AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #21 Del Skrevet 10. oktober 2017 On 10/9/2017 at 12:28 PM, NotNaomi said: Smarte mennesker kan være veldig usympatiske også. Frekke og uhøflige. Har møtt noen av dem. Det er ikke sånn at de er intelligente på alle områder,-som å ha sosial intelligens. Ts. Vanskelig å si når det ikke er spesifisert nærmere. Situasjon,årsak osv. Normalt er det jo en veldig usympatisk ting å si. Og,det er ikke alltid like intelligent å si det :-) Ikke blande sosial intelligens med frekkhet. En person kan være jævla smart, men velge å oppføre seg dårlig alikevel. Ted Bundy var jo en intelligent serimorder som sjarmerte kvinner til å hjelpe han og stole på han- før han drepte de. At man er sosialt smart betyr ikke at man velger å være snill og grei mot andre Anonymkode: 709fe...0d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 10. oktober 2017 #22 Del Skrevet 10. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke blande sosial intelligens med frekkhet. En person kan være jævla smart, men velge å oppføre seg dårlig alikevel. Ted Bundy var jo en intelligent serimorder som sjarmerte kvinner til å hjelpe han og stole på han- før han drepte de. At man er sosialt smart betyr ikke at man velger å være snill og grei mot andre Anonymkode: 709fe...0d5 Jeg skrev frekke og uhøflige også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. oktober 2017 #23 Del Skrevet 10. oktober 2017 Hva menes med "offentlig"? Å snakke i lunsjpausen med kollegaer er ikke å uttale seg offentlig. Synes det kommer an på hvem det er snakk om og hvorfor det sies. Er det om en kollega som ikke er tilstede e.l er det dårlig oppførsel og ikke akseptabelt. Handler det derimot om personer som er ukjente for resten av kollegaene, kjendiser, politikere etc er det noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #24 Del Skrevet 10. oktober 2017 Just now, NotNaomi said: Jeg skrev frekke og uhøflige også. Du sier at intelligente personer kan være frekke, og at smarte personer kan mangle sosial intelligens. Mulig du ordla deg feil, men slik du skrev det i innlegget så mente du at frekk = sosialt dum. Noe som er feil. Anonymkode: 709fe...0d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 10. oktober 2017 #25 Del Skrevet 10. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier at intelligente personer kan være frekke, og at smarte personer kan mangle sosial intelligens. Mulig du ordla deg feil, men slik du skrev det i innlegget så mente du at frekk = sosialt dum. Noe som er feil. Anonymkode: 709fe...0d5 Jeg skulle kanskje skrevet : det er HELLER ikke sånn...osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 10. oktober 2017 #26 Del Skrevet 10. oktober 2017 23 timer siden, C.Tramell skrev: Jeg skrev at de sjelden har behov for å rakke ned på andre, men det jeg mente var at få smarte mennesker har det. Frekke og usympatiske smartinger finnes selvfølgelig også, men min erfaring er i alle fall at de smarteste ofte er mer overbærende enn de som er midt på treet. De skjønner tidlig at sosial intelligens er en bra ting hvis man skal leve blant andre mennesker og nå gjennom til dem. Ok. Jeg har dessverre ikke samme erfaring om en tenker på de med en del over snittet intelligente,og ser det gjerne på div.debattsider (de seriøse)også. De har en tendens til å være nedlatende og hoverende. Kjenner ikke SÅ mange privat,men tendensen er der også. Jeg ville gjerne tro som deg,men har virkelig sett og opplevd så mye av det motsatte at jeg har skiftet mening gitt. Det fins derimot vise og kloke mennesker,og det er mer viktig at de er det. Det er de som ser verdier som å behandle andre med respekt,er opptatte av å formidle framfor å hovere. Jeg heier mer på dem. Men,så klart. Det fins de over snittet intelligente som er ålreite medmennesker også. Vi har bare ulik erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 10. oktober 2017 #27 Del Skrevet 10. oktober 2017 23 timer siden, C.Tramell skrev: Jeg skrev at de sjelden har behov for å rakke ned på andre, men det jeg mente var at få smarte mennesker har det. Frekke og usympatiske smartinger finnes selvfølgelig også, men min erfaring er i alle fall at de smarteste ofte er mer overbærende enn de som er midt på treet. De skjønner tidlig at sosial intelligens er en bra ting hvis man skal leve blant andre mennesker og nå gjennom til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 10. oktober 2017 #28 Del Skrevet 10. oktober 2017 Ser godt at det er tre brukere her inne som har en del over snittet i iq. Det er ikke akkurat de enkleste å forholde seg til. Det er nesten nytteløst å debattere med dem,fordi de kun er ute etter å dupere andre. Dessuten har de større ordforråd enn mange,og manioulerer ofte ved å forvirre med å bruke ord som en omtrent må google for å finne ut av hva betyr. De vil overhodet ikke nå fram. De vil kun hovere og vinne enhver diskusjon kun for å hevde seg. Nemlig :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Froning Skrevet 10. oktober 2017 #29 Del Skrevet 10. oktober 2017 På 9.10.2017 den 12.29, Beauty95 skrev: Men dette gjør jo 90 prosent av kvinnene på kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #30 Del Skrevet 10. oktober 2017 Kommer an på hva det er snakk om. Det er jo ikke alltid det folk gjør er smart. Men man kan jo gjør feil selv om en generelt er smart. Og hvis de ikke er så smarte, hjelper det ikke så mye. Det er jo ikke sånn at folk blir smarte av å bli fortalt at de er dumme. En annen ting er at smarte folk kan bli "lurt" av at de er smarte og ta grassalt dårlige avgjørelser på ett område. Eller for å si det med ei i familien som er litt "kort": "Jeg er ikke så lur, men jeg vet det ihvertfall selv". Hun er veldig skeptisk til "skumle" ting, og da mannen hennes snøt henne for penger, hev hun ham rett på dør. Anonymkode: 85507...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #31 Del Skrevet 10. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at vedkommende er enten uvanlig intelligent eller uvanlig uintelligent. Anonymkode: 97201...933 Hun hadde gode karakterer - men hun snakker respektløst om en del mennesker. Brukerne/kundene gir henne ikke spesielt gode tilbakemeldinger, da hun er utålmodig og ikke veldig sympatisk. Anonymkode: 74402...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #32 Del Skrevet 10. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hva det er snakk om. Det er jo ikke alltid det folk gjør er smart. Men man kan jo gjør feil selv om en generelt er smart. Og hvis de ikke er så smarte, hjelper det ikke så mye. Det er jo ikke sånn at folk blir smarte av å bli fortalt at de er dumme. En annen ting er at smarte folk kan bli "lurt" av at de er smarte og ta grassalt dårlige avgjørelser på ett område. Eller for å si det med ei i familien som er litt "kort": "Jeg er ikke så lur, men jeg vet det ihvertfall selv". Hun er veldig skeptisk til "skumle" ting, og da mannen hennes snøt henne for penger, hev hun ham rett på dør. Anonymkode: 85507...ffa Der sa du det: hva folk gjør, ja. Drt er tross alt forskjell på å si «Ole, det du gjorde/sa var dumt, fordi...» versus; «Ole, du er uintelligent»... 😗 Anonymkode: 74402...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #33 Del Skrevet 10. oktober 2017 5 timer siden, NotNaomi skrev: Ser godt at det er tre brukere her inne som har en del over snittet i iq. Det er ikke akkurat de enkleste å forholde seg til. Det er nesten nytteløst å debattere med dem,fordi de kun er ute etter å dupere andre. Dessuten har de større ordforråd enn mange,og manioulerer ofte ved å forvirre med å bruke ord som en omtrent må google for å finne ut av hva betyr. De vil overhodet ikke nå fram. De vil kun hovere og vinne enhver diskusjon kun for å hevde seg. Nemlig :-) Er dette intelligent av de? Nei. Anonymkode: 74402...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 10. oktober 2017 #34 Del Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er dette intelligent av de? Nei. Anonymkode: 74402...66a Forklar? Det er ikke hyggelig gjort,men hva mener du med ikke intelligent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #35 Del Skrevet 11. oktober 2017 Alt sånn går under hersketeknikk eller dårlig selvtillit hvis noen må rakke ned på andre for å føle seg bedre. 🤓🤓🤓 Anonymkode: 8c4c0...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #36 Del Skrevet 11. oktober 2017 Nei. Det er ikke intelligent av de. Slemme folk er ofte dumme sies det. 🤓 Anonymkode: 8c4c0...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #37 Del Skrevet 11. oktober 2017 På 9.10.2017 den 10.26, AnonymBruker skrev: Hva tenker dere om kollegaer/andre som offentlig og høyt sier at andre er uintelligente? Innenfor eller ikke? Anonymkode: 74402...66a Tenker det kommer helt an på hvem de uttaler seg om. Anonymkode: dc6a4...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå