Gå til innhold

Kan noen lære meg hudpleie?


Eliza Doalot

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at jeg skal gifte meg i august, og vil selvfølgelig, som alle andre, ta meg best ut på den store dagen.

Regner med at sjansen for et godt resultat er større dersom jeg starter nå, framfor å vente til noen uker før, som egentlig er litt typisk meg :-)

Problemet er at jeg er fullstendig GRØNN i forhold til alt det her!!

Så jenter, spytt ut; Hva gjør jeg, når gjør jeg det, hvor ofte, og med hva??

Og for ordens skyld; jeg mener både kropp og ansikt :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hva slags hud har du da? :klø:

Alle burde vaske ansiktt morgen og kveld. For så å bruke en fuktighetskrem tilpasset huden din.

Men bortsett fra det kan jeg ikke si så mye da jeg ikke vet hvordan hud du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, må vite hvilken hudtype du har!

Fin hud? Tørr hud? Småkviser?

Er det noe spesielt du vil "ta knekken på", eller tenker du bare hudpleie for å få litt glød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig!!

I ansiktet har jeg vel det som kalles blandingshud, tror jeg.

På kroppen har jeg ganske tørr hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Blandingshud. Mener du blank T-sone? (nese, panne, hake) Sorte prikker på nesen/haken/kinn?

Dersom du ikke har noe særlig småkviser/sorte prikker

anbefaler jeg bare en rens og fuktighetskrem, eventuelt også øyekrem. Hvis du bare har litt blank hud, er det ikke vits å stresse huden ved å pøse på med masse produkter dersom du ikke er vant til hudpleie.

Ellers er en god investering en peelingkrem og en fuktighet/oppfriskningsmaske. Dette bruker du cirka to ganger i uken, og får fin glød og myk og glatt hud.

Hvis du er tørr på kroppen anbefaler jeg skrubbehansker til dusjen (Body Shop, Vita bla) og en god kroppskrem.Biotherm har en som er veldig bra, anti-drying body milk, med sitronduft. Stor flaske, 400 ml, koster cirka 395 tror jeg. Et billigere alternativ er Doves Body Silk kroppskrem i krukke, koster cirka 60 kroner i dagligvarebutikk, kjempegod til den prisen.

For anbefalinger til ansiktet:

Hva er budsjettet ditt??

Dermalogica og MDFormulations er jo bedre enn mye annet, men også dyrere. Er du vant til å bestille ting på nettet? Iallfall mye billigere enn hos hudpleier. Så, hvor mye penger har du tenkt å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får noen små kviser på haken, noen ganger. Er utover det ikke spesielt plaget med blank/fet hud andre steder.

Har vært inne på tanken på å bestille en time hos hudpleier sånn at jeg kan få noen tips om produkter og bruk. Jeg bruker en serie fra Cliniqe i dag, men er redd for at jeg har feil produkter, og at det skaper noe av problemet.

Men hva med resten av kroppen? Peeling f.eks, hvor ofte og med hva?

Pris er ikke så viktig, så lenge jeg ikke må ut med en månedslønn

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hudpleier er nok en god idè! Du kan spørre om å få noen prøver og si at du skal tenke på det. Er du sleip, går du hjem og bestiller på nettet. Men - men min samvittighet, pleier jeg da å kjøpe minst en ting hos hudpleieren.

Til kroppen synes jeg hansker er best. Du får kjøpt den i par til cirka 50 kroner, de er i neonfarger og veldig grov i stoffet. Ta de på deg i dusjen, klem ut litt dusjsåpe og skrubb i vei. Det fine er at de kan vaskes i vaskemaskinen en gang i blant.

Et annet alternativ dersom du vil ha peelingkrem, er L`Oreal sin kroppskrubb. Den kommer i en stor,grønn krukke og koster cirka nitti kroner på typisk H&M, Cubus og lignende. Kjempegod.

(Nei, idag har jeg ikke noe liv. Tror det er på tide å gå og gjøre noe fornuftig snart... :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Jeg vil også anbefale skrubbevotter fra bodyshop.

Eller skrubbekremen fra Lumene. Gode ting begge to.

Av fuktighetskremer liker jeg dove sin bodysilk.

Billig og bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...