AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #41 Del Skrevet 2. oktober 2017 15 timer siden, Elghund skrev: Uklokt av kommunen hvis folk får mindre plass til restsøppel for samme avgift som før. De burde ordne sånn at de få som ikke er opptatt av sortering ikke føler de taper penger - og begynner å undergrave systemet. Når det er sagt er det skikkelig usosialt av venninna. Hos oss får familier med bleiebarn en ekstra restavfallsdunk gratis, om behovet er der. Det synes jeg er et godt tiltak for å oppmuntre til kildesortering. Dunkene her er relativt små, og tømmes bare annenhver uke (rest og bio) og hver fjerde uke (plast, glass/metall og papp). Selv sorterer jeg det meste, men jeg står altså ikke og vasker søpla. Blir ikke plastemballasjen ren nok av å skylles (typisk marinert kjøtt f.eks), så går den i rest. Anonymkode: 537bb...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #42 Del Skrevet 2. oktober 2017 Jeg har ikke lest tråden. Men du er urimelig Anonymkode: f8ece...515 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xx girl xx Skrevet 2. oktober 2017 #43 Del Skrevet 2. oktober 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er som veganere sammen me dkjøttspisere. man skal ikke rette på andres oppførsel selv om man er uenig med den. Så om din ideologi er å kildesortere, så er det ikke noe du kan kreve at andre gjør også. Du burde ikke sagt noe Anonymkode: 922d3...a94 Det er forskjell på å la være å kildesortere. Enn med vilje sortere feil. Da er det bedre om alt går i restavfallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #44 Del Skrevet 2. oktober 2017 19 timer siden, GauteS skrev: Opp til enhver! Hva er det for galskap? Hos oss har vi måttet kildesortere i 20 år! Vet om flere som ikke kildesorterer. De kaster alt i en og samme pose. Slik vil de alltid gjøre det. Opp til den enkelte det. Anonymkode: 6a0a3...a94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reinsdyret Skrevet 2. oktober 2017 #45 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hvis man ikke er interessert i å kildesortere, er det enkleste å bare kaste alt i restavfallet. At hun kaster bleier i matavfallet ødelegger bare for alt det som skulle gjenvinnes. Vi må huske at alt som kildesorteres skal omdannes og gjenbrukes på en eller annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2017 #46 Del Skrevet 2. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet om flere som ikke kildesorterer. De kaster alt i en og samme pose. Slik vil de alltid gjøre det. Opp til den enkelte det. Anonymkode: 6a0a3...a94 Hvordan ordner man det med kommunen? Hvor dyrt blir renovasjonsgebyret, da? Anonymkode: 67447...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå