Gå til innhold

Hvorfor er menn smartere enn kvinner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som det står i artikkelen så er det både flere veldig smarte og veldig dumme menn som nok er noe av forklaringen på at vi ser at det er flest menn på topp innen det aller meste, og tilsvarende at menn dominerer på bunnen av samfunnet. Dessverre virker det som mange automatisk antar at førstnevnte kommer av diskriminering og fullstendig glemmer sistnevnte. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min går på en videregående skole, hvor det er veldig høyt snitt for å komme inn. Men er man gutt, kommer man inn med lavere snitt, enn om man er jente. Ellers hadde de nesten ikke hatt gutter på skolen.

Er dette grunn nok til å si at kvinner er smartere enn menn?

Anonymkode: e1876...72b

Nei. Det er det dårligste argumentet jeg har lest noen gang

Anonymkode: 6a5aa...76c

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://forskning.no/psykologi/2012/12/hvorfor-er-menn-smartere-enn-kvinner

Danny fra Gentofte og kjæresten hans har hatt en heftig debatt om intelligens. Danny vinner etter eget utsagn alltid i Trivial Pursuit, og mønsteret er det samme blant vennene hans. Det tyder på at menn generelt er smartere enn kvinner, skriver han i en e-post.

Kjæresten hans gir ham rett i at menn oftere vinner i quiz-spill. Hun mener derimot ikke at det betyr at menn har høyere intelligens. Men Danny holder på sitt:

«Hvis menn alltid vinner i Trivial Pursuit, er det vel et tegn på at de er lurere. Men jeg vil gjerne vite hvorfor vi er det», skriver han.

Forskere studert disse forskjellene i mange år. Det viser seg at flere menn enn kvinner har en IQ over 130 – altså er flere menn enn kvinner høyt begavede.

Anonymkode: 9965f...a98

Å ha høy iq er ikke det samme som å være smart da dummen.. det er bare potensiale for å kunne være det.. 🤓

Anonymkode: 769bc...4b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...