AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Del Skrevet 1. oktober 2017 Har en veninne som er sånn, hun kan finne på å si at jeg er stygg på håret og at jeg må skjerpe meg. Hun sier det jo rett som det er, og jeg går ikke rundt med ustelt hår. Hun kan si at jeg må skjerpe meg hvis jeg foreksempel sier at jeg har sett en film jeg liker men som hun ikke liker. . Så jeg syns egentlg at man kan la være å si noe hvis man ikke har noe fint å si. Hva mener dere andre her inne? Anonymkode: ab813...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #2 Del Skrevet 1. oktober 2017 Jeg liker åpne, direkte folk, selv om sannhet kan være brutalt i blant. Men det du beskriver er noe annet. Det er ikke ærlighet, det er manipulasjon for å gjøre deg usikker og få deg til å føle deg dårlig med deg selv kanskje fordi hun har det dårlig med seg selv den dagen og prøver å få andre til å føle det samme. Du bør ta det opp med henne, for det der er ikke ok. Anonymkode: 8941e...213 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #3 Del Skrevet 1. oktober 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en veninne som er sånn, hun kan finne på å si at jeg er stygg på håret og at jeg må skjerpe meg. Hun sier det jo rett som det er, og jeg går ikke rundt med ustelt hår. Hun kan si at jeg må skjerpe meg hvis jeg foreksempel sier at jeg har sett en film jeg liker men som hun ikke liker. . Så jeg syns egentlg at man kan la være å si noe hvis man ikke har noe fint å si. Hva mener dere andre her inne? Anonymkode: ab813...d97 Umoden og barnslig egentlig. 🙂 Jeg skjønner ikke poenget med og alltid si det man mener. Anonymkode: f5828...2f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #4 Del Skrevet 1. oktober 2017 Noen ganger kan det være bra, men det er også lov til å ha litt sosiale antenner og vite når man skal holde kjeft. Anonymkode: ba94e...50d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. oktober 2017 #5 Del Skrevet 1. oktober 2017 Jeg liker ikke at folk går rundt grøten, men heller sier det som det er, men noen ganger er det faktisk best å holde kjeft også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ricecrispies Skrevet 1. oktober 2017 #6 Del Skrevet 1. oktober 2017 Det er forskjell på å være ærlig og være et rasshøl uten sosiale antenner,si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 1. oktober 2017 #7 Del Skrevet 1. oktober 2017 Det er ikke å si akkurat det en mener. Jeg er ganske direkte selv, men det er ikke noe man sier til en venn. Kanskje om du hadde en dårlig hårdag og glemte å ordne håret, kanskje greit å si ifra at du trenger en hårbørst eller om du vil ha hjelp å ordne håret (om dere er et sted uten speil). Oppfatter måten det blir sagt på som nedlatende og en smule manipulerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Walkingdead Skrevet 1. oktober 2017 #8 Del Skrevet 1. oktober 2017 Hun er et sånt menneske som mener hun snakker rett fra levra, men egentlig bare er ufyselig Det finnes noen sånne. Hvis du vil beholde henne må du si ifra til henne om det, og hvis hun ikke skjerper seg (for å bruke hennes egne ord) så er det ikke noen vits i å være venn med henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #9 Del Skrevet 2. oktober 2017 I utgangspunktet er jeg for at folk sier det de mener, og sånn med å si at du må ordne håret er bare godt ment, med mindre hun er en sånn person som må trykke ned andre for å føle seg selv bedre. Men jeg ser på det som å si fra at noen har dopapir under skoen. "Sånn kan du ikke gå på håret". I beste mening. Å rakke ned på filmen man liker er snodig, alle skjønner vel at man har forskjellig film, musikk og boksmak. Det er unødvendig. Men jeg også kan si til venninder og bekjente at jeg kan ikke fatte hvorfor noen ser på den type serier for jeg syntes det er så tåpelig, men respekterer jo at de finner det gøy så blir vi bare enige om at man har forskjellig smak. Anonymkode: 2ca21...ed0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 2. oktober 2017 #10 Del Skrevet 2. oktober 2017 Man trenger ikke å si alt man mener, men mene det man sier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gregor Clegane Skrevet 2. oktober 2017 #11 Del Skrevet 2. oktober 2017 Det kan være befriende med folk som ikke er redde for å si det de mener. Samtidig er det viktig å være bevisst på hva man sier, og hvordan man fremstiller ting. Grensen mellom å være direkte og uforskammet, kan ofte være svært nære hverandre. Med andre ord er det bra å være direkte i noen tilfeller, mens i andre settinger kan det være helt feil og gi dårlige signaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #12 Del Skrevet 2. oktober 2017 I ditt tilfelle handler det ikke om å være ærlig, det handler om å drite på deg. Om hun sier hun bare sier de ærlige meningene sine, så lyver hun for at hun skal få lov å fortsette drite deg full av bæsj. Hun liker å rakke ned på deg. Anonymkode: ec34a...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #13 Del Skrevet 2. oktober 2017 Jeg synes det er en uting. Det er tid og sted for alt, og noen ganger går det faktisk an å tenke og mene noe uten å si det høyt. Jeg hater de som forsvarer ufin og uhøflig oppførsel med "jeg er bare ærlig og sier det som det er". Vel, noen ganger kan du rett og slett holde kjeft, om det du sier bare sårer folk og ikke fører noe godt med seg. Venninnen din er en dritt. Hun er ikke ærlig, hun er uhøflig og en idiot og en dårlig venninne. Anonymkode: 15cb1...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #14 Del Skrevet 2. oktober 2017 Greit med folk som er direkte og sier sin mening, men da bør de ha lært kunsten "du skal mene det du sier, men du trenger ikke å si alt du mener". Å brøle ut av seg alt man måtte mene er en uting og vitner om mangel på sosial kompetanse. Kan være greit å tenke over om noen er tjent med at man sier det man sier. Om det er bare for å høre egen stemme, så hold kjeft. Jeg er i utgangspunktet ganske direkte, men det er da jaggu mye jeg tenker inni meg som jeg skjønner inderlig godt bør forbli usagt fordi det vil ikke gagne noen å si det høyt. Prøv å spør denne "venninnen" neste gang: "Hva var vitsen med å si det der?" De fleste av den kaliberen vil faktisk ikke selv kunne komme opp med gode grunner, og ender opp med å bruke "jeg er bare snakker fra levra". Nei, det der er ikke levra som snakker, det er antagelig ræva som vil ha et ord med i laget. Anonymkode: 9e2a0...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå