AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Del Skrevet 1. oktober 2017 Jeg har ei venninne som jeg har kjent i ca 20 år, ganske snill og sårbar jente. Hun har heller aldri stjålet fra meg. Likevel vurder jeg å kutte henne ut. Hun blir nok litt såret, og jeg tror hun setter veldig pris på meg siden jeg lytter til det hun har å si. Litt av bakgrunnen er da jeg var hjemme hos henne for noen dager siden, var det en del typer der som virket ganske skumle. Fra før har jeg hørt at det er uheldig å være mye i telefon kontakt med noen som er i et slik miljø. Jeg har også hørt at om man har vennskap med noen som bruker diverse rusmidler, kan det feste seg til klærne noe som igjen kan gi utslag f.eks på flyplasser. Anonymkode: 05a58...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trinelise50 Skrevet 1. oktober 2017 #2 Del Skrevet 1. oktober 2017 (endret) Det er ikke noe vurdere, kutt henne ut. Eller begrens det til at du kun er med henne uten å feste. Det andre behøver du ikke bekymre deg for, bare pass på du ikke er tilstede når dop blir brukt. Endret 1. oktober 2017 av trinelise50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GLADIATORE Skrevet 1. oktober 2017 #3 Del Skrevet 1. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei venninne som jeg har kjent i ca 20 år, ganske snill og sårbar jente. Hun har heller aldri stjålet fra meg. Likevel vurder jeg å kutte henne ut. Hun blir nok litt såret, og jeg tror hun setter veldig pris på meg siden jeg lytter til det hun har å si. Litt av bakgrunnen er da jeg var hjemme hos henne for noen dager siden, var det en del typer der som virket ganske skumle. Fra før har jeg hørt at det er uheldig å være mye i telefon kontakt med noen som er i et slik miljø. Jeg har også hørt at om man har vennskap med noen som bruker diverse rusmidler, kan det feste seg til klærne noe som igjen kan gi utslag f.eks på flyplasser. Anonymkode: 05a58...d5c Skal du prøve å provosere med ekstremt naive antagelser om hvordan dette vil gå utover deg, må du legge litt mer sjel i innlegget;) Sette seg i klærne..hehe.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #4 Del Skrevet 1. oktober 2017 Virker litt sært å kutte henne ut for de grunnene du oppgir. Kan du ikke bare være sammen med henne når hun ikke er med lugubre kompiser i stedet hvis rusmisbruket ikke påvirker vennskapet? Når folk kutter ut rusmisbrukere er det jo mer fordi de forandrer personlighet og blir kjipe mennesker som gjør kjipe ting mot venner. Hvis ikke hun gjør det, hvorfor kutte henne ut? De tingene du skriver er paranoia. Du kommer ikke til å bli jakta av politiet for å ha en venn som er rusmisbruker. De vil ikke engang bruke ressurser på henne.. Anonymkode: 31483...47a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #5 Del Skrevet 1. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker litt sært å kutte henne ut for de grunnene du oppgir. Kan du ikke bare være sammen med henne når hun ikke er med lugubre kompiser i stedet hvis rusmisbruket ikke påvirker vennskapet? Når folk kutter ut rusmisbrukere er det jo mer fordi de forandrer personlighet og blir kjipe mennesker som gjør kjipe ting mot venner. Hvis ikke hun gjør det, hvorfor kutte henne ut? De tingene du skriver er paranoia. Du kommer ikke til å bli jakta av politiet for å ha en venn som er rusmisbruker. De vil ikke engang bruke ressurser på henne.. Anonymkode: 31483...47a Hun har ikke helt kontroll over hvem som kommer eller går. Når det gjelder det siste, kanskje jeg overdriver, men jeg har uansett ikke lyst til å bli stempla som ei som vanker i det miljøet. Men du har nok rett i at jeg kanskje overdriver den siste biten. Det var uansett ikke noen god følse når jeg trodde vi to skulle ha en hyggelig kveld sammen og så plutselig føler jeg meg som statist i sons of anarchy. Anonymkode: 05a58...d5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #6 Del Skrevet 1. oktober 2017 Dude, jeg har stått rett utfor flyplassen og røyka joint, for å så gå gjennom sikkerhetskontrollen med sjekk og alt. De fant ikke en dritt. Hvor ofte treffer du henne rett før du skal ut å fly uansett? Det er lov å være pårørende av narkomane. Det er det du er. Du blir ikke stempla som narkoman av den grunn. Hva med å vennlig informere henne om at fra nå så møtes dere hjemme hos deg eller på café? Anonymkode: 003c0...6f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Del Skrevet 1. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med å vennlig informere henne om at fra nå så møtes dere hjemme hos deg eller på café? Anonymkode: 003c0...6f9 Jeg tror kanskje jeg må ta litt styring og heller møtes andre steder ja. Har ikke noe enkelt svar, føler meg litt pinglete. Problemet var vel heller typene som også var på besøk. Anonymkode: 05a58...d5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Del Skrevet 1. oktober 2017 35 minutter siden, GLADIATORE skrev: Skal du prøve å provosere med ekstremt naive antagelser om hvordan dette vil gå utover deg, må du legge litt mer sjel i innlegget;) Sette seg i klærne..hehe.. Har faktisk lest om det, noen som ble stanset på tur til Tyskland. De kom på etter hvert at de hadde vært på en litt spesiel fest en uke i forkant. Men uansett, kanskje en naiv tanke. Anonymkode: 05a58...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Del Skrevet 1. oktober 2017 Det kan være gode og omtenksomme venner selvom de for deg fremstod "skumle". Og nei, å omgås mennesker som ruser seg kan ikke gi utslag på flyplasser o.l. Det er kun substans, ikke lukt som fester seg i klær, det betyr at du må sitte å gni deg oppi dopet. Og på flyplasser i de stofftestene de tar er for å sjekke etter sprengstoff ikke dop. Syntes du dømmer litt for mye her. Om hun ellers er en god venninde av deg så ikke døm hun ut fra hvem andre hun henger med. Anonymkode: 74c58...129 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #10 Del Skrevet 1. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være gode og omtenksomme venner selvom de for deg fremstod "skumle". Og nei, å omgås mennesker som ruser seg kan ikke gi utslag på flyplasser o.l. Det er kun substans, ikke lukt som fester seg i klær, det betyr at du må sitte å gni deg oppi dopet. Og på flyplasser i de stofftestene de tar er for å sjekke etter sprengstoff ikke dop. Syntes du dømmer litt for mye her. Om hun ellers er en god venninde av deg så ikke døm hun ut fra hvem andre hun henger med. Anonymkode: 74c58...129 Jeg dømmer henne ikke, men jeg er ganske sikker på at hun har viklet seg inn i et litt spesielt miljø. Kanskje de er omteksomme, men det er noe mer en bare skummelt utseende, uten å gå i detaljer. Anonymkode: 05a58...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 1. oktober 2017 #11 Del Skrevet 1. oktober 2017 Det virker som at hun er veldig sårbar og da trenger hun en venn. Jeg tror at hun kan ha problemer på en eller annen måte. Mennesker som lever en slik livsstil, har det som regel ikke noe godt. Så lenge hun ikke drar deg ned i det, så ikke gjør det. Hun trenger deg kanskje mer enn du aner. Hvis hun er grei og ordentlig, så bør du ta vare på henne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #12 Del Skrevet 2. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg dømmer henne ikke, men jeg er ganske sikker på at hun har viklet seg inn i et litt spesielt miljø. Kanskje de er omteksomme, men det er noe mer en bare skummelt utseende, uten å gå i detaljer. Anonymkode: 05a58...d5c Men hva så egentlig? Så lenge du ikke lokker til å gjøre de samme tingene de driver med ser jeg helt ærlig ikke problemet.. Jeg har venner med kristne venner, og jeg har venner med kriminelle venner. Vennene mine er ikke noe dårligere venn for meg fordet. Anonymkode: 74c58...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Walkingdead Skrevet 2. oktober 2017 #13 Del Skrevet 2. oktober 2017 For å være helt ærlig synes jeg du er en stor egoist hvis du kutter henne ut av de grunnene du nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #14 Del Skrevet 2. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun har ikke helt kontroll over hvem som kommer eller går. Når det gjelder det siste, kanskje jeg overdriver, men jeg har uansett ikke lyst til å bli stempla som ei som vanker i det miljøet. Men du har nok rett i at jeg kanskje overdriver den siste biten. Det var uansett ikke noen god følse når jeg trodde vi to skulle ha en hyggelig kveld sammen og så plutselig føler jeg meg som statist i sons of anarchy. Anonymkode: 05a58...d5c Men hva med å bare si det til henne? "Jeg syns noen av de nye vennen dine er litt skumle egentlig, så om det er greit vil jeg heller treffes en annen dag når du er med dem?" Dumt å dumpe en venn fordi du ikke liker venner av vennen. Anonymkode: 31483...47a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #15 Del Skrevet 2. oktober 2017 Det jeg har hørt er at du kan sitte i et rom hvor alle røyker hasj bortsett fra deg og du vil ikke bli testet positivt for det. Det er noen som prøver å lure seg unna ved å si de bare satt i rommet, men det går ikke. Sånn ellers er det jo å sette grenser for hva hun tar med seg i din bil og i ditt hjem. Og hvis det blir slik at politiet tar seg inn mens du er der blir du og tatt med til stasjonen for full sjekk. Har tidligere hatt venner i miljøet og det har aldri gått utover meg at de har tatt de valgene de har gjort. Anonymkode: 26fb7...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. oktober 2017 #16 Del Skrevet 2. oktober 2017 Syns ikke at du skal kutte henne ut,for det kan være at du er den eneste tryggheten hennes. Jeg forstår godt at du ikke liker deg i miljøet,så ai til henne det. Hvorfor ikke bare snakk med henne?? Det er dette jeg mener med unnvikende og konfliktsky mennesker Ts.Når dere ikke tør si fra,så kan det ende med at dere dolker folk i ryggen. Pass så du ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #17 Del Skrevet 2. oktober 2017 3 timer siden, NotNaomi skrev: Syns ikke at du skal kutte henne ut,for det kan være at du er den eneste tryggheten hennes. Jeg forstår godt at du ikke liker deg i miljøet,så ai til henne det. Hvorfor ikke bare snakk med henne?? Det er dette jeg mener med unnvikende og konfliktsky mennesker Ts.Når dere ikke tør si fra,så kan det ende med at dere dolker folk i ryggen. Pass så du ikke gjør det. Jeg er nok litt konfliktsky ja. Men kan selvsagt snakke med henne. Når det er sagt vet hun gått at jeg misliker en del av de hun omgir seg med, og det er med god grunn, men hun har ikke helt kontrollen over alt som skjer rundt seg. Anonymkode: 05a58...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. oktober 2017 #18 Del Skrevet 2. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er nok litt konfliktsky ja. Men kan selvsagt snakke med henne. Når det er sagt vet hun gått at jeg misliker en del av de hun omgir seg med, og det er med god grunn, men hun har ikke helt kontrollen over alt som skjer rundt seg. Anonymkode: 05a58...d5c Skjønner. Kan dere ikke møtes hos deg eller på nøytrale steder? Har hun ruset seg lenge? Får hun noe hjelp? Tenker at det har litt å si. Bra du sier hva du mener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #19 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hun kommer til å ødelegge deg. Kutt henne ut Anonymkode: 9b54a...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #20 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hvilke bevis har du for at hun ruser seg, bortsett fra å henge med "skumle" mennesker? Oppfører hun ser på en måte som gjør at du mistenker det? Har utseendet hennes forandret seg? Uansett høres det utrolig kaldt og lite empatisk av deg å bare kutte et venninne ut uten at du i det miste har tatt en prat med henne og hørt hvordan det går med henne. Tipser deg om å se denne. Her ser du hvordan Rigmor Galtung stilte opp for sin rusavhengige venninne. Godt eksempel på betingelsesløs kjærlighet og medmenneskelighet: https://tv.nrk.no/serie/forfoert-av-spriten/kmte30005313/sesong-1/episode-3 Anonymkode: e217f...385 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå