Gå til innhold

Har ikke lyst til å låne bort, men er jeg skikkelig kjip som ikke tilbyr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men det er vel vaskeri i Oslo? Har de virkelig ikke råd til å dra på vaskeri? Det kan umulig koste så mye. Får litt snylte følelse her altså. Bare fortsett med å overse hintene de kommer med

Anonymkode: 1db42...019

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Du virker helt utrolig slitsom. Hva er poenget med å skulle skrøne om boforhold? Kan du ikke bare leser tråden i steden for å kverulere på fakta som er beskrevet av Ts? De dusjer på skolen. De har utedo. Hun har ikke vært der selv, men det er det de sier.

Anonymkode: 506cf...bea

Nå må du slutte å kverulere, og prøve å få med deg poenget.

Anonymkode: 9b1d8...658

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Høres med ut som de er late og gjerrigknarker og vil ikke bruke penger og tid på kjøpe maskinen eller laundromater. TS jeg tror de juger til deg. Værtfall hvis det gjelder en storby

OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke hva problemet er når det er vaskerier i Oslo man kan bruke. Verre er det for eksempel i Trondheim. Her finnes det ikke (som jeg vet) noe vaskeri alle kan bruke.

Anonymkode: a0d71...4aa

Jo, i fjordgaten 12. Lusparken Vaskeri tror jeg de kalles. Og så Elefanten Vaskeri i Mellomveien 20.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver tror jeg på, men slik ts skikkesere det må jo de drite og pisse i en bøtte på rommet. Det tror jeg ikke på. Og har man do som du skriver er det også innlagt vann noe som ts skrev de ikke hadde og jo jeg har lest tråden 

Utedo står det. De trenger ikke vann.

21 timer siden, Antoinette skrev:

Og hvordan får de varmet vann uten komfyr, satse på vannkokeren når de skal dusje? 

De kan meget vel ha en vedkomfyr? Og kanskje en kokeplate?

Anonymkode: 1ceee...337

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På direkte spørsmål hadde jeg sagt: " Nei. Dere bor jo helt uten vaskemuligheter, og har gjentatte ganger fortalt at dere ikke har noen løsning på klesvaskproblemet. Jeg vil derfor ikke låne bort min maskin, det løser jo ingen ting. Behovet deres er varig. Beklager, men her må dere finne andre løsninger. Kanskje noen er villige til å la dere låne maskin på fast basis, mot betaling eller noe, men det kan og vil ikke jeg, dessverre, det passer ikke."

De: "Bare én gang akkurat nå?" "Nei, vet ikke når jeg er hjemme, bruker maskinen min selv hele tiden, den bråker, det ønsker jeg ikke. Dere skjønner vel at dere må finne andre løsninger?"

Anonymkode: 37afe...226

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes det er lurt av deg å si nei. En ting er jo slitasje på maskinen, men noe annet er jo å måtte få dette maset ukentlig. Skal du måtte planlegge livet ditt etter at folk skal inn i leiligheten din og bruke vaskemaskinen din? "Nei, jeg kan ikke bli med på middag i dag, fordi x og y kommer med skittentøyet"? Og hva skal de gjøre mens maskinene står på? Skal de være på besøk hos deg samtidig? Eller komme og gå? Nei, et sånt mas hadde jeg ikke orket. Det blir jo også dyrt med ekstra strøm og potensielt bråkete. Det er jo helt vanlig at man vasker to-tre vask i uka, Mørkt og lyst, plutselig har man en ullgenser eller noe som trenger vask og så videre, osv. Det baller fort på seg. 

Hvis man som student velger å spare penger på å bo grisebillig på bekostning av normal standard, så er det noe man må ta konsekvensene av. Man kan ikke forvente at andre skal stille opp. Det finnes jo vaskerier i Oslo, så her er det ikke noen annen grunn til å låne enn at de vil spare penger. Det er ikke greit. Du har valgt å kjøpe en vaskemaskin, det kan de også. 

På en annen side er jeg ikke så overrasket da. Jeg har delt felles vaskekjeller med en som på ramme alvor sa at han ikke gadd å kjøpe vaskepulver, for alle andre gjorde det, så da kunne han bare ta av noen andre. Jeg hadde også medstudenter som ikke gadd å kjøpe pensumlitteratur, men i stedet brukte pengene på fest, klær og andre morsomme ting. Når det nærmet seg eksamen ble de fornærmet fordi de ikke fikk låne bøkene jeg hadde kjøpt. Uhm. Nei. For det første trenger jeg bøkene mine selv, og vil uansett ikke risikere å ikke få dem tilbake til avtalt tid. For det andre er det vitterlig ikke min jobb å finansiere deres studietid, så de selv kan bruke pengene på morsomme ting. 

Anonymkode: bb6de...dcf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...