DianaV Skrevet 22. mars 2019 #981 Del Skrevet 22. mars 2019 34 minutter siden, Ninnn skrev: Ja. Syns det er på sin plass med en high five til Marna, som forøvrig ikke har gjort noe straffbart. Ser flere refser henne for ikke å ha skilt seg ennå. Jeg syns det er beundringsverdig og tøft gjort av henne å stå i det, verne om flokken sin og være lojal mot mannen og familien sin. Det får du ha så i vrangstrupen du bare vil. Får det ikke i vrangstrupen. Syns bare det er synd at andre kvinner lever etter hennes eksempel. For det er bare trist. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juoigi Skrevet 22. mars 2019 #982 Del Skrevet 22. mars 2019 1 hour ago, Søgni said: Denne typen lojalitet, og ikke minst, nærmest desillusjonert skylding på andre, minner meg om oppførselen til kona til Rune Øygard. Det er oppriktig interessant, hvilke mekanismer det er som er i sving, når man kobler totalt ut på denne måten. Før noen kommer og skal si at det er forskjell på Rune Øygard og Ørjan Burøe med partnere, så er det ikke poenget her. Poenget er hvordan noen, på høylys dag og imot all logikk, velger en tilsynelatende bunnløs lojalitet, og skylder på alle andre, til den grad at offentligheten (som består av blant annet folk med normal empati og klokskap) må himle med øynene. Preach! Det er ikke heroisk å være lojal mot en mann som har gitt andre mennesker så mye smerte, og det er hvertfall ikke heroisk å legge den skylden på alle andre. Marna skal ikke «tas» for Ørjans oppførsel, men hun kan «tas» for sine egne ord og handlinger. Og hun viser igjen at hun driter i ofrene til Ørjan, og hun bryr seg ikke om hva hun formidler med å holde på sånn. Det er nytteløst, virker det som, hun er too far gone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 22. mars 2019 #983 Del Skrevet 22. mars 2019 Marna har vist seg å være lojal og sterk, klart hun må rakkes ned på. I tillegg støtter hun Abd, for en sviker. Det virker som dere er prakteksemplarer for vennskap/ekteskap. Dere gifter dere for i gode og bedre dager? Til du ikke er enig med meg lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 22. mars 2019 #984 Del Skrevet 22. mars 2019 Hun fortjener ikke hat og stygge kommentarer/blikk for å støtte mannen sin i en vanskelig tid., uavhengig om det er selvforskyldt eller ei fra mannen sin side! Hun er sterk og tøff som ikke lar seg bli dratt ned og gjør som alle andre vil, men lytter til seg selv! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sannhet Skrevet 22. mars 2019 #985 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) 26 minutter siden, Justsaying skrev: Marna har vist seg å være lojal og sterk, klart hun må rakkes ned på. I tillegg støtter hun Abd, for en sviker. Det virker som dere er prakteksemplarer for vennskap/ekteskap. Dere gifter dere for i gode og bedre dager? Til du ikke er enig med meg lenger? Forstår ikke helt... Mener du at man bør bli i et ekteskap, for en hver pris, uansett hvordan ens ektefelle oppfører seg? Hadde min kommende mann oppført seg slik ØB har gjort/gjør?, så hadde jeg nok gått fra han... Jeg hadde ikke taklet å "møtt ulike tilfeller av hans ofre" på treningssenter, på stranda, på matbutikken, på bussen, på biblioteket etc Endret 22. mars 2019 av sannhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 22. mars 2019 #986 Del Skrevet 22. mars 2019 1 time siden, SVK skrev: Skjønner ikke hva som er beundirngsverdighet ved blind lojalitet til ektemannen. Slike verdier hører hjemme i en verden hvor kona var mannens eiendom. Om kona ikke eies av mannen så er det helt greit og lurt å gå fra mannen når mannen gjør stygge handlinger og spesielt når han aldri slutter med de stygge handlingene. Man kan sikkert diskutere hva som er best for barna, men i min verden er det ikke å lære dem at man skal se gjennom fingrene på seksuell trakassering og seksuelle handlinger uten samtykke. Ei heller å lære barna at kona aldri skal gå fra ektemannen uansett hva ektemannen måtte finne på. Takk! Du fikk satt ord på det jeg ikke helt fikk ut. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. mars 2019 #987 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) Å vise blind lojalitet til ektemannen er vel ikke å lytte til seg selv, men å la seg styre av ektemannen. Synes ikke noe om romantiseringen av blind lojalitet til ektemannen. Det er ingenting romantisk over kvinner som ikke klarer å gå fra slemme menn. Å være tøff og sterk er å ta den rette beslutningen selv om den er vond å ta. Endret 22. mars 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sannhet Skrevet 22. mars 2019 #988 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) 13 timer siden, Baresierdet skrev: Hun fortjener ikke hat og stygge kommentarer/blikk for å støtte mannen sin i en vanskelig tid., uavhengig om det er selvforskyldt eller ei fra mannen sin side! Hun er sterk og tøff som ikke lar seg bli dratt ned og gjør som alle andre vil, men lytter til seg selv! Jeg føler med Marna jeg også. Jeg gir henne ikke hat. Synes bare det er trist at hun blir etter alt det som har kommet frem. Hun fortjener bedre. Endret 23. mars 2019 av sannhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 22. mars 2019 #989 Del Skrevet 22. mars 2019 Har hun lagt ut noe om dette i dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 22. mars 2019 #990 Del Skrevet 22. mars 2019 41 minutter siden, Justsaying skrev: Marna har vist seg å være lojal og sterk, klart hun må rakkes ned på. I tillegg støtter hun Abd, for en sviker. Det virker som dere er prakteksemplarer for vennskap/ekteskap. Dere gifter dere for i gode og bedre dager? Til du ikke er enig med meg lenger? Ikke er enig lenger! ? Hvis min mann hadde ydmyket meg med en ekstremt grisete oppførsel i alle de årene vi hadde vært sammen.. Snakket til andre om hvordan jeg var i senga, til og med sagt at jeg var kjip, sendt bilder av meg til andre, klådd på unge jenter, prøvd seg på sine kollegaer, prøvd seg på damene til kollegaene sine.. År ut og år inn. Skal love deg at det ville vært grunn mer enn god nok til å si byebye. Hvis du synes det er noe å finne seg i så foreslår jeg terapi for å lære deg å få litt respekt for deg selv. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 22. mars 2019 #991 Del Skrevet 22. mars 2019 27 minutter siden, Baresierdet skrev: Hun fortjener ikke hat og stygge kommentarer/blikk for å støtte mannen sin i en vanskelig tid., uavhengig om det er selvforskyldt eller ei fra mannen sin side! Hun er sterk og tøff som ikke lar seg bli dratt ned og gjør som alle andre vil, men lytter til seg selv! Men hun burde ha innsikt nok i mannen sin griseatferd til å ha vett til å holde kjeft om de som kritiserer han. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 22. mars 2019 #992 Del Skrevet 22. mars 2019 16 minutter siden, sannhet skrev: Mener du at "man bør bli i sitt ekteskap, for en hver pris" , uansett hvor vilt ens ektefelle oppfører seg? Hvordan skal i såfall Marna takle å "møte ulike tilfeller av Ørjan sine ofre" på treningssenter, på stranda, på matbutikken, på bussen, på biblioteket etc..??? Nei, jeg mener at Marna bør kunne få tenke selv, og ta det valget hun mener er best for henne. Uavhengig hva som er best for «mannen i gata». Hvordan Marna skal takle det må hun nesten finne ut av selv, for det er hennes valg å bli i ekteskapet 🙂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 22. mars 2019 #993 Del Skrevet 22. mars 2019 (endret) 53 minutter siden, Justsaying skrev: Marna har vist seg å være lojal og sterk, klart hun må rakkes ned på. I tillegg støtter hun Abd, for en sviker. Det virker som dere er prakteksemplarer for vennskap/ekteskap. Dere gifter dere for i gode og bedre dager? Til du ikke er enig med meg lenger? Marna får være så lojal hun bare vil, men jeg personlig syns ikke at det er noe å være stolt av i denne saken her. Mannen hennes har gjort så mye vondt på mange andre. Gode og onde dager ja, men alt har en grense. At Marna velger å holde sammen med mannen sin, får være opp til henne, og egentlig ikke noe jeg bryr meg særlig mye om. At hun støtter ABD er strengt tatt heller ikke noe problem. Jeg og Marna har bare ulike verdier, og det er helt greit. Men når Marna skriver ting som død over Kvinneguiden, da reagerer jeg. Da tenker jeg at Marna har skjønt svært lite av alvoret i saken rundt mannen, og ønsker å kvele diskusjonene rundt det han har gjort. Er det sånn at vi ikke skal snakke om overgrep, metoo og (seksuell) trakassering, og heller tie når sånt kommer frem i lyset? Da tviler jeg sterkt på at det blir slutt på denne type problem i samfunnet. Det bør slåes hardt ned på, for at den som holder på sånn skal innse alvoret og ikke tørre å forsette. Det kan også fungere som skremsel på andre mennesker som holder på sånn, og en trygghet for de som blir utsatt til at det kan nytte å si i fra. Så klart full forståelse for at det har og er en tøff tid for Marna og hennes familie, men det betyr ikke at det er riktig å kvele diskusjonene fordi hun syns det er ubehagelig. Og det er jo spesielt at kvinneguiden får skylden, av ulike bloggere, når det også er i mange andre kanaler det kommer kritiske kommentarer. Endret 22. mars 2019 av Kinder Tok bort et ord 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 22. mars 2019 #994 Del Skrevet 22. mars 2019 39 minutter siden, sannhet skrev: Forstår ikke helt... Mener du at man bør bli i et ekteskap, for en hver pris, uansett hvordan ens ektefelle oppfører seg? Hadde min kommende mann oppført seg slik ØB har gjort/gjør?, så hadde jeg nok gått fra han... Jeg hadde ikke taklet å "møtt ulike tilfeller av hans ofre" på treningssenter, på stranda, på matbutikken, på bussen, på biblioteket etc Et ekteskap som tåler dette er i alle fall sterkt! Det er jo individuelt hvor mye man vil godta og hvis Marna vil dette så er det vel helt latterlig for andre å sitte her å synes hun burde noe annet. 15 minutter siden, neiognei skrev: Ikke er enig lenger! ? Hvis min mann hadde ydmyket meg med en ekstremt grisete oppførsel i alle de årene vi hadde vært sammen.. Snakket til andre om hvordan jeg var i senga, til og med sagt at jeg var kjip, sendt bilder av meg til andre, klådd på unge jenter, prøvd seg på sine kollegaer, prøvd seg på damene til kollegaene sine.. År ut og år inn. Skal love deg at det ville vært grunn mer enn god nok til å si byebye. Hvis du synes det er noe å finne seg i så foreslår jeg terapi for å lære deg å få litt respekt for deg selv. Marna har en stor fordel, hun vet jo alt hun trenger å vite. Tenk på alle kvinnene som går rundt med menn som gjør «slike ting» uten at hustruene vet det. Kanskje din mann også Og husk på at de sitter på en annen informasjon om hva som har egentlig skjedd en andre, kanskje det er litt anderledes enn alt som kommer frem. 9 minutter siden, Kinder skrev: Marna får være så lojal hun bare vil, men jeg personlig syns ikke at det er noe å være stolt av i denne saken her. Mannen hennes har gjort så mye vondt på mange andre. Gode og onde dager ja, men alt har en grense. At Marna velger å holde sammen med mannen sin, får være opp til henne, og egentlig ikke noe jeg bryr meg særlig mye om. At hun støtter ABD er strengt tatt heller ikke noe problem. Jeg og Marna har bare ulike verdier, og det er helt greit. Men når Marna skriver ting som død over Kvinneguiden, da reagerer jeg. Da tenker jeg at Marna har skjønt svært lite av alvoret i saken rundt mannen, og ønsker å kvele diskusjonene rundt det han har gjort. Er det sånn at vi ikke skal snakke om overgrep, metoo og (seksuell) trakassering, og heller tie når sånt kommer frem i lyset? Da tviler jeg sterkt på at det blir slutt på denne type problem i samfunnet. Det bør slåes hardt ned på, for at den som holder på sånn skal innse alvoret og ikke tørre å forsette. Det kan også fungere som skremsel på andre mennesker som holder på sånn, og en trygghet for de som blir utsatt til at det kan nytte å si i fra. Så klart full forståelse for at det har og er en tøff tid for Marna og hennes familie, men det betyr ikke at det er riktig å kvele diskusjonene fordi hun syns det er ubehagelig. Og det er jo spesielt at kvinneguiden får skylden, av ulike bloggere, når det også er i mange andre kanaler det kommer kritiske kommentarer. Så du syns ikke noen kan være kritiske til Kvinneguiden? Er det som skrives her urørlig? Fint at du ser det andre, at hun råder over sitt eget liv og egne valg. Men jeg syns nå Kg også må tåle kritikk, hvordan skal det bli hvis det skal være lov å si hva som helst her inne uten at noen skal få lov å føle seg krenket mens dere vil oppnå at de tar til seg kritikk selv? Gjør som jeg sier men ikke som jeg gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 22. mars 2019 #995 Del Skrevet 22. mars 2019 26 minutter siden, Justsaying skrev: Et ekteskap som tåler dette er i alle fall sterkt! Det er jo individuelt hvor mye man vil godta og hvis Marna vil dette så er det vel helt latterlig for andre å sitte her å synes hun burde noe annet. Marna har en stor fordel, hun vet jo alt hun trenger å vite. Tenk på alle kvinnene som går rundt med menn som gjør «slike ting» uten at hustruene vet det. Kanskje din mann også Og husk på at de sitter på en annen informasjon om hva som har egentlig skjedd en andre, kanskje det er litt anderledes enn alt som kommer frem. Så du syns ikke noen kan være kritiske til Kvinneguiden? Er det som skrives her urørlig? Fint at du ser det andre, at hun råder over sitt eget liv og egne valg. Men jeg syns nå Kg også må tåle kritikk, hvordan skal det bli hvis det skal være lov å si hva som helst her inne uten at noen skal få lov å føle seg krenket mens dere vil oppnå at de tar til seg kritikk selv? Gjør som jeg sier men ikke som jeg gjør? Hvor har jeg skrevet at KG ikke kan kritiseres? Jeg skrev at det er spesielt at KG får skylden, det både av ABD og komikerfrue, da det også skrives kritisk om bloggere i andre kanaler. Men det er stort sett bare kvinneguiden som blir dratt frem av en eller annen grunn... Vær for all del kritisk til KG om du ikke liker hva som skrives, selv om det selvsagt er bedre å skrive hva man er kritisk til enn for eksempel bare komme med utsagn som død over kvinneguiden. Det synes jeg blir litt lite kontruktivt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 22. mars 2019 #996 Del Skrevet 22. mars 2019 4 minutter siden, Kinder skrev: Hvor har jeg skrevet at KG ikke kan kritiseres? Jeg skrev at det er spesielt at KG får skylden, det både av ABD og komikerfrue, da det også skrives kritisk om bloggere i andre kanaler. Men det er stort sett bare kvinneguiden som blir dratt frem av en eller annen grunn... Vær for all del kritisk til KG om du ikke liker hva som skrives, selv om det selvsagt er bedre å skrive hva man er kritisk til enn for eksempel bare komme med utsagn som død over kvinneguiden. Det synes jeg blir litt lite kontruktivt. Hvor har hun skyldt på KG? Jeg finner det ikke noe sted. «Død over kg» kan hun ha skrevet pga alt som er skrevet om henne her inne, ikke situasjonen med Ørjan! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 22. mars 2019 #997 Del Skrevet 22. mars 2019 12 minutter siden, Kinder skrev: Hvor har jeg skrevet at KG ikke kan kritiseres? Jeg skrev at det er spesielt at KG får skylden, det både av ABD og komikerfrue, da det også skrives kritisk om bloggere i andre kanaler. Men det er stort sett bare kvinneguiden som blir dratt frem av en eller annen grunn... Vær for all del kritisk til KG om du ikke liker hva som skrives, selv om det selvsagt er bedre å skrive hva man er kritisk til enn for eksempel bare komme med utsagn som død over kvinneguiden. Det synes jeg blir litt lite kontruktivt. Kg er vel verst på fronten. Det er nok ikke bsre Abd og Marna som misliker «kritikken» her inne, men det er jo helt tydelig at så snart noen sier noe negativt høyt om Kg så blir det slått hardt ned på og da mister alle «all respekt og tro» Håper flere bloggere går høylytt mot Kg så får vi se den effekten igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 22. mars 2019 #998 Del Skrevet 22. mars 2019 At bloggere kritiserer et offentlig debattforum, hvor de, i motsetning til egne plattformer, ikke kan moderere debatten og styre ordskiftet, når nevnte bloggere lever av det de publiserer og er avhengige av å holde på et image for å tjene penger, er vel ikke særlig overraskende i prinsippet! Det gjør også troverdigheten til kritikken ganske lav. Jeg har faktisk til gode å se en offentlig person som er diskutert saklig på dette underforumet imøtegå kritikken på en saklig måte. Tvert om, så ser jeg mest trassunger som setter opp stråmenn og later som at KG er en gjeng med idioter som ikke skal bli tatt på alvor. Det er vel bare et heldig sammentreff at det lønner seg for dem at leserne faktisk tror det. Man må gjerne kritisere KG, eller andre forum for debatt og meningsutveksling. Men kom da med noe rasjonelt og saklig. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 22. mars 2019 #999 Del Skrevet 22. mars 2019 4 minutter siden, Baresierdet skrev: Hvor har hun skyldt på KG? Jeg finner det ikke noe sted. «Død over kg» kan hun ha skrevet pga alt som er skrevet om henne her inne, ikke situasjonen med Ørjan! Ja, men da er greit å skrive det da, istedenfor å skrive død over kg. Det blir så ukontruktivt, og vanskelig å skjønne hva hun faktisk vil frem til. Når hun skriver død over KG, så går jeg jo ut i fra at det er noe hun overhodet ikke liker med KG. Videre er det rimelig å anta at hun også skylder på KG for noe uspesifisert, for noe må jo ha gjort henne misfornøyd med KG. Jeg skrev ikke spesifikt at KG fikk skylden for diskusjonene med Ørjan. Ulike bloggere legger skylden på KG for ulike ting. Selv om de like gjerne får mye kritikk i andre kanaler (som egen blogg, insta, snap), er det ofte KG som de velger å trekke frem som plassen hvor de får «hat» og hets. Til og med når hetsen er hentet fra andre plasser. Men samtidig syns jeg det er spesielt av komikerfrue å gå ut mot KG nå, når diskusjonene rundt henne og Ørjan den siste tiden har dreid seg rundt handlingene til Ørjan. Derfor reagerer jeg på at komikerfrue velger å skrive død over kvinneguiden nå, for det kan tolkes som om at hun prøver å legge lokk på sånne typer handlinger som mannen hennes har gjort, uavhengig av om det var intensjonen hennes med instabildet eller ikke. Det er min mening. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 22. mars 2019 #1000 Del Skrevet 22. mars 2019 5 minutter siden, Kinder skrev: Ja, men da er greit å skrive det da, istedenfor å skrive død over kg. Det blir så ukontruktivt, og vanskelig å skjønne hva hun faktisk vil frem til. Når hun skriver død over KG, så går jeg jo ut i fra at det er noe hun overhodet ikke liker med KG. Videre er det rimelig å anta at hun også skylder på KG for noe uspesifisert, for noe må jo ha gjort henne misfornøyd med KG. Jeg skrev ikke spesifikt at KG fikk skylden for diskusjonene med Ørjan. Ulike bloggere legger skylden på KG for ulike ting. Selv om de like gjerne får mye kritikk i andre kanaler (som egen blogg, insta, snap), er det ofte KG som de velger å trekke frem som plassen hvor de får «hat» og hets. Til og med når hetsen er hentet fra andre plasser. Men samtidig syns jeg det er spesielt av komikerfrue å gå ut mot KG nå, når diskusjonene rundt henne og Ørjan den siste tiden har dreid seg rundt handlingene til Ørjan. Derfor reagerer jeg på at komikerfrue velger å skrive død over kvinneguiden nå, for det kan tolkes som om at hun prøver å legge lokk på sånne typer handlinger som mannen hennes har gjort, uavhengig av om det var intensjonen hennes med instabildet eller ikke. Det er min mening. Vi oppfatter det forskjellig. Så vi får være enige om å være uenige 🙂 Jeg synes ikke man skal trekke konklusjoner uten å være klar over fakta, så får man heller diskutere fakta. Er det noen som har spurt Marna hva hun mener? 🤷🏼♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå