Gå til innhold

dongribukser i store størrelser


rutti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor du bor er vel også ganske viktig.

Rie - har bukser i store størrelser .. og du kan søke etter butikk i nærheten av der du bor her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er hysterisk opptatt av merker, har Lindex noen ganske ok dongeribukser sin i Generous-serie (med litt fasong, ikke fullstendig "kjerring" som en del klær i store str.). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker 40 til vanlig da... Så er IKKE så stor:) Men dongri bukser er for små...

Jeg er 44 til vanlig, og finner dongeri på Vero Moda. Og de fleste andre plasser, uten å måtte gå i "spesialavdelinger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
jeg bruker 40 til vanlig da... Så er IKKE så stor:) Men dongri bukser er for små...

40????snakker vi tommer eller vanlig 40 str i klær?om du er i den sistnemte kategorien så burde du ikke ha noen problem med å finne deg bukser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker størrelser 40 ja, men sliter med å finne dongeribukser. Var på b. young her om dagen, fant noen fine der, men de var størrelse 29. Litt annerldes størrelse da, men der fikk jeg halve foten inni buksebeinet:) Blir så sint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også str. 44 her. Levi's i de fleste størrelser og modeller, også såkalte plus-sizes, kan du bestille her:

www.jcpenney.com

Dyreste leveringsmåte tar 1 - 2 uker, og bestiller du flere om gangen (husk å holde deg under 1000-kronersgrensa for forenklet tollbehandling) blir det ikke så dyrt. Jeg bestilte to, det ble ca. 650 kroner inkludert frakt, og 250 i toll - altså 450 pr. bukse, mot 699 kjøpt i butikken. Levi's koster jo skjorta her til lands, i USA er de rimelige. Typisk norsk importør-tull at Levi's sine jentemodeller ikke fås kjøpt i større størrelser her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Også str. 44 her. Levi's i de fleste størrelser og modeller, også såkalte plus-sizes,  kan du bestille her:

www.jcpenney.com

.......Typisk norsk importør-tull at Levi's sine jentemodeller ikke fås kjøpt i større størrelser her til lands.

Dette hørtes fristende ut, men jeg vet hvordan størrelsen min kan variere med fasong og modell på buksene. Og jeans må sitte skikkelig. Finnes det overhodet ingen norske butikker som fører f.eks. Levi's i store størrelser, gjerne plus sizes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italienske merker som Miss Sixty, Diesel, Replay eller Fornarina er små i størrelsene. Derimot er amerikanske merker gjerne større i størrelsene, for eksempel Levi's eller Lee, så du burde ikke ha større problemer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker str 42 nedentil, og 32 i olabukser, og det er sant at man av og til må lete lenge for å finne bukser som passer og sitter pent. Men jeg har funnet ut at Lee Leola passer fint til meg og min store rumpe, og kjøpte meg en for to dager siden!! På BikBok av alle ting, som vanligvis kler opp 14-åringer!! På bikbok Akerbrygge finnes det mange olabukser opp til 32 iallfall, og du trenger vel bare 30 siden du er mindre enn meg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Henry Choice?

Voice of Europe har i alle fall en modell som heter Donna. Den har jeg flere av og synes at de er fryktelig gode.

De finnes i størrelser fra XS-XXL tror jeg og jeg tipper at M vil passe deg fint om du bruker str 40 til vanlig.

Buksene er ganske rette i fasongen og har litt stretch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Har du prøvd Henry Choice?

Voice of Europe har i alle fall en modell som heter Donna. Den har jeg flere av og synes at de er fryktelig gode.

De finnes i størrelser fra XS-XXL tror jeg og jeg tipper at M vil passe deg fint om du bruker str 40 til vanlig.

Buksene er ganske rette i fasongen og har litt stretch.

Høres ut som et tips jeg bør sjekke ut (dog ikke i str M). Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Seriøst.. disse buksene er de eneste jeansene jeg virkelig liker.

Nå skal det sies at jeg ikke har verken hofter eller midje å skryte av :ler: . Derfor er det greit med bukser som er såpass rette hele veien.

De finnes forresten i både mørk og lys utgave, i tillegg til nyanser i svart og brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Henry Choice?

Voice of Europe har i alle fall en modell som heter Donna. Den har jeg flere av og synes at de er fryktelig gode.

De har også en som heter Queen (forøvrig ikke sikker på om Voice fører denne, men den kommer fra Henry Chocie). Denne er noe høyere på livet, og derav litt romsligere i lårene enn Donna. Jeg har selv både Donna og Queen.

Begge i Large, og jeg har større buksestr enn deg (42/44), ergo burde de passe deg fin,fint.

Har også en Crocker 333 (som ikke produseres mer) og kommer greit inn i 33 i livet. Selvom denne ikke produseres mer ligner den svært på Levis sin 529 og Lee sin Leola. Disse buksene kan du jo kjøpe på JC (hvor jeg har kjøpt diverse av mine dongeribukser) og på feks Carlings.

Har gode erfaringer med hjelpsomheten på JC, og hvis man ber om ting får man det (altså si hva slags bukse du kan tenke deg, og de vil høyst sannsynlig, kunne fortelle om de har noe i den sjangeren eller ei.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...