AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #21 Del Skrevet 1. oktober 2017 Meld henne inn. Synes det er dårlig gjort av henne jeg og latskap. Anonymkode: 04b37...813 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #22 Del Skrevet 1. oktober 2017 Tenker velg dine kamper. Og bare fordi dette er utrolig viktig for deg, betyr det ikke at det er viktig for andre. Sitter helt sikkert andre, og synes du er håpløs på noe annet? Og hva annet gjør du for miljøet? Har du bil? Spiser du dyr? Spiser du produkter fra dyr? Kjøper du produkter for dyr? Anonymkode: e8182...d73 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewInTown Skrevet 1. oktober 2017 #23 Del Skrevet 1. oktober 2017 Med tanke på hvor enkelt det er å kildesortere, er det urovekkende at ingen tar seg "bryet" med å legge riktige ting i riktige fargede poser. Alle vet at bleier er rest og skal i rest. Ikke i matavfallet som går til kompost. Å kildesortere er ikke en gøy søndagsaktivitet staten har funnet opp for å holde oss i aktivitet - det er et veldig nødvendig miljøhensyn. Det er uansett ikke ditt bord å drive å tvinge vennnina di til å bli en bedre samfunnsborger. Er hun et miljøsvin som kaster masse ting på feil plass vel vitende om det? Ja. Og det kan du gjerne si til henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårstrikk79 Skrevet 1. oktober 2017 #24 Del Skrevet 1. oktober 2017 Ja, du er urimelig. Å starte en krangel (!!) med en venninne pga noen bleier i matavfallet. Hjelpes... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #25 Del Skrevet 1. oktober 2017 Jeg synes det er rart hun ikke vil høre på deg i det hele tatt. Jeg vet at jeg selv ikke er helt bevisst og orientert på alle områder når det gjelder miljø. Men hvis noen påpekte en feil jeg gjorde, som i tillegg er enkel å rette opp, så ville jeg da høre på det og ta lærdom - og spesielt av en venninne. Man viser venner respekt. Anonymkode: e2cdd...b93 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elghund Skrevet 1. oktober 2017 #26 Del Skrevet 1. oktober 2017 Uklokt av kommunen hvis folk får mindre plass til restsøppel for samme avgift som før. De burde ordne sånn at de få som ikke er opptatt av sortering ikke føler de taper penger - og begynner å undergrave systemet. Når det er sagt er det skikkelig usosialt av venninna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #27 Del Skrevet 1. oktober 2017 urimmelig, du er ikke morra hennes. Anonymkode: e7625...bad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #28 Del Skrevet 1. oktober 2017 Dette er som veganere sammen me dkjøttspisere. man skal ikke rette på andres oppførsel selv om man er uenig med den. Så om din ideologi er å kildesortere, så er det ikke noe du kan kreve at andre gjør også. Du burde ikke sagt noe Anonymkode: 922d3...a94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 1. oktober 2017 #29 Del Skrevet 1. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette er som veganere sammen me dkjøttspisere. man skal ikke rette på andres oppførsel selv om man er uenig med den. Så om din ideologi er å kildesortere, så er det ikke noe du kan kreve at andre gjør også. Du burde ikke sagt noe Nettopp! Og hvis noen vil kjøre i fylla, er det en privatsak som ikke vi andre skal bry oss med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #30 Del Skrevet 1. oktober 2017 Du er en god venninne som tør å si ifra. Kan være nok det til at hun tenker seg om og endrer seg. Vi har alle ansvar for å styre hverandre i riktig retning. De over her som sier annet er konfliktsky feiginger. Det kalles dårlige venner i min bok, for de er enda feigere når man virkelig trenger litt "tough love". Anonymkode: 42e27...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #31 Del Skrevet 1. oktober 2017 37 minutter siden, GauteS skrev: Nettopp! Og hvis noen vil kjøre i fylla, er det en privatsak som ikke vi andre skal bry oss med. Hadde en venninne kjørt i fylla, så hadde jeg sagt ifra hvor idiotisk det faktisk er. Farlig er det og. Vet du hvor mange som dør i bilulykker pga slike idioter? En kamerat døde pga en jævel kjørte full og kjørte i motsatt kjørefelt Har du samme tankegang om de som mishandler dyr eller barna sine? Det er jo en privatsak, så andre må bare holde kjeft og la de holde på. Skjønner ikke tankegangen din. Anonymkode: 68cf0...9bf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #32 Del Skrevet 1. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er en god venninne som tør å si ifra. Kan være nok det til at hun tenker seg om og endrer seg. Vi har alle ansvar for å styre hverandre i riktig retning. De over her som sier annet er konfliktsky feiginger. Det kalles dårlige venner i min bok, for de er enda feigere når man virkelig trenger litt "tough love". Anonymkode: 42e27...1bf Signerer! Anonymkode: 68cf0...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #33 Del Skrevet 1. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det er forskjellig kildesortering rundt om i landet, her er det grønn=restavfall, gul=plast, blå=papir. Da går jo bleier med matavfall i den grønne? Eller har jeg misforstått noe? Anonymkode: 6d8a4...ce2 Vi har matavfall i brun papp og papir i grønn og restavfall i sort Anonymkode: 5bee0...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #34 Del Skrevet 1. oktober 2017 35 minutes ago, AnonymBruker said: Vi har matavfall i brun papp og papir i grønn og restavfall i sort Anonymkode: 5bee0...1c6 Kan ikke absolutt alle fortelle hvorodan det er i SIN kommune? Så lager vi en komplett liste - det hjelper nok TS veldig Anonymkode: 42e27...1bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #35 Del Skrevet 1. oktober 2017 Uffda, moralisme er ikke spesielt sjarmerende.Det å "oppdra" voksne folk er både bortkastet tid og en "dreper" av vennskap. Og er dere nå så bombesikre på at dere er 100% perfekte selv? Hva med deg , TS? Flyr du innimellom? Oi, ikke bra. Tenk hvis du skulle fått en lekse av en god venn hver gang. ( Og nei, dette kan ikke sammenliknes med barnemishandling eller fyllekjøring.) Anonymkode: 3e567...6f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #36 Del Skrevet 1. oktober 2017 I min kommune får vi en liten rabatt dersom vi kaster lite restavfall, er det noe slikt hun forsøker å jukse seg til? Dersom det blir oppdaget at vi har kastet noe i feil beholder får vi bot i min kommune. Antagelig vil hun få høyere renovasjonsgebyr dersom du melder fra til kommunen. Anonymkode: 67447...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #37 Del Skrevet 1. oktober 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: . ( Og nei, dette kan ikke sammenliknes med barnemishandling eller fyllekjøring.) Anonymkode: 3e567...6f4 Nei, jeg sammenlignet det heller ikke. Jeg spurte vedkommende spørsmål utifra noe brukeren sa. Anonymkode: 68cf0...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 1. oktober 2017 #38 Del Skrevet 1. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Hadde en venninne kjørt i fylla, så hadde jeg sagt ifra hvor idiotisk det faktisk er. Farlig er det og. Vet du hvor mange som dør i bilulykker pga slike idioter? En kamerat døde pga en jævel kjørte full og kjørte i motsatt kjørefelt Har du samme tankegang om de som mishandler dyr eller barna sine? Det er jo en privatsak, så andre må bare holde kjeft og la de holde på. Skjønner ikke tankegangen din. Det burde være rimelig opplagt at innlegget var ironisk. Det kan ikke være opp til den enkelte om han vil rette seg etter eller sabotere den lokale renovasjonsordninga. Sjokkerende nok er likevel de fleste innsenderne her hensynsløse egoister og forsvarer miljøsvina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #39 Del Skrevet 1. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde en venninne kjørt i fylla, så hadde jeg sagt ifra hvor idiotisk det faktisk er. Farlig er det og. Vet du hvor mange som dør i bilulykker pga slike idioter? En kamerat døde pga en jævel kjørte full og kjørte i motsatt kjørefelt Har du samme tankegang om de som mishandler dyr eller barna sine? Det er jo en privatsak, så andre må bare holde kjeft og la de holde på. Skjønner ikke tankegangen din. Anonymkode: 68cf0...9bf Hvordan går det an å ikke forstå ironien i innlegget? Anonymkode: e2cdd...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 1. oktober 2017 #40 Del Skrevet 1. oktober 2017 Jeg vet ikke om jeg hadde taklet en venninne som sa ting som "Det har ingenting å si om jeg bryr meg om miljøet fordi i Russland så..." Tenk om alle skulle brydd seg med hva alle andre gjør? Man må da begynne et sted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå