Gå til innhold

Beste tips for og fra de som er evig single.


bruker54321

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om dama som har gitt opp kjærligheten. Dere som selv er i situasjonen, hva er deres beste tips til de i samme situasjon? Personer som f.esk fikk sin første kjæreste da de var 30 kan også svare.

Endret av Superbruker5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Ikke i opp kjærlighet.

 

Anonymkode: da6b3...9e5

Enig. :hjerte:

Anonymkode: c7da9...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv "evig singel" - eller åpenbart ikke, siden jeg fant drømmemannen til slutt. 

1. Du må oppsøke folk. Du kan ikke sitte hjemme å håpe at noen ringer på døra. Om det er via nettdating, gå på byen, organisasjonsliv, sport eller noe annet er ikke så nøye - men du må møte mennesker. Det kan være mye lettere sagt enn gjort, det vet jeg, men hvis du skal finne noen må du møte folk. 

2. Bli den beste utgaven av deg selv. Dette gjelder først og fremst på det personlige plan, men også når det gjelder utseende. Når du føler deg bra har du bedre utstråling. Lær noe nytt, få en fin hårsveis, finn din stil - alt dette gir deg selvtillit og mestring. Du blir tryggere på deg selv og får livet mer "på stell" - og det er attraktivt for mange. Og skulle det ikke bli noen kjæreste, så har du uansett fått det bedre med deg selv. Jeg har veldig tro på å jobbe bevisst med dette. Jeg har selv reflektert mye over hvem jeg ønsker å være og hva jeg ønsker å fylle livet mitt med - og jeg har fått det mye bedre. Det er kanskje litt stort og uangripelig, men jeg har hatt god suksess på å sette opp en liten liste hver måned over ting jeg vil fokusere på den måneden. I stedet for å tenke at "jeg burde lest mer" eller "jeg burde begynt å trene" eller "jeg er så stygg på håret": Gjør noe med det! Endre det som gjør deg nedfor. 

3. Tørr å vise følelser. Det er tungt å få avslag. Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å stille seg åpen for noen å si at man liker dem. Men jeg tror også mange forhold glipper fordi folk ikke tørr. 

4. Husk at det handler mye om flaks. Plutselig er han eller hun der. Du trenger ikke femti menn eller kvinner som liker deg, du trenger den ene. Og du har bare ikke møtt vedkommende ennå. Ikke gi opp håpet! 

Anonymkode: 4c61e...de9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste rådet jeg kan gi damer som sliter på kjærlighetsfronten er:

Lær deg ferdigheter som kan være attraktive ovenfor en mann. Det å kunne sushimenyen eller netflixkatalogen utennat er ikke attraktivt.

Les deg virkelig opp på hvilke behov menn har, og hvilke utfordringer de møter. Prøv å ta ting lenger enn "menn trenger bare sex og mat". 

Vær en støttende person. Lær deg å kommunisere med direkte. Ikke hint. Vær klar på dine intensjoner, og kommuniser de bedre. Vær mer aktiv og sosial. Ta initiativ. Tør å lede, om så gjengen er en liten gjeng.

Vis at du er en pålitelig person. Vis gjennom handling at du er verdifull, og at du er til å stole på.

Sistnevnte er utrolig viktig, siden menn nå til dags ikke har noe tillit til damer.

Og sist men ikke minst: Legg fra deg alle lister om hva som er mer verdt enn andre ting, for du er ikke så bra som du tror du er. Slutt å dømme menn etter samfunnets standard. Lag din egen realistiske liste over hva du ikke kan leve uten, hva som er greit å ha, og hva som er luksus å ha i en partner. Prøv å tenkt motsatt vei også. Hvilke punkter er det du tror han vil ha i deg, trenger i deg, og godt kunne tenke seg å ha i deg.

Sier alt dette, for mange kvinner har et veldig subjektivt og naivt syn på kjærligheten. Det skal liksom bare skje, og mannen i deres liv skal ta de med storm. Men fakta er at de også kan forbedre sine odds ved å jobbe med seg selv. Tro det eller ei, så er ikke utseendet så utslagsgivende som dere skulle trodd.

Menn er løsningsorienterte og liker en dame som fungerer

Anonymkode: 39bbf...27d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mange bra og konkrete tips her! Er selv "evig singel", og fulgte det "rådet" jeg fikk fra mange av mine venner - "det skjer når du minst venter det". Så jeg gjorde andre ting i en del år og prøvde å ikke tenke noe særlig på det, men kom ikke noe nærmere kjæreste for det.... Så man bør absolutt ta initiativ selv til å møte folk og date litt, om så bare for "treningas" skyld om man ikke er så vant til det. 

Anonymkode: 95794...402

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange bra og konkrete tips her! Er selv "evig singel", og fulgte det "rådet" jeg fikk fra mange av mine venner - "det skjer når du minst venter det". Så jeg gjorde andre ting i en del år og prøvde å ikke tenke noe særlig på det, men kom ikke noe nærmere kjæreste for det.... Så man bør absolutt ta initiativ selv til å møte folk og date litt, om så bare for "treningas" skyld om man ikke er så vant til det. 

Anonymkode: 95794...402

* "det skjer når du minst venter det".

Dette rådet gjelder bare kvinner siden det bare er menn som tar initiativ til sjekking. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips FRA de som er evig single er vel ikke så nyttig med mindre du har tenkt til å forbli evig singel? 

Jeg fikk første kjæreste som 30 åring og tok tiden til hjelp. Stresset ikke , men sørget for å bygge et liv jeg trivdes med uavhengig av noen andre, oppgraderte garderoben (hørte på andre hva som så bra ut, og ikke min egen vane som kun syntes jeg kledde de samme type klærne jeg alltid hadde gått i) , gikk til frisør å ba om en makeover og så helt ærlig ut som en ny person. 
Og jeg hadde en god deal sosialtrening i form av at jeg tok mye initativ til å gjøre ting med venner og gå i grupper og aktiviteter der jeg fikk nye venner (les: venner, ikke noen jeg var på hugget med for å få kjæreste), så jeg ble tryggere sosialt og ble god i en sportaktivitet som ga meg mestringsfølelse og selvfølelse så jeg følte selvverd. Tok ikke lange tida da før guttene begynte å sverme om meg for jeg utstrålte jo en helt annen energi da om at jeg var trygg på meg selv og hadde alt på plass i livet, enn før når jeg var lukket, kald, sjenert, usikker.  
Det nytter ikke å være desperat på jakt, bygg det livet du vil ha først og fremst og bli fornøyd med det, så kan man se etter kjæreste som en bonus når alt annet er på plass , både rundt deg og spesielt inni deg! :)

Anonymkode: 32d95...7b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/30/2017 den 13.36, bruker54321 skrev:

Inspirert av tråden om dama som har gitt opp kjærligheten. Dere som selv er i situasjonen, hva er deres beste tips til de i samme situasjon? Personer som f.esk fikk sin første kjæreste da de var 30 kan også svare.

Å ikke være desperat og heller re selvstendig å finne lykken med deg selv uten å være avhengi av andre

Jeg er mann og frivelig singel. Nyter det

Alt for mange kvinner idag som er desperate etter forhold. Hopper fra forhold til forhold med bare uker/mnd imellom

Bli selvstendig og finn lykken andre steder enn en partner å være avhengi av

Anonymkode: 72f2c...5cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lee Jones said:

* "det skjer når du minst venter det".

Dette rådet gjelder bare kvinner siden det bare er menn som tar initiativ til sjekking. 

Det er feil!

Anonymkode: 95aa3...342

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er feil!

Anonymkode: 95aa3...342

Du har rett. Kvinner sjekker opp menn om han er veldig fysisk attraktiv. 

Anonymkode: 39bbf...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har rett. Kvinner sjekker opp menn om han er veldig fysisk attraktiv. 

Anonymkode: 39bbf...27d

Det er jo privilegiet til den som sjekker opp at man får lov til å kun sjekke opp de man finner attraktive. 

Anonymkode: b1b42...c78

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt tips: bestill flybillett til Thailand eller Cuba. Mange menn som vil gifte seg med norske kvinner :) Koster litt penger da. Men når man er bare søppel sånn som meg så er det valget jeg har. 

Anonymkode: 718d6...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er jo privilegiet til den som sjekker opp at man får lov til å kun sjekke opp de man finner attraktive. 

Anonymkode: b1b42...c78

Joda, men det er liksom bare det fysiske som gjør at kvinner er villige til å gå ut av sin komfortsone.

Det indre spiller ingen rolle.

Anonymkode: 39bbf...27d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Joda, men det er liksom bare det fysiske som gjør at kvinner er villige til å gå ut av sin komfortsone.

Det indre spiller ingen rolle.

Anonymkode: 39bbf...27d

Hva som er attraktivt fysisk er jo ikke likt for alle. Jeg sjekket opp kjæresten min, han har rødt hår, stort rødt skjegg, er gladtjukk, dekket av fregner og har super dårlig stil noe jeg syns er gøy for da er vi to. Jeg syns han er dritfin, derfor sjekket jeg han opp. Men spør du noen andre om de syns han er fin, så er det like mange som vil si nei som vil si ja. Han ser ut som Ed Sheeran bare større og med stort skjegg. :ninuskapus:

Møttes på pub, han var der og feiret en bursdag og jeg og en venninne var der fordi vi ventet på neste toget hjem

Anonymkode: 9b1f0...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har rett. Kvinner sjekker opp menn om han er veldig fysisk attraktiv. 

Anonymkode: 39bbf...27d

Sjekker du opp kvinner du synes er lite attraktive?

15 minutes ago, AnonymBruker said:

Joda, men det er liksom bare det fysiske som gjør at kvinner er villige til å gå ut av sin komfortsone.

Det indre spiller ingen rolle.

Anonymkode: 39bbf...27d

Det første vi alle ser er utseende. Om det indre viser seg å være rævva når vi blir kjent er ikke et ok utseende mye verdt lenger.

Og omvendt.

Anonymkode: 95aa3...342

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2017 den 13.36, bruker54321 skrev:

Inspirert av tråden om dama som har gitt opp kjærligheten. Dere som selv er i situasjonen, hva er deres beste tips til de i samme situasjon? Personer som f.esk fikk sin første kjæreste da de var 30 kan også svare.

Hei. Jeg er overhodet ikke evig singel (singel dog) men har ei venninne som "aldri" går inn i et forhold. Hun har aldri hatt kjæreste. 

- Vær flink å opprettholde kontakt etter å ha møtt noen om du er intressert.  Ikke forvente at kun den andre skal svare på felles snap ol. Er han/hun intressert finner du fort ut av det. Sms er ihvertfall langt mer personlig enn sosiale medier! Vis at du bryr deg

 

- ikke vær så himla kresen på utseende. Drømmemannen kan fint være en uten sixpack og tatoveringer. 

- Bestem deg - VIL du inn i et forhold eller vil du kun ha sex? Jeg vil tippe mange single egentlig vil ha kjæreste- men så vil de egentlig ikke fordi de trives best alene. Uansett, dette utstråler du nok i være og talemåte. 

Anonymkode: 94c04...09d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/6/2017 at 10:26 PM, AnonymBruker said:

Sjekker du opp kvinner du synes er lite attraktive?

Det første vi alle ser er utseende. Om det indre viser seg å være rævva når vi blir kjent er ikke et ok utseende mye verdt lenger.

Og omvendt.

Anonymkode: 95aa3...342

Men dere ligger med de uansett. 

Anonymkode: 39bbf...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2017 den 18.47, Lee Jones skrev:

* "det skjer når du minst venter det".

Dette rådet gjelder bare kvinner siden det bare er menn som tar initiativ til sjekking. 

Ja, siden menn sjekker visst opp alt som har puls 

Eller nei. De fleste menn tar faktisk ikke hva som helst, selv om det åpenbart ikke gjelder for deg. 

Anonymkode: 24352...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...