Gjest Walkingdead Skrevet 2. oktober 2017 #21 Skrevet 2. oktober 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er kvinner mindre verdt fordi de har en mindre hjerne? Nei. Men fakta er at kvinner har en mindre hjerne. Det er ingenting "liksom" ved det. Mener du virkelig at den med størst hjerne og den mest intelligente er mest verdt og så er alle som har mindre hjerne, spredt ut over, er mindre verdt enn det mennesket? Anonymkode: 37e2b...707 Og du kan kanskje også lese denne http://forskning.no/hjernen-kjonn-og-samfunn-psykologi/2012/09/hjerneforskning-beviser-ikke-kjonnsforskjeller som illustrerer hvorfor meninger som dine har en påvirkning på kvinners selvfølelse og prestasjonsevne. Det kalles selvoppfyllende profetier, og det er reellt og hemmende for menneskers selvbilde.
Gjest Sukkerbit Skrevet 2. oktober 2017 #22 Skrevet 2. oktober 2017 Derimot er det antagelig en ganske annen årsak til at Danny alltid vinner over kjæresten i Trivial Pursuit. Det dreier seg ikke om hjernestørrelse eller intelligens, men om utformingen av spørsmålene. (...) 100 års erfaring med standardiserte intelligenstester viser at de ikke favoriserer det ene eller det andre kjønnet. Lurt å lese hele artikkelen.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #23 Skrevet 2. oktober 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er kvinner mindre verdt fordi de har en mindre hjerne? Nei. Men fakta er at kvinner har en mindre hjerne. Det er ingenting "liksom" ved det. Mener du virkelig at den med størst hjerne og den mest intelligente er mest verdt og så er alle som har mindre hjerne, spredt ut over, er mindre verdt enn det mennesket? Anonymkode: 37e2b...707 Mindre hjerne betyr ikke lavere intelligens. Anonymkode: 2ae17...181
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #24 Skrevet 2. oktober 2017 Datteren min går på en videregående skole, hvor det er veldig høyt snitt for å komme inn. Men er man gutt, kommer man inn med lavere snitt, enn om man er jente. Ellers hadde de nesten ikke hatt gutter på skolen. Er dette grunn nok til å si at kvinner er smartere enn menn? Anonymkode: e1876...72b 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #25 Skrevet 2. oktober 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er kvinner mindre verdt fordi de har en mindre hjerne? Nei. Men fakta er at kvinner har en mindre hjerne. Det er ingenting "liksom" ved det. Mener du virkelig at den med størst hjerne og den mest intelligente er mest verdt og så er alle som har mindre hjerne, spredt ut over, er mindre verdt enn det mennesket? Anonymkode: 37e2b...707 Men størrelsen på hjernen har ikke nødvendigvis noe med intellugensen å gjøre, kjære deg. Du som er vitenskapsmann og kjempesmart burde jo vite at en avhistoriens smarteste faktisk hadde mindre hjerne enn gjennomsnittet. Anonymkode: 73521...f05 1
Gjest Walkingdead Skrevet 2. oktober 2017 #26 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Datteren min går på en videregående skole, hvor det er veldig høyt snitt for å komme inn. Men er man gutt, kommer man inn med lavere snitt, enn om man er jente. Ellers hadde de nesten ikke hatt gutter på skolen. Er dette grunn nok til å si at kvinner er smartere enn menn? Anonymkode: e1876...72b Nei.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #27 Skrevet 2. oktober 2017 Noen menn er smartere enn noen kvinner, noen kvinner er smartere enn noen menn. Det er umulig å bevise dette med tanke på at man ikke kan måle IQ på alle menn og kvinner som bor på vår klode. "Det kan synes som", "det kan se ut som", "noen studier viser at", er veldig vage begrunnelser for dette. Man kan også tenke på alle kvinnene som fremdeles lider under normene i samfunn hvor menn blir sett på som mye viktigere. De får rett og slett ikke utviklet potensialet sitt. Anonymkode: 504dd...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #28 Skrevet 2. oktober 2017 51 minutter siden, Walkingdead skrev: Lol. Du er virkelig ute etter å stadfeste kvinners mindreverd med denne liksom-faktaen din. 36 minutter siden, Walkingdead skrev: Jeg driter i hvor du legger "verdien" din. Det er du, ikke jeg, som hevder at folk med mindre hjerne har mindre verdi. Anonymkode: 37e2b...707
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #29 Skrevet 2. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men størrelsen på hjernen har ikke nødvendigvis noe med intellugensen å gjøre, kjære deg. Anonymkode: 73521...f05 Jeg er glad i deg også, kjære. Anonymkode: 37e2b...707
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #30 Skrevet 2. oktober 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mindre hjerne betyr ikke lavere intelligens. Anonymkode: 2ae17...181 Men det betyr at en person med mindre hjerne ikke klarer å tenke like stort som en med større hjerne. Det er mye som mangler, mange tanker som ikke får plass. Anonymkode: 37e2b...707
Gjest Walkingdead Skrevet 2. oktober 2017 #31 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er du, ikke jeg, som hevder at folk med mindre hjerne har mindre verdi. Anonymkode: 37e2b...707 Ja, vet du hva. Da innrømmer jeg at jeg skrev feil. Jeg mente ikke verdi, jeg mente din hierarkisering mht intelligens.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #32 Skrevet 2. oktober 2017 Spørsmålet er vel heller: Hvorfor har ts behov for å føle seg smartere enn kvinner? Anonymkode: 0817c...5eb 2
Gjest Walkingdead Skrevet 2. oktober 2017 #33 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det betyr at en person med mindre hjerne ikke klarer å tenke like stort som en med større hjerne. Det er mye som mangler, mange tanker som ikke får plass. Anonymkode: 37e2b...707 Du er umulig. Det er veldig tydelig at det er veldig viktig for deg at menn er smartere enn kvinner. Da ønsker deg god tur videre.
Gjest Walkingdead Skrevet 2. oktober 2017 #34 Skrevet 2. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spørsmålet er vel heller: Hvorfor har ts behov for å føle seg smartere enn kvinner? Anonymkode: 0817c...5eb Avmakt. Men det får han fikse opp i selv.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #35 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det betyr at en person med mindre hjerne ikke klarer å tenke like stort som en med større hjerne. Det er mye som mangler, mange tanker som ikke får plass. Anonymkode: 37e2b...707 Nei, det er feil. Einstein hadde mindre hjerne enn den gjennomsnittlige kvinnehjernen. Likevel tenkte han tanker som var enorme på den tiden. Anonymkode: 2ae17...181 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #36 Skrevet 2. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er feil. Einstein hadde mindre hjerne enn den gjennomsnittlige kvinnehjernen. Likevel tenkte han tanker som var enorme på den tiden. Anonymkode: 2ae17...181 I våre dager skal selv de minste bli de største. Det står i skriften. Anonymkode: 9965f...a98 1
Chiyo Skrevet 2. oktober 2017 #37 Skrevet 2. oktober 2017 Kvinner, ikke ta dere så nær at mannfolkene i denne tråden. Vær heller takknemlig at dere viser tegn til intelligens, i motsetning til dem. Det var visst lillehodet deres som fikk hjernen. 1
HalldirV2 Skrevet 2. oktober 2017 #38 Skrevet 2. oktober 2017 Fatter ikke helt hvorfor enkelte er så opptatt av hvilket kjønn som er det smarteste, visste ikke at vi var i et konkurranseforhold.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #39 Skrevet 3. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner er dummere enn menn fordi de skal maksimere evnen til å føde barn. Kvinner trenger bare å eksistere for å finne seg en make, menn må være smarte, velutviklede, sosiale osv. Det holder ikke bare å være til. Så derfor gjør y kromosomet menn større og smartere, men det går på bekostning av andre ting. Slik som dårligere immunforsvar og levetid. Kvinner som er små er også oftere smartere og dumme kvinner blir lettere gravide fordi de ikke husker prevensjon osv. Lar seg selv overtale til å få et barn til. Anonymkode: 1f85b...be9 Hæ? Hva mener du med "fordi de skal maksimere evnen til å føde barn"? Nei, om du kun ser verdi i kvinnen fordi hun kan lage barn så har du undervurdert kvinnen. Kvinnen må også være smart, sosial , velutviklet osv for å holde på sin make . Det er ikke nok å bare spre bena for hvem som helst, ta i mot , og bli forlatt fordi man ikke har noe dypere til felles og blir sittende å oppdra et barn alene uten en farsrolle i livet. Skjønner heller ikke hvordan du kan dra dårlig immunforsvar inn i sammenheng med at menn er smartere enn kvinner. Smarthet går ikke utover immunforsvaret, og immunforsvaret sier ingenting om IQen. Det er flere kvinner enn menn som har autoimmune sykdommer og hahaha nå når jeg fortsetter å lese innlegget ditt skjønner jeg jo at du bare troller og skriver piss!!! Små kvinner er smartere og dumme kvinner blir lettere gravide osv? Hahahahha ja vis meg gjerne de tallene du Anonymkode: 5300a...17f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #40 Skrevet 3. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Utelukkende på grunn av tidligere modning og fordi skolen ikke legger til rette for gutters behov. Anonymkode: 1f85b...be9 Hvordan mener du skolen skal legge til rette for gutters behov? Da bør de vel også legge til rette for jenters behov? Det er ikke sånn at skolestrukturen og læreplan er konstruert etter jenters behov og favør i dag altså. Kom gjerne med konkrete eksempler, jeg er nysgjerrig på hvordan du mener skoleverket kan bli bedre for spesifikt gutter. Anonymkode: 5300a...17f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå