Gå til innhold

Julemarked (langhelg, ikke for dyrt)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei kvinner!

Jeg skal arrangere langhelg for meg og fruen, og tenker i den sammenheng å besøke et julemarked. Jeg har leita en del på Google, men jeg får nesten like mange forslag som det er land. ALLE land har visst et kult julemarked.

Derfor spør jeg også her. Hvor er det kult å dra? Så langt holder jeg en knapp på København og Tivoli, men har også hørt mye bra om Vilnius og Budapest. Andre/bedre forslag?

Anonymkode: d95c3...0df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke dra til Gdansk i alle fall hvis julemarkedet er viktig. 

Anonymkode: b40fd...894

• Liker 1
Skrevet

Tallinn er fint, Stockholm er fint (julemarked på torvet og jul på Skansen), Göteborg (jul i Liseberg). Men min favoritt er nok Wien, med mange forskjellige markeder og veldig god stemning. Ellers har mange tyske byer fine markeder. 

Anonymkode: 3bb6c...cab

• Liker 1
Skrevet

München, Berlin, Salzburg. 

Anonymkode: ef43e...c19

Skrevet

TS her. Legger til Edinburgh på lista over forslag. Innspill? :)

Skrevet

Budapest!

Anonymkode: b004f...6ad

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Berlin.eller København.

Skrevet

Nysgjerrig på dette selv, har planer om å ta en tur på julemarked (= Vurderer vel også København faktisk. Jeg har vært på julemarked i Hyde Park i London x2, elsker det rett og slett! I Liseberg i Gøteborg var det ok, men jeg synes kanskje ting kostet litt mye og følte at jeg ikke fikk gjort og sett de tingene jeg gjerne skulle ønske =D 

Skrevet

Paris har mange flotte julemarkeder, i midten av desember. 

Skrevet

Røros har bra julemarked. Hvorfor i huleste dra til Køben, Paris og Budapest. De har jo knapt snø. 

Anonymkode: c1872...7d6

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røros har bra julemarked. Hvorfor i huleste dra til Køben, Paris og Budapest. De har jo knapt snø. 

Anonymkode: c1872...7d6

Enig, beste julemarkedet for julestemning! Det er ikke særlig stort, men skikkelig koselig:)

Anonymkode: da5f0...6a5

• Liker 2
Skrevet

Jeg anbefaler Budapest.  Flott by, og rimelig å både bo, spise og handle.   Beste sted å bo er på Pest-siden, og nær hovedgaten  Váci Utcat. 

Skrevet

Kjæresten og jeg var i Praha jula for to år siden, og hele byen der var som et eneste stort julemarked. Pynt, trær, musikk og boder overalt, helt utrolig god stemning. Ganske billig og.

• Liker 5
Skrevet

Har fått Praha anbefalt. Vurderer en tur selv 😊

Anonymkode: f2eb0...2fb

Skrevet
5 hours ago, Librarian said:

Kjæresten og jeg var i Praha jula for to år siden, og hele byen der var som et eneste stort julemarked. Pynt, trær, musikk og boder overalt, helt utrolig god stemning. Ganske billig og.

Enig her. Kjempe koselig stemning, var der ifjor for en poker event. 

Hele byen var helt magisk :) 

Anonymkode: 8ca7e...a34

Skrevet

Wien! Julemarkedet ved rådhuset var helt utrolig flott! Dessuten er det også et julemarked foran Schönbrunn Slott, og slottet i seg selv er også helt fantastisk. Veldig fin og koselig by generelt.

Anonymkode: 6d96c...8a7

• Liker 1
Skrevet

Düsseldorf!
Fantastisk stemning, og nydelig "altstadt".

Noen utrolig gode restauranter der også. Mange hoteller, og grei liten flyplass. 

Skrevet

Jeg er ikke julemarkedspesialist, men jul i København høres for meg ut som en drøm. Hele byen skal visst være veldig stemningsfull før jul. 

Anonymkode: 68e25...ea1

Skrevet

Julemarkedet i Lübeck skal være ganske kjent. 

Anonymkode: 4da34...fc9

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 13.10.2017 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Julemarkedet i Lübeck skal være ganske kjent. 

Anonymkode: 4da34...fc9

Lubeck er en koselig liten by og har kjent marsipan. Og fint julemarked, Det er også et nedlagt sykehus som er blitt kunstner marked. Det er enkelte veldig spesielle resturanter som en må bestille lang tid i forveien. Litt 1600 talls stil.

I Belin er det 60 markeder, og bodene er ganske like, så når en har vært på 2+ så har en sett alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...