Gå til innhold

Dere singelmenn: Dyr ingen hindring?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest hundeglad

Har ei tispe som er veldig snill. Hva synes gutter om jenter som har hunder?

Å legge følelser på en hund, og ikke tenke på kjæresten min, er noe jeg aldri ville gjort. Jeg er glad i bikkja, men ikke så glad i henne at jeg ville tatt henne med meg overalt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Dyr og barn ingen hindring så lenge "eieren" håndterer og oppdrar dem på en fornuftig måte. Det er dessverre mye uvettig dyre-/barnehold å se.

En person med "Noas ark" ville jeg vært skeptisk til. En som omgir seg med en hel dyrebutikk, har etter min erfaring, sosiale problemer. En slik person er ikke noe for meg.

Men forøvrig er jeg glad i dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg ville aldri i verden vært sammen med en mann som ikke liker hunder. Min forrige kjæreste hadde ingen erfaring med hunder, men menn kan lære seg til å like dyr :ler: Han ble iallefalll veldig glad i hunden min. Liker han ikke Trajan, kan han pakke sammen sakene sine og gå. Mennesker som ikke liker hunder ser jeg på som usympatiske og jeg vil ikke ha noe med de å gjøre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Har en katt og en hund, ene eksen min (vi var samboere) elsket begge dyrene og tok de til seg som familie. Mens han siste typen min var ikke så veldig glad i de :-x

Sparket hunden min ned fra senga og sånn, fordi han ikke ville ha den der :frustrert: Man sparker ikke dyrene mine!

Ville ikke sett på dyr som noe problem i jakten på en type.. bare han ikke har flere mannevonde bikkjer eller en dyrefarm av krypdyr og slanger :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Liker jeg noen godt så går "alt" an. Liker dyr selv, så det er vel ikke noe problem. Er kanskje litt mer skeptisk hvis huset er fullt. Men alt går... Litt verre med 5-6 unger... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
Dersom man sammenligner med "Barn ingen hindring" - hva mener dere single menn om å jakte på/bli sammen med en jente som har mange kjæledyr? Har det noe å si for deg? En singel venninne av meg har nemlig tre katter og en hund. Ville det spille noen rolle for hvor vidt du ville innlede en eventuell romanse?

Som katteelsker og generell dyrevenn ville det ikke hatt så mye å si. Bikkjer kan jeg styre meg for p.g.a. lukt og den slags, men de får en da ihvertfall ut av sofaen.

Når det er sagt, er det nesten uattraktivt hvis dama bor på en 1-roms og har 2 katter som aldri får kjenne gress under føttene...

Men, svaret blir "Nei, dyr ingen hindring" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Lilleulv
Vel, jeg er skeptisk til kvinner som har latt kjæledyr få overta alle følelser de ellers ville ha brukt på en partner, de finnes og kan få meg til å rygge ....

Men jeg er uansett allergisk, så problemstillingen blir rent hypotetisk :ler:

min hund er allergivennlig :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest p u s e n
Jeg er litt skeptisk til kattekvinner. Ser for meg sære og gamle tanter.. Men det er bare en fordom.

Katter er litt mystiske og smygende, myke og kosete, lekne og maler og elsker deg uforbeholdent når du behandler de riktig og eierne er like så - gamle tanter har også vært unge en gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt erfaring

Bare noen tanker rundt dette:

Jeg simpelthen elsker katter, :hjerte: og er ikke så veldig glad i hunder.

Er heller ikke en "eksentrisk" gammel tante.(ok, tante da!)- Men jeg ville sette stor pris på at den mannen jeg fant meg også likte best katter. Det sies at man liker enten det ene eller det andre. Altså enten katt eller hund.........

En fyr jeg traff på nettet for en stund siden, ringte meg og i første tlfsamtale fortalte han at han hadde opptil flere hunder i sengen sin om natten........... :-? Gjett om jeg fikk lyst til å utvide det bekjentskapet! :veldigsur:

Men hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en søt katt som jeg er veldig glad i. Min eventuelle kjæreste må og like katt, da det blir umulig for meg å være i et forhold uten at han og liker katten min.

Jeg synes iallefall det er veldig tiltrekkende med menn som er glad i dyr. Vitner og at de har kontakt med følelsene sine og ingen ting er jo bedre enn det.

Eksen likte ikke katt/dyr og kunne ofte dytte henne ned fra senga eller sofaen når hun bare ville ha litt kos. Det likte jeg ikke :frustrert: og sa i fra til ham om dette, men han gjorde det fordet :kjempesinna:

At det å ha katt kan gjøre jakten på den rettere litt vanskeligere for være. For meg er det nesten alfa og omega og ha katt. Da får jeg like så godt være singel inntil den rette, som liker både meg og katten min, dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, her var det mange fordommer og trangsynte meninger :o

For det første er det ikke slik at kjærlighet bare finnes i en viss dose, og at den enten blir gitt til kjæledyret eller til partneren. Faktisk er det gjerne slik at barn som vokser opp med dyr i større grad utvikler evne til empati. At man klarer å vise medfølelse også til en skapning av en annen art er bare positivt og utviklende.

Og at man er "galere" jo flere katter man har er bare tull. Faktisk er det mindre arbeid med to katter enn med en katt. Har selv to katter, og jeg kan faktisk reise bort en natt eller to, dette kunne jeg ikke gjort med en enslig innekatt.

Må si jeg mister respekten av folk som ikke kan respektere mitt forhold til mine katter. Slike folk er uansett ikke potensielle partnere. Da min forrige katt ble dødssyk og senere avlivet, var det en bekjent av meg som spøkte og lo av dette. Etter dette mistet jeg fullstendig respekten for ham som menneske, siden han ikke kunne vise forståelse for min sorg i denne situasjonen. Det er snakk om å respektere andre for de følelsene de har!

Jeg har helt bevisst skaffet meg katt nå som jeg er singel, så må en partner godta både meg og kattene! Er uansett ikke interessert i en kjæreste som er fordomsfull og trangsynt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fornuftig_og_fordomsfri

Ja, her var det mange fordommer og trangsynte meninger :o

For det første er det ikke slik at kjærlighet bare finnes i en viss dose, og at den enten blir gitt til kjæledyret eller til partneren. Faktisk er det gjerne slik at barn som vokser opp med dyr i større grad utvikler evne til empati. At man klarer å vise medfølelse også til en skapning av en annen art er bare positivt og utviklende.

Og at man er "galere" jo flere katter man har er bare tull. Faktisk er det mindre arbeid med to katter enn med en katt. Har selv to katter, og jeg kan faktisk reise bort en natt eller to, dette kunne jeg ikke gjort med en enslig innekatt.

Må si jeg mister respekten av folk som ikke kan respektere mitt forhold til mine katter. Slike folk er uansett ikke potensielle partnere. Da min forrige katt ble dødssyk og senere avlivet, var det en bekjent av meg som spøkte og lo av dette. Etter dette mistet jeg fullstendig respekten for ham som menneske, siden han ikke kunne vise forståelse for min sorg i denne situasjonen. Det er snakk om å respektere andre for de følelsene de har!

Jeg har helt bevisst skaffet meg katt nå som jeg er singel, så må en partner godta både meg og kattene! Er uansett ikke interessert i en kjæreste som er fordomsfull og trangsynt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...