AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #1 Skrevet 7. oktober 2017 Hva må dere ofre for å være slanke og veltrente? Er det verdt det? Anonymkode: b0e0b...b4e
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Om du vil kalle det et offer å bruke tid på å lære nye oppskrifter og vaner som er sunnere. Det finnes utrolig mye god mat som er sunn om man lærer seg hvordan lage dem. Man trenger ikke ofre noe om man er villig til å lære Anonymkode: 922bd...3a0 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #3 Skrevet 7. oktober 2017 I starten da jeg begynte med mye tung styrketrening var det litt tungt til tider pga jeg har små barn som krever sitt, men nå elsker jeg det å bli sterkere og sunnere! Jeg har ikkelenger mål om å se sånn og sånn ut,men har satt meg mål som går på hvor trent jeg vil bli. Det gir meg masse styrke psykisk og fysisk. Jeg orker mer. Noen ganger ofrer jeg kanskje sofasliting fremfor en treningsøkt men det har jeg vel uansett ikke godt av. Anonymkode: 6f303...169
WubWub Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg er slank og trent. Ofrer ingenting for det, skjønner ikke hva du mener. Sikter du til timene jeg investerer i trening per uke? Isåfall ser jeg ikke på det som et offer, jeg syntes det er gøy å trene. 6
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #5 Skrevet 7. oktober 2017 6 minutes ago, AnonymBruker said: Hva må dere ofre for å være slanke og veltrente? Anonymkode: b0e0b...b4e Det varierer selvsagt fra person til person, men for svært mange kan holde seg slanke uten så mye problemer. Det går en viss tid også venner man seg til et bestemt matforbruk og man slipper sulten og søtsuget. Det vanskelige er da å komme ned til den vekten om man er overvektig. Selv var jeg tidligere overvektig, men er slank nå. Har vent meg til et lavere matforbruk. Samtidig må man jo passe på at man har løst andre problemer i livet slik at man ikke trøstespiser. Men svært mange er i samme båt som meg. Skal ikke si alle for det er jo folk som ikke klarer å holde den lave vekten. Anonymkode: 35604...fee
Sillyline Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg kunne nok ofret en sjokoladepizza for å være slank og veltrent. Ikke stort mer. Men jeg prøver generelt å spise sunt, og trener 2-3 ganger i uka. Var flinkere i ferien, men prøver å komme meg tilbake dit sakte men sikkert.
Sykkelkopp Skrevet 7. oktober 2017 #7 Skrevet 7. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva må dere ofre for å være slanke og veltrente? Er det verdt det? Anonymkode: b0e0b...b4e Ofre? Vedder på at jeg har mer usunt kosthold enn deg Men jeg trener. Jeg liker å trene. Hvis jeg skulle latt være å trene ville det vært et offer i stedet 3
Wiggins Skrevet 7. oktober 2017 #8 Skrevet 7. oktober 2017 Vel, jeg drikker svært lite alkohol. Det er selvsagt mulig å.drikke seg full av og til og likevel være slank og veltrent, men alkohol er en gift som ødelegger effekten av treningen, så man skal ikke drikke så veldig ofte og mye før det blir vanskelig å opprettholde form og muskelmasse. Ellers trener jeg såpass mye at jeg ikke trenger å være særlig forsiktig med maten, det er bare før de viktigste konkurransene at jeg skjerper det litt for å gå ned en snau kilo. Sykling er en treningsform som krever mye tid. Man må sykle mye lengre, både i tid og distanse, for å få samme effekt som av en times jogging. Så det går med mye tid som jeg kunne ha brukt til andre ting, det er vel det største offeret. 3
Ild Skrevet 7. oktober 2017 #9 Skrevet 7. oktober 2017 Føler ikke at jeg ofrer noe. Propper ikke i meg usunn mat og snacks, men spiser god sunn mat og litt søtt hver dag. Skeier ikke voldsomt ut i ferier, men koser meg med god mat og drikke jevnlig. Drikker ikke kalorier i hverdagen. Liker å ha en sterk, utholdende og velfungerende kropp, så trener med det som mål. Og ikke minst koser jeg meg på løpeturer i marka, tar en krevende trerrengsykkeltur eller skitur. 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #10 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg er slank, jeg trener ikke, jeg drikker ofte alkohol. For meg er det ikke noe å ofre. Jeg synes grønnsaker ofte er bedre enn kjøtt, jeg vet hvordan jeg lager god mat med og uten de mest kaloririke produktene. Jeg koser meg like mye med gulrøtter og en lett dip, som med potetgull. Jeg spiser ofte potetgull også. flere ganger i uken faktisk. For meg så handler det ikke om å kutte ut noe i kostholdet, men å begrense porsjoner. Jeg blir mett av 100g burger, selv om jeg klarer spise 250g. Derav kan jeg kose meg med 100g burger med bacon og ost, og ta noen øl ved siden av. Anonymkode: 48806...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 Føler ikke at jeg ofrer noe. Er ikke nazi på verken trening eller kosthold, kan fint spise sjokolade og potetgull flere ganger i uka, men siden jeg elsker å trene og hater å sitte i ro så holder jeg vekta likevel. Har ikke troen på å kutte ut visse matvarer, sukkerstopp osv. Har jeg lyst på sjokolade så spiser jeg sjokolade. Anonymkode: 44aff...95c
Pringle Skrevet 8. oktober 2017 #12 Skrevet 8. oktober 2017 Vel, jeg er kanskje ikke slank og veltrent, men jeg er normalvektig og i normalt god form, så jeg føler meg kallet til å svare. Jeg føler som de fleste som allerede har svart, heller ikke at jeg ofrer noe. Jeg spiser ikke hvetegress og quinoa, jeg går ikke på treningssenter. Jeg spiser god mat og er i meningsfylt aktivitet hver dag. Noen dager er jeg ikke utenfor døra, andre ganger kan jeg finne på å jogge litt. Jeg lager mye av maten min selv, og spiser bare det jeg har lyst på; nylig har jeg gjeninnført lørdagsgodt. Jeg har valgt bort alkohol fordi jeg ikke liker det, og jeg sluttet å røyke i 2006. Spørsmålet er absurd, men jeg forstår veldig godt hvorfor det blir stilt. Vi blir tutet ørene fulle hver dag med at å leve sunt er så forferdelig vanskelig. Jeg vil snu det helt rundt, og si at å tro på at det er så vanskelig, gjør det veldig vanskelig. Jeg har brukt flere tiår på å prøve å leve etter Helsedirektoratets kostholdsråd, og syntes råd som å "gå av bussen et stopp før" var en veldig god idé. Det jeg ikke fikk tak på, var at man er nødt til å bruke de rådene som passer for en selv og tillempe dem til egen hverdag. Når jeg tar bussen, er det fordi jeg trenger å ta bussen, og når jeg har betalt for en reise, sitter jeg da for pokker på helt fram. Men jeg traver opp og ned fortauet mens jeg venter på bussen. For å få mat til å smake, må man tilsette nok sukker, salt og fett. Det blir ikke junkfood av den grunn. Det er ikke meningsløst å spise rosenkål på søndag bare fordi du spiste sjokolade på lørdag. Så mye stress og skuffelse jeg levde med mens jeg prøvde å gjøre det riktige, og likevel var overvektig - jeg gremmes. Jeg lever nå et helt normalt hverdagsliv, såklart er det utfordringer, såklart må jeg sette grenser for meg selv, såklart er det vanskelig innimellom, såklart får jeg ikke til alt alltid, men det er ikke kaos, jeg har oversikt og struktur, jeg liker denne måten å leve på; jeg får ingen følelse av hjelpeløshet eller at jeg "svikter meg selv" lenger.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #13 Skrevet 8. oktober 2017 Trening er gøy, det er ikke noe offer. Men man må finne den treningsformen som passer. I tillegg sykler jeg til jobb hver dag som utgjør 24 km / dag. Jeg spiser sunt i uken fordi jeg føler meg bedre. Savner ikke søtsaker, ferdigmat osv. I helgene drikker jeg vin, øl, spiser pizza osv. Jeg synes ikke det er et offer fordi jeg føler jeg får mer energi av en sunn livsstil. Anonymkode: a7f31...6c7
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. oktober 2017 #14 Skrevet 8. oktober 2017 Jeg er naturlig slank og trener bare for å holde meg i form, trenger ikke ofre noe spiser det jeg føler for, men holder meg til snop i helgene.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #15 Skrevet 8. oktober 2017 Ofrer? Jeg er slank fordi jeg syns mat er kjedelig og har lite penger og trener fordi jeg ikke har noe valg. Anonymkode: 98359...484
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #16 Skrevet 8. oktober 2017 Føler dere at dere ofrer mye mat og søtsaker? Eller tenker dere på det som et valg dere har valgt og at det da er enklere? Anonymkode: b0e0b...b4e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #17 Skrevet 8. oktober 2017 Lurer fordi jeg de siste årene har lagt på meg 6 kg. Og løper 4-5 ganger i uka. Litt muskler er det men ikke 6 kg. Innser jeg må gjøre noen grep med kostholdet da sikkert 🙄 Anonymkode: b0e0b...b4e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #18 Skrevet 8. oktober 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler dere at dere ofrer mye mat og søtsaker? Eller tenker dere på det som et valg dere har valgt og at det da er enklere? Anonymkode: b0e0b...b4e Jeg liker sunn hjemmelaget mat bedre enn junk food, så det er ikke noe offer. Søtsaker savner jeg ikke etter at jeg kuttet det ut, det er ofte kun en dårlig vane. Å kutte ut snop var for meg som å slutte å røyke, etter en tid tenkte jeg ikke mer på det. Spiser det nå kun ved spesielle anledninger, men det smaker ikke så godt lenger ... Anonymkode: a7f31...6c7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #19 Skrevet 8. oktober 2017 Ofrer ingenting. Elsker trening og er helt fantastisk å være i svært god form. Anonymkode: 289a7...0dd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #20 Skrevet 8. oktober 2017 Ofrer ingenting. spiser til jeg er mett, trener når jeg har tid. Er ikke av typen som spiser til jeg er stappmett da jeg ikke liker følelsen av å ha maten helt opp i halsen, det samme gjelder godteri. Anonymkode: d1fc5...c78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå