Gå til innhold

Venninne som KUN ønsker seg pengegaver til bursdagen sin.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å gi gave etter hvilket selskap og hvem jeg er invitert til. Er jeg invitert på middag med drikke til maten, så bruker jeg ekstra på gaven. Min nærmeste venninne hadde runddag forrige måned, og hun inviterte til middag med drikke og cognac til desserten. Brukte ca 650 kroner på den gaven. Blir jeg invitert til selskap hvor kun potetgullskåla settes på bordet, så tar jeg med noe til maks 200 kr, og blir man invitert til å spise middag ute (og må betale selv), så ville jeg vurdert å ikke ta med noe faktisk. Når man selv som gjest må bruke penger på mat, eller som i ditt tilfelle kostyme, så blir gaven desto mindre. 

Men hvis du forventer drama fra denne venninnen, hvorfor takker du egentlig ja til å komme da? 

Anonymkode: dd5d9...db3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om alle bare hadde sluttet å gi gaver til hverandre, så kunne man spart de pengene og brukt de på bursdagsgave til seg selv :)

Anonymkode: 6d9a8...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er bare tull og tøys. Når man gir gave så gir man det man har lyst til, etter hva man har råd til, og hva mottakeren av gaven ønsker seg eller trenger. Det å ønske seg noe er ikke noe galt i seg selv, men å nesten være pengeinnkrevere høres ikke bra ut.

Var jeg deg hadde jeg gitt så mye jeg har råd til og har lyst til å gi ( som burde være på bunn med slike krav over seg). Jeg ville prøvd å være kreativ, og hatt kostyme på budsjett. Finnes masse hjelp på nettet over teama- og kostymefester. Hvis du ikke har et sterkt ønske om å holde tale ville jeg ikke forberedt så mye. Dratt på festen, og hatt det fint. Etterlyser hun tale ville jeg sagt jeg er ikke glad i holde tale, men kan si noen ord. XX og jeg ble kjent der og der, vi har vært venner siden, utrolig koselig å bli invitert til din bursdag, la oss ha en svært hyggelig kveld, blabla skål for bursdagsbarnet. 

Om hun senere er misfornøyd med gaven eller talen får hun være det. Men som noen andre har nevner her fortsetter de rundt å innfri hennes krav vil hun bare fortsette å kreve, man må faktisk sette grenser for mennesker som krever for mye. Hvis du kjenner flere av de andre som kommer kan du høre litt med de hva de tenker. Kanskje egentlig alle på festen er enig, og da kan felles konvolutt med penger, og en felles tale være på sin plass, og hvis hun blir misfornøyd kan et felles oppgjør være på sin plass.

Anonymkode: c72e7...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte så skjønner jeg henne, for man får ofte fjas man ikke liker i gave og da er det bedre å få penger. Samtidig hadde jeg ikke turt å spørre selv om jeg kunne få penger i min bursdag annet enn fra familie. Ville ikke gitt mer enn 200 kr, men nå kjøper ikke vi noen veldig fancy gaver til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...