Ulla Ullsokk Skrevet 7. oktober 2017 #41 Del Skrevet 7. oktober 2017 1-20 kr.... Ærlig talt.... Uansett, billetter koster f eks 590,- så bare si at hun skylder deg 600,- Og at du vil ha det på Vipps ikke cash. Da setter hun jo ikke over 574,- ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #42 Del Skrevet 7. oktober 2017 På 10/4/2017 den 0.31, AnonymBruker skrev: Når dere blir voksne og lever et liv hvor dere kjøper biler i millionklassen, hytter på sjøen og villa på vestkanten kommer dere til å tenke tilbake på denne tiden og le dere i hjel. Tenk å risikere et vennskap for for småmynter. Jeg har hjulpet venner med egenkapital i hundretusenkronersklassen, uten at vennskapet hadde røket om jeg ikke hadde fått det tilbake. Penger er til for å deles og nytes i felleskap. Hva er poenget med å være den rikeste personen i graven? Jeg foreslår at du vrir helt om på tankegangen din og forsøker noe helt nytt. Kjøp billett til henne og si at hun kan betale tilbake akkurat så mye eller lite, og når, hun vil. Anonymkode: 2d21b...ab8 Hvis du har formue 10-20-30 millioner og inntekt på 2-3 millioner i året, så er det naturligvis ikke noe problem. Men kun de rikeste 2-3% når dette nivået. De fleste blir ikke rike med tiden, selv om mange som har tjent noen millioner i boligmarkedet, forestiller seg at rikdom kommer med tiden. Den tiden er nå antageligvis over. Det er ikke lenger mulig å bare ødsle ut hundretusenvis i alle retninger og forestille seg at det aldri må betales tilbake. Anonymkode: 958d9...e94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. oktober 2017 #43 Del Skrevet 8. oktober 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er nok ikke løst da. Jeg har en bekjent som er på samme måte som venninnen til TS. Sender jeg krav via Vipps betaler hun ikke flr jeg har mast minst 3 ganger (kleint!) og når hun da først betaler så godtar hun ikke forespørselen i Vipps, hun bruker «send penger»-funksjonen og sender alltid for lite penger... Anonymkode: 2f5b5...b09 Det er noe du må ta opp med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 8. oktober 2017 #44 Del Skrevet 8. oktober 2017 Dere som sier at det er så lite penger så hvorfor bry seg; det er ikke bare pengene. Det er hele greia med å aldri ordne opp selv, å alltid basere seg på at andre skal betale, for så å somle med å betale tilbake. Og så, kanskje etter å ha blitt mast på, betale litt for lite tilbake, hver gang. For deretter å bli ufin når noen faktisk peker på at du ikke gjør skikkelig opp for deg, og prøve å få den som har gjort deg en tjeneste til å føle seg smålig for ikke å ønske sponse deg med småbeløp hele tida. Og alt dette gjør du selv om du egentlig har penger selv, og ikke dårligere forutsetninger enn de andre for å planlegge å ha penger tilgjengelig. Så det som irriterer, er ikke hovedsakelig pengene. Mange ville nok med glede hjelpe en venninne med genuint dårligere råd og en dråpe takknemlighet i blodet. Det er det at man spekulerer i å utnytte andre for deretter anklage dem for å være smålige, som irriterer mest. Slik oppfører ikke gode venner seg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCat Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter #45 Del Skrevet 8. oktober 2017 På 5.10.2017 den 18.22, AnonymBruker skrev: Samme her. Ser egentlig ikke problemet. Blir akkurat det samme som at du skal spandere billeten 100 prosent. Men at den bare koster 20 kr. Hyggelig å ha med en ekstra vennine. 20 kr er det de fleste med normal lønn tjener inn på 4 minutter på jobben Anonymkode: 21b0d...936 På 7.10.2017 den 10.11, O.G. skrev: For noen av oss kan tyve kroner være mye i perioder. Ja, og det var og grunnen til at dette begynte å plage meg. Tidligere har jeg hatt grei økonomi så da var ikke 20 kr her og 20 kr der noe problem. Og jeg tenkte også at hun ville være raus mot meg hvis jeg fikk dårligere råd en gang. I vinter skjedde det ting som gjorde at jeg nå har mindre penger. Må prioritere får å ha råd til denne konserten. Dette vet hun og da er det ekstra kjipt at hun fortsatt oppfører seg sånn. 22 timer siden, Ulla Ullsokk skrev: 1-20 kr.... Ærlig talt.... Uansett, billetter koster f eks 590,- så bare si at hun skylder deg 600,- Og at du vil ha det på Vipps ikke cash. Da setter hun jo ikke over 574,- ? Hun har ikke vipps, vil ikke ha det heller, hun overfører via bank. Og jo, det er akkurat det hun gjør. Skylder hun meg 600 kr kan hun fint finne på og overføre 574 kr. Selv om jeg er veldig tydelig på at det er 600 kr jeg skal ha. Kommenterer jeg det får jeg svar som: Herregud! Det er da bare småpenger.. OKEIDA! Skal overføre de SMÅpengene dine neste gang jeg er i nettbanken. Men det skjer jo aldri, så da må jeg mase flere ganger. 1 time siden, Hactar skrev: Dere som sier at det er så lite penger så hvorfor bry seg; det er ikke bare pengene. Det er hele greia med å aldri ordne opp selv, å alltid basere seg på at andre skal betale, for så å somle med å betale tilbake. Og så, kanskje etter å ha blitt mast på, betale litt for lite tilbake, hver gang. For deretter å bli ufin når noen faktisk peker på at du ikke gjør skikkelig opp for deg, og prøve å få den som har gjort deg en tjeneste til å føle seg smålig for ikke å ønske sponse deg med småbeløp hele tida. Og alt dette gjør du selv om du egentlig har penger selv, og ikke dårligere forutsetninger enn de andre for å planlegge å ha penger tilgjengelig. Så det som irriterer, er ikke hovedsakelig pengene. Mange ville nok med glede hjelpe en venninne med genuint dårligere råd og en dråpe takknemlighet i blodet. Det er det at man spekulerer i å utnytte andre for deretter anklage dem for å være smålige, som irriterer mest. Slik oppfører ikke gode venner seg. Takk! Dette er akkurat det som irriterer meg. Hadde hun hatt dårlig råd og vært ærlig på at hun ikke kunne betale tilbake alt i en gang så hadde saken vært en helt annen. Da hadde jeg gjerne spandert på henne eller i det minste lagt ut for henne til hun kunne betale tilbake hvis jeg ikke hadde råd til å spandere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #46 Del Skrevet 8. oktober 2017 Neste gang dere skal noe som koster f.eks. 300,- og hun har "glemt lommeboken hjemme", så si at du kan låne henne penger, og gi henne 274,- slik at hun mangler 26,- for å komme seg inn. Hvis hun klager på det, så si "herregud, det er bare småpenger". Hvis hun plutselig finner lommeboken i den andre innerlommen, så....... Anonymkode: d6a21...18e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 8. oktober 2017 #47 Del Skrevet 8. oktober 2017 Ok, hun er sikkert søstera til hun i en annen tråd her Sånne folk er sykt irriterende og jeg hadde aldri giddet å låne henne en krone! Neste gang så ta med cash til eget bruk, så du ikke har noe å låne bort, og de andre burde gjøre det samme! Jeg spanderer gjerne på venninner, men det er fordi det går ca opp i opp etter mange år som venner, det er ikke noe å regne på. Men med en sånn venninne, så hadde jeg antagelig endt med å telle hver krone, og sånn vil jeg ikke bli! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 8. oktober 2017 #48 Del Skrevet 8. oktober 2017 En annen dag så kan du spørre om hun kan legge ut for en middag for deg, og når hun etterlyser pengene så kan du si at du ikke gir tilbake før hun betaler deg hele summen neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #49 Del Skrevet 8. oktober 2017 Jeg hadde vært så utrolig pinlig berørt hvis jeg hadde lånt penger av noen og ikke klart å betale tilbake hele summen. Tenk å låne 300 kroner, betale tilbake 273 og attpåtil kalle kreditoren grådig hvis han vil ha alle pengene tilbake Jeg hadde seriøst skammet meg sånn, og lovet å betale tilbake snarest om jeg så måtte lete etter tomflasker. Og jeg hadde aldri lånt ut mer til folk som ikke gidder betale tilbake. Langt mindre ventet med å bestille billetter og risikert dårlige eller ingen plasser pga en sånn "venninne". Som attpåtil plutselig finner pengene når ingen vil legge ut. Hvem trenger fiender med sånne venner? Anonymkode: cc7d4...76e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå