AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #1 Skrevet 2. oktober 2017 http://forskning.no/psykologi/2012/12/hvorfor-er-menn-smartere-enn-kvinner Danny fra Gentofte og kjæresten hans har hatt en heftig debatt om intelligens. Danny vinner etter eget utsagn alltid i Trivial Pursuit, og mønsteret er det samme blant vennene hans. Det tyder på at menn generelt er smartere enn kvinner, skriver han i en e-post. Kjæresten hans gir ham rett i at menn oftere vinner i quiz-spill. Hun mener derimot ikke at det betyr at menn har høyere intelligens. Men Danny holder på sitt: «Hvis menn alltid vinner i Trivial Pursuit, er det vel et tegn på at de er lurere. Men jeg vil gjerne vite hvorfor vi er det», skriver han. Forskere studert disse forskjellene i mange år. Det viser seg at flere menn enn kvinner har en IQ over 130 – altså er flere menn enn kvinner høyt begavede. Anonymkode: 9965f...a98
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #2 Skrevet 2. oktober 2017 Med den forbannelse om at det også er motsatt - en langt størree del menn enn kvinner er også UNDEr gjennomsnittet intelligente. Anonymkode: 73521...f05 6
Olava Skrevet 2. oktober 2017 #4 Skrevet 2. oktober 2017 Sånne her "menn vs kvinner"-tråder på kg er noe av det dummeste jeg vet om. Snakk om å be om trøbbel. Det kommer alltid helt idiotiske argumenter fra begge parter, noe ala: "kvinner er sånn og sånn, og de gjør ditt og datt, derfor er de sånn." Så svarer jo da motparten i akkurat samme duren; "menn gjør ditt og datt, derfor er menn sånn og sånn, derfor er kvinner best." Som oftest er det helt usaklige argumenter basert på egne opplevelser som ikke egentlig er representative for alle menn eller kvinner. Og selvfølgelig er det alltid noen som skal leke smartinger, så da forsterker de argumentene sine ved å henvise til "kilder" i en link til en noe tvilsom nettside. Derfor klarer jeg aldri å ta disse trådene seriøst. 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #5 Skrevet 2. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: http://forskning.no/psykologi/2012/12/hvorfor-er-menn-smartere-enn-kvinner Danny fra Gentofte og kjæresten hans har hatt en heftig debatt om intelligens. Danny vinner etter eget utsagn alltid i Trivial Pursuit, og mønsteret er det samme blant vennene hans. Det tyder på at menn generelt er smartere enn kvinner, skriver han i en e-post. Kjæresten hans gir ham rett i at menn oftere vinner i quiz-spill. Hun mener derimot ikke at det betyr at menn har høyere intelligens. Men Danny holder på sitt: «Hvis menn alltid vinner i Trivial Pursuit, er det vel et tegn på at de er lurere. Men jeg vil gjerne vite hvorfor vi er det», skriver han. Forskere studert disse forskjellene i mange år. Det viser seg at flere menn enn kvinner har en IQ over 130 – altså er flere menn enn kvinner høyt begavede. Anonymkode: 9965f...a98 Som en over sier, så er det også flere menn enn kvinner som er mindre begavet. Mener å ha lest tidligere at menn og kvinner ligger omtrent likt i snitt. Ellers er det vel ganske kjent at IQ ikke måles i kunnskap. Kan være mange grunner til at disse mennene vinner i tp, mest logiske kan jeg tenke meg er at kvinner søker etter menn som er litt smartere enn seg selv, og omvendt for menn. Ellers vil jeg påstå at for å gjøre det bra i tp, så bør man ha god hukommelse og et bredt interessefelt, kan jo hende menn scorer bedre på disse to, selv om det ikke virket sånn når jeg gikk på skole. Anonymkode: a1b2f...942 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #6 Skrevet 2. oktober 2017 Trivial pursuit går på kunnskap ikke på intelligens Etter min erfaring pleier menn å ta kvinnene med sports delen Anonymkode: e14c4...876 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #7 Skrevet 2. oktober 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: http://forskning.no/psykologi/2012/12/hvorfor-er-menn-smartere-enn-kvinner Danny fra Gentofte og kjæresten hans har hatt en heftig debatt om intelligens. Danny vinner etter eget utsagn alltid i Trivial Pursuit, og mønsteret er det samme blant vennene hans. Det tyder på at menn generelt er smartere enn kvinner, skriver han i en e-post. Kjæresten hans gir ham rett i at menn oftere vinner i quiz-spill. Hun mener derimot ikke at det betyr at menn har høyere intelligens. Men Danny holder på sitt: «Hvis menn alltid vinner i Trivial Pursuit, er det vel et tegn på at de er lurere. Men jeg vil gjerne vite hvorfor vi er det», skriver han. Forskere studert disse forskjellene i mange år. Det viser seg at flere menn enn kvinner har en IQ over 130 – altså er flere menn enn kvinner høyt begavede. Anonymkode: 9965f...a98 Det burde da klare finne ut om du er en intelligent mann Anonymkode: ce7b2...3f1 1
Chiyo Skrevet 2. oktober 2017 #9 Skrevet 2. oktober 2017 Det er ikke intelligens å kunne svare på faktaspørsmål. Om jeg vet hvem som tok gull under OL på Lillehammar beviser ikke hvor smart jeg er. Jeg ville sagt at en person som tror at å vite fakta er bevis for intelligens er en person som ligger på den lavere delen av skalaen. Jeg har mye generell kunnskap, noe som betyr at jeg pleier å vinne i Bezzerwizzer (det er det vi spiller i min familie), men det betyr ikke det at jeg kan bevise at jeg har mer intelligens enn de andre som spiller. Ja, jeg vet hvem som komponerte Svanesjøen, eller hvem som skrev den og den boken, men jeg ble ikke spurt om det da jeg tok en IQ-test. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #10 Skrevet 2. oktober 2017 Fordi menn har en 400-500 gram større hjerne enn kvinner. Det er mye hjerne som mangler og mange tanker som kvinner ikke klarer å tenke. Anonymkode: 37e2b...707
Gjest Walkingdead Skrevet 2. oktober 2017 #12 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi menn har en 400-500 gram større hjerne enn kvinner. Det er mye hjerne som mangler og mange tanker som kvinner ikke klarer å tenke. Anonymkode: 37e2b...707 Lol. Du er virkelig ute etter å stadfeste kvinners mindreverd med denne liksom-faktaen din.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. oktober 2017 #13 Skrevet 2. oktober 2017 Hvis man tror menn er smartere enn kvinner basert på egne erfaringer med TP-spill, er man vel ikke akkurat kjempesmart. Men ja, det stemmer at det er flere menn enn kvinner som har veldig høy IQ, men det er også flere menn enn kvinner som har veldig lav IQ. Det er imidlertid ikke det samme som at menn flest er smartere (eller dummere) enn kvinner. At flere menn enn kvinner har veldig høy IQ gjør ikke mannen i gata noe smartere
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #14 Skrevet 2. oktober 2017 Ikke akuratt nei. Jenter flinkere på skolen enn gutter - regjeringen.no– Guttene ligger langt bak jentene i skolen - NRK Norge - Oversikt ...kvinnene i flertall, melder NRK, ved en rekke høyere utdanninger som krever gode karakterer, som medisin, odontologi og jus. Anonymkode: 5300a...17f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #15 Skrevet 2. oktober 2017 Kvinner er dummere enn menn fordi de skal maksimere evnen til å føde barn. Kvinner trenger bare å eksistere for å finne seg en make, menn må være smarte, velutviklede, sosiale osv. Det holder ikke bare å være til. Så derfor gjør y kromosomet menn større og smartere, men det går på bekostning av andre ting. Slik som dårligere immunforsvar og levetid. Kvinner som er små er også oftere smartere og dumme kvinner blir lettere gravide fordi de ikke husker prevensjon osv. Lar seg selv overtale til å få et barn til. Anonymkode: 1f85b...be9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #16 Skrevet 2. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Ikke akuratt nei. Jenter flinkere på skolen enn gutter - regjeringen.no– Guttene ligger langt bak jentene i skolen - NRK Norge - Oversikt ...kvinnene i flertall, melder NRK, ved en rekke høyere utdanninger som krever gode karakterer, som medisin, odontologi og jus. Anonymkode: 5300a...17f Hvis vi ser på ordentlig vitenskap blir tallene for en annen sak. Anonymkode: 499a7...644
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #17 Skrevet 2. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke akuratt nei. Jenter flinkere på skolen enn gutter - regjeringen.no– Guttene ligger langt bak jentene i skolen - NRK Norge - Oversikt ...kvinnene i flertall, melder NRK, ved en rekke høyere utdanninger som krever gode karakterer, som medisin, odontologi og jus. Anonymkode: 5300a...17f Utelukkende på grunn av tidligere modning og fordi skolen ikke legger til rette for gutters behov. Anonymkode: 1f85b...be9 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #18 Skrevet 2. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kvinner er dummere enn menn fordi de skal maksimere evnen til å føde barn. Kvinner trenger bare å eksistere for å finne seg en make, menn må være smarte, velutviklede, sosiale osv. Det holder ikke bare å være til. Så derfor gjør y kromosomet menn større og smartere, men det går på bekostning av andre ting. Slik som dårligere immunforsvar og levetid. Kvinner som er små er også oftere smartere og dumme kvinner blir lettere gravide fordi de ikke husker prevensjon osv. Lar seg selv overtale til å få et barn til. Anonymkode: 1f85b...be9 Skulle stå kvinner som er små er ofte mer fruktbare, ikke smartere! Anonymkode: 1f85b...be9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #19 Skrevet 2. oktober 2017 7 minutter siden, Walkingdead skrev: Lol. Du er virkelig ute etter å stadfeste kvinners mindreverd med denne liksom-faktaen din. Er kvinner mindre verdt fordi de har en mindre hjerne? Nei. Men fakta er at kvinner har en mindre hjerne. Det er ingenting "liksom" ved det. Mener du virkelig at den med størst hjerne og den mest intelligente er mest verdt og så er alle som har mindre hjerne, spredt ut over, er mindre verdt enn det mennesket? Anonymkode: 37e2b...707
Gjest Walkingdead Skrevet 2. oktober 2017 #20 Skrevet 2. oktober 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er kvinner mindre verdt fordi de har en mindre hjerne? Nei. Men fakta er at kvinner har en mindre hjerne. Det er ingenting "liksom" ved det. Mener du virkelig at den med størst hjerne og den mest intelligente er mest verdt og så er alle som har mindre hjerne, spredt ut over, er mindre verdt enn det mennesket? Anonymkode: 37e2b...707 Hvis du faktisk kanskje leste litt ordentlige ting om hjernen, så ville du ha funnet ut at hjernestørrelse ikke har så mye å si. Kanskje du kan lese nevrovitenskap e.l noe for å ta til deg noe skikkelig hjernekunnskap, i stedet for å fly rundt som kvinneguidens frenolog? Jeg driter i hvor du legger "verdien" din. Det er veldig tydelig at du driver en kjønnskamp, og ikke holder på med objektiv kunnskap. Endret 2. oktober 2017 av Walkingdead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå