Gå til innhold

Hvordan overbevise filletante at hun blir lurt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

I Norge ja. Hvis det er åpenbart urimelig. Både ved å at man kan gå fra avtaler/disposisjoner og ved et skilsmisseoppgjør.  Men det er vanskelig, dyrt og innebærer ofte rettsaker. Det er også mange betingelser som må være oppfylt, slik at det er ingen garantier. Tyrkias lover vet jeg ingenting om, men har ikke særlig tiltro til rettssystemet der 🤤

Det er så å si umulig å få gjennom at man kan gå fra avtaler og disposisjoner, med mindre man blir juridisk anerkjent som utilregnelig på tidspunktet eller det er andre og svært sterke grunner for at man ikke burde vært myndig på dette tidspunktet. Det e 100% lov å gi fra seg alt man eier. Ellers ville jeg ikke hatt særlig tiltro til rettsvesenet i Tyrkia, nei. 

Anonymkode: e1d25...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så å si umulig å få gjennom at man kan gå fra avtaler og disposisjoner, med mindre man blir juridisk anerkjent som utilregnelig på tidspunktet eller det er andre og svært sterke grunner for at man ikke burde vært myndig på dette tidspunktet. Det e 100% lov å gi fra seg alt man eier. Ellers ville jeg ikke hatt særlig tiltro til rettsvesenet i Tyrkia, nei. 

Anonymkode: e1d25...35c

Ja nettopp.  Men det finnes altså muligheter (i Norge da), men som jeg prøvde å få frem, er det ikke noe jeg ville satset på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2017 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Det er mors eller fars kusine. En filleonkel er mors ellers fars fetter. For vedkommende filletante er TS filleniese, og dersom TS har en bror er han fillenevø. 

Anonymkode: d7b12...ea6

Dette er ikke riktig. 

En filletante er en inngiftet tante. Altså gift med TS sin biologiske onkel. 

Anonymkode: ff0e6...fcb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det! Ser at vi begge har rett, da Språkrådet sier at det er 4 forskjellige betydninger av ordet "filleonkel": 

«1 mann til tante 2   særl i bymål: fars el. mors fetter 3 onkel til far el. mor 4 nær mannlig venn av familien, i forhold til barna».

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke riktig. 

En filletante er en inngiftet tante. Altså gift med TS sin biologiske onkel. 

Jo, dette er den korrekte og opprinnelige betydningen av ordet. Det finnes dessverre en del feilbruk av ordet som har ført til misforståelser slik at bl.a. Språkrådet har blitt nødt til å gjøre endringer på samme måte som de har måttet gjøre med ord som forfordele.

En inngiftet tante er nettopp det, inngiftet, men omtales vanligvis kun som tante. 

Anonymkode: d7b12...ea6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: dersom dette var en mann og dame fra Thailand så ville vi jo ha påpekt det åpenbare: han (i dette tilfellet hun) vet jo hva hun gjør. Hun kjøper seg en mann. For begrenset tid. Strengt tolket så er det ulovlig (prostitusjon) mine som vi alle vet er det lov å,forsørge den en gifter seg med (slev om det da altså er å betale noen for å ha sex med seg), så damen er innafor lovverket.

Du får bare godta at damen bytter et tyrkisk hus mot noen år med en ung mann, Ts. Det er hennes valg. Hun står fritt til gå høre den handelen. Vi er trolig begge enige i at hun uetisk utnytter den unge mannen, men han vet i det minste å ta seg godt betalt.

Å påstå at hun, som kjøperen, biålir utnyttet av salgsvarer derimot, det blir for drøyt. Sexkjøperen er og blir alltid den utnyttende part.

Anonymkode: 0ff73...b7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å lage en falsk profil og legge til denne «sjarmørprofilen» som «kjæresten» til filletanta påstår det er noen andre som står bak. Skriv at han er så kjekk på bildene og du ikke tør være sikker på at det faktisk er han, og få han til å sende deg et bilde av deg med en lapp han har skrevet en forhåndsbestemt tekst på (f. eks: «I love you «falskt navn»» eller egentlig hva som helst som han ikke kan unnskylde med at er et bilde som er stjålet fra hans egentlige profil eller lignende. Da har du bevis på at det er han og kan vise hele chatloggen med bildet til filletanta di. 

Anonymkode: f169b...a17

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå stor aldersforskjell. :o. Tror hun virkelig dette er ekte kjærlighet? 

Har selv vært forelska i en tyrker. Men valgte å ikke gå videre. Men han var ikke fra en ferieby og vi var like gamle. Økonomisk velstående var han og... 

det jeg var mest redd for var kulturforskjellen. Dor alt jeg vet kan det hende jeg ga slipp på noe fint. Men følte meg bae litt ung for å ta den avgjørelsen..

Anonymkode: bf8ca...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å lage en falsk profil og legge til denne «sjarmørprofilen» som «kjæresten» til filletanta påstår det er noen andre som står bak. Skriv at han er så kjekk på bildene og du ikke tør være sikker på at det faktisk er han, og få han til å sende deg et bilde av deg med en lapp han har skrevet en forhåndsbestemt tekst på (f. eks: «I love you «falskt navn»» eller egentlig hva som helst som han ikke kan unnskylde med at er et bilde som er stjålet fra hans egentlige profil eller lignende. Da har du bevis på at det er han og kan vise hele chatloggen med bildet til filletanta di. 

Anonymkode: f169b...a17

Lurt! Eller få han til å skype slik at ts kan ta opp video av at han snakker med henne og sier I love you m.m.

Anonymkode: e0de1...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere har å gjøre med hemnes privatliv å gjøre. Hun er 57 år og ikke dement og å pleietrengende.

Selvagt er denne guttungen bare ute etter pengene hennes, og ikke de rynkte puppene, men det er ikke din eller noen andre sin business. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2017 den 21.03, Perle skrev:

Skjønner ikke hva dere har å gjøre med hemnes privatliv å gjøre. Hun er 57 år og ikke dement og å pleietrengende.

Selvagt er denne guttungen bare ute etter pengene hennes, og ikke de rynkte puppene, men det er ikke din eller noen andre sin business. 

Virkelig? Er det ikkje normalt å ønske at sine kjære har det bra og ikke blir frastrippet både penger og hjerte? :klo:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Er det ikkje normalt å ønske at sine kjære har det bra og ikke blir frastrippet både penger og hjerte? :klo:

Joda, men det holder å si det det én gang. Hadde vært særdeles lite begeistret om en «filletante» av meg aktiv skulle blandet seg i mitt kjærlighetsliv og/eller økonomiske liv, så lenge jeg ikke er erklært umyndig.

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje dere kunne lagt en felle for han? Han catfisher henne, bare rettferdig å la han spise agnet selv. Det er ikke sikkert at bevis vil overtale tanten din om feilen hun holder på å begå, men da vet du at du har gjort alt for å hjelpe henne.

Kan også være en idé å vise henne program som handler om catfishing. Om hun ikke vil høre på deg så må du bare være klar for å hjelpe henne opp av elendigheten når han har loppet henne for alt hun eier.

Vet ikke om politiet kan hjelpe deg? Kanskje han har gjort det mot andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Altså: dersom dette var en mann og dame fra Thailand så ville vi jo ha påpekt det åpenbare: han (i dette tilfellet hun) vet jo hva hun gjør. Hun kjøper seg en mann. For begrenset tid. Strengt tolket så er det ulovlig (prostitusjon) mine som vi alle vet er det lov å,forsørge den en gifter seg med (slev om det da altså er å betale noen for å ha sex med seg), så damen er innafor lovverket.

Du får bare godta at damen bytter et tyrkisk hus mot noen år med en ung mann, Ts. Det er hennes valg. Hun står fritt til gå høre den handelen. Vi er trolig begge enige i at hun uetisk utnytter den unge mannen, men han vet i det minste å ta seg godt betalt.

Å påstå at hun, som kjøperen, biålir utnyttet av salgsvarer derimot, det blir for drøyt. Sexkjøperen er og blir alltid den utnyttende part.

Anonymkode: 0ff73...b7c

Du glemmer at hun ikke har hatt noen sex enda. Vi vet enda ikke om hun får "noen år med en ung mann", ikke sikkert det er det han har planlagt. Enn så lenge bruker han religion for ikke å ha sex med henne (og det gjorde også Mohammed fra programmet som ble postet om før i tråden, han unnskyldte  seg til og med med religion for ikke å kysse henne da de giftet seg.) Så ingen vet om hun noengang får noe sex. Ikke sikkert hun er så opptatt av sex heller, kan hende hun bare vil ha kjærlighet som hun aldri får.
Iallefall: Noen sexkjøper er hun langt fra enda.

Anonymkode: 2af27...3f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Giftemålet blir nok avlyst med lynets hastighet så fort huset er kjøpt og registrert i hans navn.

Enkelte burde beskyttes mot seg selv.

Anonymkode: 44aa5...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...