AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #1 Del Skrevet 8. oktober 2017 Hei og hå. Jeg skal strikke tubesokker til babyen min Jeg er nybegynner og oppskrifter er veldig vanskelig for meg å forstå. Har 40 masker Er nå ferdig med vrangboden på 2 cm (jippii). Så sier oppskriften: Deretter strikkes det 1 omg der vrborden forskyves 1 m til venstre slik: Over 2 r, 2 vr blir det 1 vr, 2 r, 1 vr. * Strikk 3 omg med r over r og vr over vr, forskyv vrborden 1 m til venstre på neste omg (= 4 omg) *, gjenta fra *-* til arb måler 10 Dette er HELT GRESK. Slik jeg har forstått det er 1,2 og 3 omgang: 1 vr,1rett,1,rett,1 vr ut omgangene så skjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre i 4 omgang..... Anonymkode: 853c6...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #2 Del Skrevet 8. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei og hå. Jeg skal strikke tubesokker til babyen min Jeg er nybegynner og oppskrifter er veldig vanskelig for meg å forstå. Har 40 masker Er nå ferdig med vrangboden på 2 cm (jippii). Så sier oppskriften: Deretter strikkes det 1 omg der vrborden forskyves 1 m til venstre slik: Over 2 r, 2 vr blir det 1 vr, 2 r, 1 vr. * Strikk 3 omg med r over r og vr over vr, forskyv vrborden 1 m til venstre på neste omg (= 4 omg) *, gjenta fra *-* til arb måler 10 Dette er HELT GRESK. Slik jeg har forstått det er 1,2 og 3 omgang: 1 vr,1rett,1,rett,1 vr ut omgangene så skjønner jeg ikke hva jeg skal gjøre i 4 omgang..... Anonymkode: 853c6...46d Mønsteret dannes av 4 omganger. Hver omgang er 1 vr, 2 r, 1 vr som du strikker 3 omganger. På 4.omgang forskyver du 1 maske til venstre og strikker det samme: 1 vr, 2 r, 1 vr. Strikk så 3 omganger likedan før du forskyver med 1 maske til venstre igjen og deretter 3 omganger med 1 vr, 2 r, 1 vr. Lykke til! Anonymkode: 6830a...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #3 Del Skrevet 8. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mønsteret dannes av 4 omganger. Hver omgang er 1 vr, 2 r, 1 vr som du strikker 3 omganger. På 4.omgang forskyver du 1 maske til venstre og strikker det samme: 1 vr, 2 r, 1 vr. Strikk så 3 omganger likedan før du forskyver med 1 maske til venstre igjen og deretter 3 omganger med 1 vr, 2 r, 1 vr. Lykke til! Anonymkode: 6830a...ddc Takk Det hjalp masse! Det jeg ikke forstår er når du skriver: På 4.omgang forskyver du 1 maske til venstre. Hva betyr dette og hvordan gjør man det?:) Anonymkode: 853c6...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 8. oktober 2017 #4 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Nå forklarer jeg sikkert helt annerledes, og ikke helt etter oppskriften du viser men i mitt hode er det enklere å forklare forskyvningen på denne måten For å få mønsteret slik at det går som en spiral må du jevnlig "flytte" mønsteret 1 maske, altså hver 4. omgang. Hele tiden skal du jo gjenta 2r, 2vr. Jeg syns dette var enklest å skrive ned, for å få forskyvningene rett (da jeg strikket de), helt til du ser mønsteret begynner å danne seg - da er det mye enklere å gjøre det uten å tenke så mye r - r - v - v (vrangborden) v - r - r - v (første forskyvning) v - v - r - r (andre forskyvning) r - v - v - r (trede forskyvning) osv Endret 8. oktober 2017 av Titania 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #5 Del Skrevet 9. oktober 2017 1 time siden, Titania skrev: Nå forklarer jeg sikkert helt annerledes, og ikke helt etter oppskriften du viser men i mitt hode er det enklere å forklare forskyvningen på denne måten For å få mønsteret slik at det går som en spiral må du jevnlig "flytte" mønsteret 1 maske, altså hver 4. omgang. Hele tiden skal du jo gjenta 2r, 2vr. Jeg syns dette var enklest å skrive ned, for å få forskyvningene rett (da jeg strikket de), helt til du ser mønsteret begynner å danne seg - da er det mye enklere å gjøre det uten å tenke så mye r - r - v - v (vrangborden) v - r - r - v (første forskyvning) v - v - r - r (andre forskyvning) r - v - v - r (trede forskyvning) osv TAKK!!! ENDELIG klarer jeg å forstå så det vil si: 1,2,3 omgang: V-R-R-V 4,5,6 omgang: V-V-R-R 7,8,9 omgang: R-V-V-R Stemmer dette?:)) Anonymkode: 853c6...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #6 Del Skrevet 9. oktober 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: TAKK!!! ENDELIG klarer jeg å forstå så det vil si: 1,2,3 omgang: V-R-R-V 4,5,6 omgang: V-V-R-R 7,8,9 omgang: R-V-V-R 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer dette?:)) Anonymkode: 853c6...46d Håper det, for det er det jeg har gjort Takk for hjelpen Wehhhe Anonymkode: 853c6...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 9. oktober 2017 #7 Del Skrevet 9. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper det, for det er det jeg har gjort Takk for hjelpen Wehhhe Anonymkode: 853c6...46d Helt riktig :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HederaHelix Skrevet 9. oktober 2017 #8 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg bruker en liten sikkerhetsnål til å merke hver gang jeg forskyver, da blir det lettere å holde styr på sakene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå