Gjest Coolaid Skrevet 3. oktober 2017 #1 Del Skrevet 3. oktober 2017 Jeg bor i Bergen. Daglig får jeg vite om sykler som blir stjålet. I Norge stjeles en sykkel hvert 8 minutt. Sykkeltyveri er den mest vanlige typen for hverdagskriminalitet vi har i Norge. Vi vet at en god del sykler stjeles oftest av to ulike grupper: Narkomane og østeuropeiske kriminelle. Sistnevnte stjeler sykler for å kjøre lastebillass ut av landet og selge i hjemlandet sitt. Har du blitt frastjålet en sykkel? Hvor vanlig er det hvor du bor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #2 Del Skrevet 3. oktober 2017 Ikke en sykkel, men sykkelsete faktisk. Helt normalt at sykler og deler forsvinner på togstasjonen her. Anonymkode: 98a55...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Del Skrevet 4. oktober 2017 Usikker på om den gamle ble stjålet eller hivd av naboen fordi den var så herpa og rusten. Min nåværende er låst inn. Anonymkode: 36b73...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 4. oktober 2017 #4 Del Skrevet 4. oktober 2017 Ja, men det var min egen feil Den sto ulåst utenfor, fordi jeg ikke gadd låse den der og da. Fordelen var at jeg fant den igjen, like hel, 2 dager senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Del Skrevet 4. oktober 2017 Ja, to som barn. En som stod låst over natten på skolen fordi jeg måtte bli hentet pga sykdom og en da jeg hadde glemt at vi skulle gå tur med klassen og satte den ulåst på kiwi i 2-3 timer midt på dagen. Har ikke sykkel lenger. Anonymkode: 5f677...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #6 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg fikk stjålet en sykkel i Bergen, den var låst fast til noe men stod ved en vei der det var veldig lett tilkomst for biler som var ute på tokt. Anonymkode: a335d...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Del Skrevet 4. oktober 2017 Nei faktisk ikke! Men jeg har da jeg benytter meg av sykkel alltid vært flink til å låse den fast til noe med solid lås. Har opplevd at flere i omgangskretsen har fått frastjålet sykkel da. Anonymkode: e157c...ed0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 4. oktober 2017 #8 Del Skrevet 4. oktober 2017 3 ganger. 1 gang var den låst til gjerdet rett utenfor husdøra. Andre stod den ulåst gjemt bak huset, dvs tyven har gått gjennom gårdsplassen, hagen og bak huset. Siste stod sykkelen min hos svigers pga flytting, stod ved stuevinduet. Hater å bo rett ved sentrum. Er mange narkomane her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #9 Del Skrevet 7. oktober 2017 Ja, de sagde i låsen og stakk av med sykkelen :/ Anonymkode: 76005...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #10 Del Skrevet 13. oktober 2017 Frastjålet fire sykler totalt over noen år, de var alle låst på privat område og ikke spesielt dyre (alle under 5000,-). Trondheim. Har gitt opp å ha sykkel her, ingen vits. Anonymkode: 6ca2e...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Froning Skrevet 13. oktober 2017 #11 Del Skrevet 13. oktober 2017 På 4.10.2017 den 2.52, Titania skrev: Ja, men det var min egen feil Den sto ulåst utenfor, fordi jeg ikke gadd låse den der og da. Fordelen var at jeg fant den igjen, like hel, 2 dager senere Min ble frastjålet av samme grunn Hadde lagt på meg vanen å ikke låse fordi den ikke hadde blitt stjålet en gang jeg glemte å låse den Hadde en annen som ble frastjålet fordi jeg ikke låste sykkelen fast i noe... Var egentlig bare løfte sykkelen og klippe over låsen som jeg hadde kjøpt for 100 kr😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #12 Del Skrevet 14. oktober 2017 På 3.10.2017 den 22.33, Coolaid skrev: Jeg bor i Bergen. Daglig får jeg vite om sykler som blir stjålet. I Norge stjeles en sykkel hvert 8 minutt. Sykkeltyveri er den mest vanlige typen for hverdagskriminalitet vi har i Norge. Vi vet at en god del sykler stjeles oftest av to ulike grupper: Narkomane og østeuropeiske kriminelle. Sistnevnte stjeler sykler for å kjøre lastebillass ut av landet og selge i hjemlandet sitt. Har du blitt frastjålet en sykkel? Hvor vanlig er det hvor du bor? Gjennomsnittlig blir jeg nok frastjålet en sykkel hvert 2. eller 3. år. Tror mørketallene er store her, de fleste anmelder jo ikke sykkeltyverier. Anonymkode: dbae7...896 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyBeauty Skrevet 14. oktober 2017 #13 Del Skrevet 14. oktober 2017 (endret) Jeg har fået 3 cykler i København det seneste år! Heldigvis har jeg en forsikring der dækker, men det bliver de nok ikke videre med, mindre de hæver satsen. Endret 14. oktober 2017 av MyBeauty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå