AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #1 Del Skrevet 1. oktober 2017 Jeg er opptstt av naturvern og veldig nøye på kildesortering. Jeg kom i krangel med ei venninne i går og hun synes jeg er "hysterisk". Greia er at hun ikke kildesorterer. Og det er greit, det er vel opp til en hver. Men det jeg reagerer på er at hun fyller opp matavfallsdunken med bleier! Og da klarte jeg ikke la vær å reagere. For søppelfolka ser ikke oppi dunkene, de bare hekter de på grabbene på bilen etter farge, og så tømmer bilen de i "rette" avfallsrom. Jeg synes det er respektløst mot systemet og de som jobber med dette å direkte sabotere ordningen. Jeg tenker jo at noen må bruke tid på å plukke ut alle disse bleiene? For i vår kommune tar de kildesortering på alvor. Det ble ganske dårlig stemning. Jeg mener de burde kontakte kommunen og få byttet den brune dunken med en ekstra for restavfall. Hun sier at hun ikke vil det i tilfelle de nekter og begynner å sjekke henne. Hva mener dere? Anonymkode: 4bbf0...40e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 1. oktober 2017 #2 Del Skrevet 1. oktober 2017 Venninnen din legger bleier oppi dunk for matavfall? Det er provoserende spør du meg. Jeg hadde rapportert henne. Skal ikke bleier i restavfall da? Dersom hun ikke har plass i sitt vanlige restavfall så kan hun betale for mer kapasitet. Hun er en skikkelig gris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jessicbj Skrevet 1. oktober 2017 #3 Del Skrevet 1. oktober 2017 kommer ann på hvor man bor. Fant dett på denne linken. :I de aller fleste kommuner skal barnebleier kastes i restavfall. Men mange steder skal barnebleier faktisk kastes i matavfall, det som også kalles våtorganisk avfall og biosøppel - ikke i restavfall. http://www.dinside.no/bolig/skal-bleier-kastes-i-restavfall-eller-matavfall/63358948 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 1. oktober 2017 #4 Del Skrevet 1. oktober 2017 Bra du sa i fra! Egoistisk og respektløs dame! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gresskaret Skrevet 1. oktober 2017 #5 Del Skrevet 1. oktober 2017 Hos oss skulle bleier i matavfall den gang jeg hadde bleiebarn iallefall... Men vet dette er forskjellig 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #6 Del Skrevet 1. oktober 2017 Her jeg bor, skal bleiene kastes i våtorganisk avfall. Anonymkode: 3da49...e1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Del Skrevet 1. oktober 2017 Bleier i matavfall er respektløst ja! Som å klistre tyggis på gulvet rett før vaskehjelpa kommer og værre. Anonymkode: 8afd9...baf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Del Skrevet 1. oktober 2017 TS her Jeg har sjekket tidligere på sortere.no, og i vår kommune skal bleier kastes i restavfallet. Men hver gang jeg påpeker det går hun i forsvar og sier det er ikke vits å bry seg om miljøet i det hele tatt, fordi Russland er så mye verre blablabla. Syns det er synd at hun er et så dårlig forbilde for barna sine... Anonymkode: 4bbf0...40e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 1. oktober 2017 #9 Del Skrevet 1. oktober 2017 Du har rett, ts, men jeg synes ikke det er noe å krangle om. Selv har jeg en god venninne som kaster tomme vinflasker i restavfallet, men jeg gidder ikke ta det opp med henne. Hun vet at de skal kastes i gjenvinningsdunken for glass, men hun bryr seg ikke, for den dunken ligger så langt unna huset hennes. Og det er ikke min oppgave å være søppelpoliti. Vi har alle våre svin på skogen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 1. oktober 2017 #10 Del Skrevet 1. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Greia er at hun ikke kildesorterer. Og det er greit, det er vel opp til en hver. Opp til enhver! Hva er det for galskap? Hos oss har vi måttet kildesortere i 20 år! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #11 Del Skrevet 1. oktober 2017 Syns det var bra du sa ifra, TS. Jeg syns faktisk det er helt idioti å ikke kildesortere. Greit, jeg skjønner de som har stått og prøvd å vaske ut av en tom såpe-emballasje i en halvtime, og som fortsatt ikke har blitt kvitt alle såperestene. Da kan det være fristende å kaste den i restavfall i stedet for plast. Men hvor mye tid sparer man egentlig på å kaste en bleie i matavfall i stedet for restavfall? Svaret er null tid. Merkelig oppførsel fra venninnen din. Jeg vil dog ikke mast noe mer på henne om det nå, for hun er jo tydeligvis fullt klar over hva hun driver med. Anonymkode: 57531...f9f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #12 Del Skrevet 1. oktober 2017 13 minutter siden, GauteS skrev: Opp til enhver! Hva er det for galskap? Hos oss har vi måttet kildesortere i 20 år! Det er vel noe som kalles "pick your battles". Ja, jeg er enig i at alle skal kildesortere, og er er veldig nøye på det selv. Men jeg løper ikke rundt som søppelpoliti. Men akkurat dette med å sortere feil med vilje! Da klarte jeg ikke å holde kjeft. TS Anonymkode: 4bbf0...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #13 Del Skrevet 1. oktober 2017 Tror det er forskjellig kildesortering rundt om i landet, her er det grønn=restavfall, gul=plast, blå=papir. Da går jo bleier med matavfall i den grønne? Eller har jeg misforstått noe? Anonymkode: 6d8a4...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 1. oktober 2017 #14 Del Skrevet 1. oktober 2017 Hennes valg om hun vil sortere ut, men ting skal i alle fall puttes i rett boks. Jeg hadde meldt henne til renovasjonsselskapet/kommunen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 1. oktober 2017 #15 Del Skrevet 1. oktober 2017 Du er ikke hysterisk. Selv er jeg nøye på å sitere (det er ikke vanskelig i det hele tatt og mange er bare late) og hvorfor gi de ekstra mye jobb? Det er så unødvendig! Bra du sa ifra. Meld henne inn. Kan sikkert gjøre det som anonym Eksen min var skikkelig lat på dette. Kunne hive mat i rest, plast i matavfall osv. 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. oktober 2017 #16 Del Skrevet 1. oktober 2017 Hadde meldt henne glatt. Hun er et miljøsvin rett å slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 1. oktober 2017 #17 Del Skrevet 1. oktober 2017 37 minutes ago, AnonymBruker said: Det er vel noe som kalles "pick your battles". Ja, jeg er enig i at alle skal kildesortere, og er er veldig nøye på det selv. Men jeg løper ikke rundt som søppelpoliti. Men akkurat dette med å sortere feil med vilje! Da klarte jeg ikke å holde kjeft. Jeg misforsto deg kanskje. Det er jo opp til enhver å kildesortere på samme måte som det er opp til enhver om de vil skaffe seg førerkort før de begynner å kjøre bil. Og vi løper jo ikke rundt og leker UP. Men vi sitter ugjerne på med slike sjåfører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 1. oktober 2017 #18 Del Skrevet 1. oktober 2017 En ting er å ikke 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel noe som kalles "pick your battles". Ja, jeg er enig i at alle skal kildesortere, og er er veldig nøye på det selv. Men jeg løper ikke rundt som søppelpoliti. Men akkurat dette med å sortere feil med vilje! Da klarte jeg ikke å holde kjeft. TS Anonymkode: 4bbf0...40e Kast søppel på gulvet hennes neste gang du er på besøk Nei jeg hadde ringt kommunen og meldt ifra. Også spurt henne om hun virkelig var så kort at hun ikke skjønner problemet med å sortere feil med vilje. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #19 Del Skrevet 1. oktober 2017 Her i kommuna skal bleier, bind og tamponger i matavfallet.. Anonymkode: 3611c...011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #20 Del Skrevet 1. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her i kommuna skal bleier, bind og tamponger i matavfallet.. Anonymkode: 3611c...011 Det skal i restavfall i TS' kommune. Det står lenger oppe. Anonymkode: 57531...f9f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå