AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Del Skrevet 5. oktober 2017 Hvilke hunderase passer best i leilighet uten å bjeffe? Bør jeg da utelukke alle hunderaser med vakt og vokt i seg? Forslag på hunderase? Og forslag på sjeldne hunderaser da det står så lite på nettet om de sjeldne hunderasene? Blir da en familie og turvenn og litt lydighet og gjerne røyte minst mulig. Anonymkode: aaadf...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BingMingTingSing Skrevet 5. oktober 2017 #2 Del Skrevet 5. oktober 2017 Er du sikker på at du vil ha hund? En katt høres ut som passer bedre for deg. Ikke for å være frekk. Men du har så mange restriksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Del Skrevet 5. oktober 2017 Selvfølgelig vil jeg ha hund. Hadde aldri spurt om dette om jeg heller ville hatt kattAnonymkode: aaadf...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GLADIATORE Skrevet 5. oktober 2017 #4 Del Skrevet 5. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig vil jeg ha hund. Hadde aldri spurt om dette om jeg heller ville hatt katt Anonymkode: aaadf...7ce Denne er veldig sjelden. Tror det er en blandingsrase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #5 Del Skrevet 6. oktober 2017 Vi har to hunder med vokter i seg i leilighet. Ingen av de bjeffer. De har fått oppdragelse selvfølgelig, men er ikke typisk "bjeffehunder". Anonymkode: 666d1...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6. oktober 2017 #6 Del Skrevet 6. oktober 2017 Hva kan dere tilby hunden? Hvor mye aktivisering per dag ser du for deg er realistisk? Hva slags type aktivisering utover tur? (De fleste hunder bør også få mental aktivisering som søk, triksetrening osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 6. oktober 2017 #7 Del Skrevet 6. oktober 2017 Puddel, Shitzu? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowbrigade Skrevet 6. oktober 2017 #8 Del Skrevet 6. oktober 2017 9 timer siden, BingMingTingSing skrev: Er du sikker på at du vil ha hund? En katt høres ut som passer bedre for deg. Ikke for å være frekk. Men du har så mange restriksjoner. Seriøst, ts sier bare at de vil ha hund som bjeffer og røyter relativt lite, og du sier det er mye restriksjoner? Og ellers være egnet som familiehund som kan være med på turer, men en sånn hund ønsker jo de fleste og ts nevner ingen restriksjoner på størrelse, pelsmengde, utseende osv, som så mange gjør. Ts: det viktigste er å styre unna alle spisshundraser, da de som regel bjeffer mye (annet enn evnt eurasier som ofte bjeffer relativt lite). Tror også mange terriere og gjeterhunder er en dårlig idé, selv om man med mye erfaring nok kan trene de fleste gjeterhunder til å være stille. Det er ikke alle vokterraser som er like verbale, men når du er ute etter en turvenn er det jo uansett greit å se bort fra disse. Så, forslag på veldig forskjellige raser som bjeffer lite, men kan røyte: wheaten terrier vil jeg tro kan treffe begge kriterier, retrievere (men ikke toller retriever!) bjeffer heller ikke så mye, men røyter masse kort pels, eurasier bjeffer også lite ofte, men røyter ofte store ulldotter så og si hele året. Har også hørt at mynder er stille, kanskje whippet er en ok rase? Ellers er basenji kjent for å ikke kunne bjeffe og ikke røyte mye, selv om de er spesielle hunder som kan ha endel hudproblemer. Du må såklart også snakke med oppdrettere og hundeeiere og sette deg inn i hva de ulike rasene krever av aktivitet før du kjøper valp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Escape Skrevet 6. oktober 2017 #9 Del Skrevet 6. oktober 2017 (endret) Løvchen! De røyter ikke, men bjeffer kanskje litt utifra min erfaring, men det kommer jo også an på oppdragelse. De er jo også litt sjeldne, hvertfall ikke blant de vanligste rasene Endret 6. oktober 2017 av Escape Skrev feil hunderase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå