Gå til innhold

USA, gamle presidenter i fjellet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som vet hvor man finner fjellet hvor det er hogget ut bilde av 3 tidligere presidenter?

Hvilken stat??

Har du vært der , fortell meg hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har ikke vært der, men jeg finner i leksikonet at Mount Rushmore ligger i South Dakota. Fjellet de er hugget inn i er 2000 meter høyt og hodene er nesten 20 meter høye. Det er for øvrig fire stk. - George Washington, Thomas Jefferson, Abraham Lincoln og Theodore Roosevelt.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta inn på et motell i Rapid City og bli der noen dager, da får du med deg:

Mt Rushmore

Needles Highway

Custer State Park

Badlands

og

Crazy Horse

Presidentene er jo nettopp det, fire presidenthoder, men ganske imponerende å se allikevel, syntes jeg.

Needles Highway er vegen opp dit, Custer State Park har buffaloer, burro og mange andre dyr. Badlands er et digert område av leire, som lager vakre formasjoner, fjell og daler. Crazy Horse skal tilslutt bli en Crazy Horse hogget ut av fjell. Et interessant byggverk, som absolutt er verdt en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstartern

Takk for masse bra info.

Er nå i full gang med å planlegge usa-tur til sommeren.

Andre tips som er verdt et besøk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du tenkt til å være borte og hvor er du interessert i å dra. Skal du reise først og fremst med bil, vil du ha en base og ta dagsturer ut fra den, eller reise rundt.

Er du medlem av NAF, stikk i så fall innom dem her i Norge før avreise, og be om et AAA-kort (tripple-A-card). AAA er søster organisasjonen deres i USA, med et slikt kort kan du gå til et AAA kontor i USA og få gratis turistbøker over alle 50 statene om du vil. Inni disse ligger det en god del rabattkuponger på overnatting, attraksjoner, tips om severdigheter, hvilke veger du bør ta osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...