg tro, slik at den privilegerte ræva di kan kan ta på seg tøy med tradisjonelt print, og lage en «morsom» video hvor du «hopper, fjoller og lager tullelyder». Akkurat slik masaiene gjør, da eller? Møt for all del ikke andre mennesker, kulturer og land med respekt, når du først har bestemt deg for å dra til nevnte land. Og det er skikkelig dumt å ikke lage videoer hvor man fremstiller andre kulturer og grupper som litt sånn rare og snåle, uggabugga og hopp og sprett liksom». Slik bidrar man godt til å  bygge ned fordommer. 

Det er mulig det bare er jeg som er krenkbar nok til å finne dette ufint, men det gjør jeg altså. I stor nok grad til å konkludere med at hun og gubben kan få ha hverandre. Jeg synes ikke så synd på dama allikevel. 

(Ellers skal Marna være glad hun ikke er stor i junaiten, for der kan en slik video sørge for at du blir dragged herifra til månen. )

Dette skriker Cultural appropriation lang vei... usmakelig!!

Skrevet

Jeg synes det er bra at hun holder seg taus. Har man stått i stormer før så vet man at man må ha noen fokuspunkt for å kunne stå i det. Mulig det man ser er nettopp slike fokuspunkt? 

Jeg vet at jeg hadde aldri uttalt meg 'her og nå'. Noe er lettere å snakke om når det er 'forbi'. Ting må taes i det tempoet som passer den enkelte.

Skrevet
7 minutter siden, Sam Jones skrev:

Jeg mener selvsagt ikke at man skal straffes for andres handlinger. Jeg skjønner at Marna er litt fanget av situasjonen hun er i og at det er vanskelig å trø riktig.

Likevel er det noen ting som nok er årsaken til kritikken hun får. Først er det jo dette som Trine Grung peker på; hun gjør Business sammen med overgriperen. Hun fortsetter å gjøre det halvannet år etter at dette har kommet frem. Det er dessverre sånn at når man gjør Business med shady folk, kan man bli dratt med i dragsuget. Særlig når man vet om det. Hun har visst i hvertfall halvannet år. Med alt som har kommet frem mener jeg det er usannsynlig at hun ikke har visst lenger, men det blir antagelser.

Hun har i tillegg gått offentlig ut og forsvart ham, anklaget kvinnene for å være maktmisbrukere. 

At hun har forsvart han kan være mange grunner til, ikke visst omfanget er en av grunnene. Når hun startet et firma med mannen sin så visste hun vel ikke hva han drev med. Nå er det levebrødet hennes og frem til hun eventuelt finner et nytt levebrød så må hun fortsette å tjene penger. Det er penger man lever av. Frem til Marna snakker ut offentlig, om hun gjør det så synes jeg ikke man skal spekulere så mye i hva som foregår i hode til Marna. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Baresierdet skrev:

At hun har forsvart han kan være mange grunner til, ikke visst omfanget er en av grunnene. Når hun startet et firma med mannen sin så visste hun vel ikke hva han drev med. Nå er det levebrødet hennes og frem til hun eventuelt finner et nytt levebrød så må hun fortsette å tjene penger. Det er penger man lever av. Frem til Marna snakker ut offentlig, om hun gjør det så synes jeg ikke man skal spekulere så mye i hva som foregår i hode til Marna. 

Med unntak av antagelser om hvor lenge hun har visst (men det er ikke hovedkritikken), så har jeg basert meg på det hun har gjort, ikke hva som foregår i hodet hennes. 

Jeg skjønner deg er vanskelig nå, som sagt. Men det er toegget dette, det kommer hun ikke unna med. Det er ulempen med å gå i så tett tospann i media med en som ØB. Og detter har jo vart i minst 1,5 år.

Endret av Sam Jones
  • Liker 13
Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hva hun skulle ha gjort som hadde vært riktig i denne situasjonen? Hun har et forsørgeransvar for mindreårige og en karriere som dessverre for henne er knyttet opp i mot mannen sin "greie", hva kan hun gjøre? Hun kunne beklaget på mannens vegne, men er det riktig at hun påtar seg den "skammen"? Alle vet hva slags "gris" hun har familie med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...