FluffyJuggernaut Skrevet 8. oktober 2017 #21 Del Skrevet 8. oktober 2017 Må du betale mat og sånt når du er på besøk? For om hun står for alt sånt så går vel tingene ganske opp i opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bortebra Skrevet 8. oktober 2017 #22 Del Skrevet 8. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Oj, ja der sier du noe - skulle nevne det der med at ironisk nok så har hun mye bedre råd enn meg og jeg syns det da blir veldig teit å da feks gjøre det jeg nevnte med å "glemme" lommeboka hjemme så noen av oss som er ute med henne må betale for henne og ikke kan forvente å engang bli tilbakebetalt.. Men nå vet jeg hva jeg skal skrive til henne, og om hun ikke orker å "møte meg på halvveien" så orker jeg heler ikke å reise bort til henne. Ts Anonymkode: 38fab...d78 Høres fornuftig ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #23 Del Skrevet 8. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glad jeg har venner som er glad i mat. Drar jeg til en av mine beste venner som koster ca like mye som deg for reisepenger så kommer jeg alltid til MASSE god mat. Samme når mine venner kommer til meg Bare at her er vennskapet så god at vi begge besøker hverandre Anonymkode: 8575b...2d6 Jeg har prøvd å "respektere" det at hun hater å reise, spesielt med buss og tog - og siden hun syns det da var greiest for henne at jeg heler kom til henne så ble det bare slik de siste 4 årene.. Men du er veldig heldig som har så gode venner at de sitter med masse god mat til deg når du kommer på besøk! Ts Anonymkode: 38fab...d78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 8. oktober 2017 #24 Del Skrevet 8. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen må jeg bare si dette; jeg mente aldri at venninnen min skulle tilby seg å betale hele reisen - men at det hadde vært fint om hun kunne tilbudt seg å betalt halvparten, for eksempel at jeg betalte reisen til henne og hun betalte reisen tilbake - men jeg tenker slik fordi jeg ville gjort det om jeg var henne, og jeg kjenner ingen andre som ikke bruker å tilby å betale litt / spleise på reiser som koster omtrent 1500,- osv, og jeg kjøper jo alt av egen mat når jeg har vært hos henne + dopapir, pålegg, brød osv. Så hun betaler aldri noe "for meg" når jeg er en helg på besøk. Ts Anonymkode: 38fab...d78 Nei, skjønte at du mente halvparten eller deler av beløpet. Det er jo en god tanke du tenker, men jeg synes ikke det er vanlig at den som tar i mot besøk betaler deler av reisen for den besøkende. Da burde dere heller delt på å reise til hverandre slik at utlegget heller ble fordelt på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #25 Del Skrevet 8. oktober 2017 1 minutt siden, Elliespelli skrev: Må du betale mat og sånt når du er på besøk? For om hun står for alt sånt så går vel tingene ganske opp i opp. Jeg betaler all min egen mat, dopapir, pålegg, brød og alt annet jeg skulle trenge - er mer jeg som må betale for det hun ikke har (for eksempel, kan komme til henne også sier hun "har ikke smør jeg.." så må jeg kjøpe smøret, eller at hun kan si "har ikke dopapir da såå ja" så ender det opp med at jeg går å kjøper en stor pakke dopapir, selv om jeg kun er ca 2 dager på besøk) Ts Anonymkode: 38fab...d78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 8. oktober 2017 #26 Del Skrevet 8. oktober 2017 Jeg er vandt til at når jeg besøker venninner, så betaler jeg reisen selv, men den jeg besøker betaler for mat under oppholdet. Når venninner besøker meg, betaler de reisen sin og jeg står for mat når de er hos meg. Enkelt og greit, men nå bytter vi også riktignok på å reise til og fra. Betaler hun for maten eller deler dere når du er der? Det går jo en del penger i mat når man får besøk. jeg pleier i hvert fall å bruke en del ekstra når jeg får besøk siden vi gjerne skal kose oss ekstra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #27 Del Skrevet 8. oktober 2017 4 minutter siden, Mass skrev: Nei, skjønte at du mente halvparten eller deler av beløpet. Det er jo en god tanke du tenker, men jeg synes ikke det er vanlig at den som tar i mot besøk betaler deler av reisen for den besøkende. Da burde dere heller delt på å reise til hverandre slik at utlegget heller ble fordelt på den måten. Ja, er enig i at det hadde vært best om det var slik at vi kunne reist til hverandre, dessverre så unngår hun bare det å kunne ha en samtale om å komme på besøk til meg pga det med at hun ikke liker å reise eller reise til en by hun aldri har vært i :/ Ts Anonymkode: 38fab...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 8. oktober 2017 #28 Del Skrevet 8. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd å "respektere" det at hun hater å reise, spesielt med buss og tog - og siden hun syns det da var greiest for henne at jeg heler kom til henne så ble det bare slik de siste 4 årene.. Men du er veldig heldig som har så gode venner at de sitter med masse god mat til deg når du kommer på besøk! Ts Anonymkode: 38fab...d78 Du høres ut som en god venninne, men kanskje din venninne utnytter det slik at hun selv slipper å ta den kjedelige ruten med tog/buss? Hvorfor skal hun når du mer enn gjerne gjør det i stedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 8. oktober 2017 #29 Del Skrevet 8. oktober 2017 Hvis hun mener det kun er du som skal komme til henne, så burde hun betale halve reisen jo. Hadde det enda vært sånn at hun kom til deg også, så hadde det vært noe annet. Du betaler for at dere skal kunne opprettholde vennskapet, mens hun ikke bidrar en en dritt. Hun er en snik. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 8. oktober 2017 #30 Del Skrevet 8. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen må jeg bare si dette; jeg mente aldri at venninnen min skulle tilby seg å betale hele reisen - men at det hadde vært fint om hun kunne tilbudt seg å betalt halvparten, for eksempel at jeg betalte reisen til henne og hun betalte reisen tilbake - men jeg tenker slik fordi jeg ville gjort det om jeg var henne, og jeg kjenner ingen andre som ikke bruker å tilby å betale litt / spleise på reiser som koster omtrent 1500,- osv, og jeg kjøper jo alt av egen mat når jeg har vært hos henne + dopapir, pålegg, brød osv. Så hun betaler aldri noe "for meg" når jeg er en helg på besøk. Ts Anonymkode: 38fab...d78 Wow. Leste ikke hele tråden før jeg svarte. Kjøper du dopapir når du er på besøk hos noen i 2-3 dager? herregud det hadde ikke jeg giddet 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #31 Del Skrevet 8. oktober 2017 1 minutt siden, altflyter skrev: Jeg er vandt til at når jeg besøker venninner, så betaler jeg reisen selv, men den jeg besøker betaler for mat under oppholdet. Når venninner besøker meg, betaler de reisen sin og jeg står for mat når de er hos meg. Enkelt og greit, men nå bytter vi også riktignok på å reise til og fra. Betaler hun for maten eller deler dere når du er der? Det går jo en del penger i mat når man får besøk. jeg pleier i hvert fall å bruke en del ekstra når jeg får besøk siden vi gjerne skal kose oss ekstra Det der er nok den beste løsningen ja, og selv (når jeg har fått besøk) så står jeg for maten og forventer ikke at den som kommer på besøk til meg skal betale egen mat osv, men i dette tilfellet så vet jeg at hun aldri hadde stått for min mat eller noe annet - så finner det snodig at hun ikke kan tilby seg å betale litt på selve reisen isåfall.. men jeg har skjønt etter litt tenking og svar her på KG at hun er nok bare litt for gjerrig av seg.. Så blir spent å se hvilket svar jeg får fra henne nå. Ts Anonymkode: 38fab...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #32 Del Skrevet 8. oktober 2017 2 minutter siden, wintergirl skrev: Hvis hun mener det kun er du som skal komme til henne, så burde hun betale halve reisen jo. Hadde det enda vært sånn at hun kom til deg også, så hadde det vært noe annet. Du betaler for at dere skal kunne opprettholde vennskapet, mens hun ikke bidrar en en dritt. Hun er en snik. Er helt enig med deg, takk for svar Ts Anonymkode: 38fab...d78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #33 Del Skrevet 8. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Jeg betaler all min egen mat, dopapir, pålegg, brød og alt annet jeg skulle trenge - er mer jeg som må betale for det hun ikke har (for eksempel, kan komme til henne også sier hun "har ikke smør jeg.." så må jeg kjøpe smøret, eller at hun kan si "har ikke dopapir da såå ja" så ender det opp med at jeg går å kjøper en stor pakke dopapir, selv om jeg kun er ca 2 dager på besøk) Ts Anonymkode: 38fab...d78 Er slik vennskap i det hele tatt verdt å ta vare på? :S Har 4 gode venner, 2 fra barndommen og 2 fra videregående som jeg kan kalle for bestevenner. Er 28 idag.... De blir nesten fornærmet om jeg er på besøk og skal betale no :o Derfor lurer jeg alltid med litt snacks til rundt 500-1000kr så vi kan kose oss. Alt fra frukt man ik får så lett tak i til kaker, det sier de ik nei til Anonymkode: 8575b...2d6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #34 Del Skrevet 8. oktober 2017 Hun der er ikke en venn vel, hun utnytter deg for å fylle opp kjøleskap og annen husholdning. Jeg hadde aldri gidda å reist til henne igjen, og om hun skal på besøk til deg får hun ordne mat og toalettpapir selv, det der er jo ganske sykt egentlig. Jeg har en god venn som bor 8 timer fra meg med tog/bil, vi sørger for reise selv, og så ordner den andre masse god mat, alt fra masse pålegg og rundstykker til litt bedre middager enn det vi er vant med til vanlig, toalettpapir, tannkrem, såper og annet bruker vi hos hverandre så det blir mindre å ha med seg. Når jeg reiser bruker jeg ca 1200 på det, og om jeg handler inn blir det litt mer, men det går opp i opp siden vi begge besøker hverandre. Hvorfor finner du deg i dette egentlig? Har du lyst til å reise til henne? Inviterer hun deg? Har hun noen gang spurt om å få besøke deg? Anonymkode: 41180...e66 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #35 Del Skrevet 8. oktober 2017 3 minutter siden, Mass skrev: Du høres ut som en god venninne, men kanskje din venninne utnytter det slik at hun selv slipper å ta den kjedelige ruten med tog/buss? Hvorfor skal hun når du mer enn gjerne gjør det i stedet? Jeg trodde (håpet) etterhvert med årene at hun ville komme å besøke meg, men det har ikke skjedd.. Så ja, hun tenker jo at det er bedre at jeg tar den kjedelige ruten så slipper hun - også slipper hun å betale en eneste krone for reising osv. Hehe, takk for at du sier jeg høres ut som en god venninne, føler meg ikke helt som det nå når jeg blir litt for oppgitt over venninnen min i dette tilfellet da, men jeg syns det er viktig å være en god venninne og ikke "snike seg unna" ting, økonomisk og slikt. Ts Anonymkode: 38fab...d78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #36 Del Skrevet 8. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er slik vennskap i det hele tatt verdt å ta vare på? :S Har 4 gode venner, 2 fra barndommen og 2 fra videregående som jeg kan kalle for bestevenner. Er 28 idag.... De blir nesten fornærmet om jeg er på besøk og skal betale no :o Derfor lurer jeg alltid med litt snacks til rundt 500-1000kr så vi kan kose oss. Alt fra frukt man ik får så lett tak i til kaker, det sier de ik nei til Anonymkode: 8575b...2d6 Haha, så koselig! Skulle ønske det var slik i dette vennskapet også, men dessverre ikke, heldigvis så har jeg andre venninner som NEKTER meg å betale noe når jeg er på besøk og sier rett ut at de føler seg dritt om jeg skal stå å betale for masse mat mens jeg er der - så folk er jaggu meg forskjellige Nei, er ikke så lett å være venninne med noen som er så gjerrige, det må jeg si.. Kan poste her i morgen hva hun svarer på det jeg har sendt henne Ts Anonymkode: 38fab...d78 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 8. oktober 2017 #37 Del Skrevet 8. oktober 2017 Syns det høres ut som hun utnytter deg. Jeg tviler ikke på at hun liker deg og liker og ha deg på besøk. Men jeg syns det er rart at hun ikke får dårlig samvittighet og tilbyr å spleise, for det er skikkelig dårlig gjort at du må betale for reise, mat, drikke, til og med toalettpapir. Jeg ville aldri behandlet en gjest slik. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #38 Del Skrevet 8. oktober 2017 6 minutter siden, Elliespelli skrev: Syns det høres ut som hun utnytter deg. Jeg tviler ikke på at hun liker deg og liker og ha deg på besøk. Men jeg syns det er rart at hun ikke får dårlig samvittighet og tilbyr å spleise, for det er skikkelig dårlig gjort at du må betale for reise, mat, drikke, til og med toalettpapir. Jeg ville aldri behandlet en gjest slik. Det er veldig godt å høre det, for jeg har tenkt på dette de siste årene (har nok litt for god tålmodighet med folk) og syns det begynte å bli litt ille når jeg stod for alle de nevnte tingene + begynte å tenke at jeg syns det er rart hun ikke fikk dårlig samvittighet, for det hadde jeg hatt! Men igjen så har jeg skjønt at folk er veldig forskjellige på dette, noen er svært gjestfrie mens andre er svært gnien på krona som det kalles... Og jeg er helt enig med deg, ville selv aldri behandlet en gjest slik, takk for svar. Ts (forresten, vi er begge to i 25/27 års alderen, jeg "yngst" og jeg har ikke så god råd med tanke på at jeg også bor for meg selv - mens hun derimot har mye penger, så er dette som gjør det enda mer spesielt for meg. Jeg må sitte å spare for å kunne ta meg råd til reisen, mens hun derimot har råd til det ene og andre - hun har kjøpt seg hus alene, mens jeg leier - så det sier jo sitt om forskjellene her på økonomien vår) Anonymkode: 38fab...d78 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 8. oktober 2017 #39 Del Skrevet 8. oktober 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde (håpet) etterhvert med årene at hun ville komme å besøke meg, men det har ikke skjedd.. Så ja, hun tenker jo at det er bedre at jeg tar den kjedelige ruten så slipper hun - også slipper hun å betale en eneste krone for reising osv. Hehe, takk for at du sier jeg høres ut som en god venninne, føler meg ikke helt som det nå når jeg blir litt for oppgitt over venninnen min i dette tilfellet da, men jeg syns det er viktig å være en god venninne og ikke "snike seg unna" ting, økonomisk og slikt. Ts Anonymkode: 38fab...d78 Du virker ærlig og redelig, og ikke minst veldig rettferdig. Du besøker din venninne ofte og tar vare på vennskapet - og der du blir oppgitt, der hadde nok også de fleste blitt oppgitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 8. oktober 2017 #40 Del Skrevet 8. oktober 2017 Etter å ha lest mer her, så må jeg bare si at det høres ut som en gjerrig unnskyldning at hun ikke vil til deg. Jeg synes ikke det er rart om du faser ut hele dama! Det er heller ikke normalt å spleise på dopapir hos noen man skal besøke i tre dager. Jeg hadde ledd meg ihjel hvis noen av mine gjester kom drassende med dopapir! Det at hun alltid får andre til å betale maten ute og liksom ikke klarer å betale tilbake... Det går bare ikke an!! Hun spekulerer jo i det! Stakkars jente, hun er jo helt på jordet og det rart hun har venner igjen! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå