Gå til innhold

Hvorfor er folk innom og unliker eldre bilder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg padde tilfeldigvis gjennom profilen min på instagram. Har et crush på en fyr som har tatt litt kontakt av og til. 

Han likte nylig et bilde av meg. Han har likt før og. Men har har fjernet liker på to jeg la ut i sommer. Hva er egentlig greia med det? 

Anonymkode: 96f36...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg padde tilfeldigvis gjennom profilen min på instagram. Har et crush på en fyr som har tatt litt kontakt av og til. 

Han likte nylig et bilde av meg. Han har likt før og. Men har har fjernet liker på to jeg la ut i sommer. Hva er egentlig greia med det? 

Greia er at man angrer på at man Liket fordi man er usikker på relasjonen.

Anonymkode: 6ef51...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke denne mannen så godt så jeg vet liksom ikke helt. Det kan være så mange grunner. Han ombestemte seg, han er usikker, han vil ikke andre skal se at han har likt de, han likte de ved et uhell, han fjernet liken ved et uhell. Det var de jeg kom på i farta.

Anonymkode: 7a0f6...b97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at man angrer på at man Liket fordi man er usikker på relasjonen.

Anonymkode: 6ef51...3d6

På mange enda eldre bilder har han fremdeles likt. 

Og han har likt nyere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort å komme borti feil knapp spesielt på mobilen, og like eller unlike noe uten at man mente det. Likes er ingenting å legge vekt på uansett.

Anonymkode: 3ffca...e8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i det siste ofte registrert at mine likes eller kommentarer på bilder/innlegg jeg VET med sikkerhet at jeg har likt, har forsvunnet. Noen av de sånn rett etterpå også. Grunnen til at jeg i det hele tatt har merket det er feks at jeg er førstemann å kommentere/like, og når jeg scroller videre i feeden, så kommer samme innlegget opp igjen - med ingen kommentarer/likes. Jeg har bare tenkt at det er noe med systemet, en irriterende bug eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med slikt og det kan gjerne være bugs, som noen påpeker. Noen ganger kan det også være at like's ene er koblet til en post i en spesiell sammenheng/kontekst på fb/insta, og at de ikke telles med/tas med i andre kontekster, som reposting etc. Hva skjer med likes hvis vennskapet endres eller man endrer hvem som kan se et bilde/en post? Det er ganske komplekse greier, og jeg kan se for meg at likes forsvinner i en del tilfeller. 

På en annen side har jeg fjernet likes selv, for at nye eller parallelle relasjoner ikke skal bli sjalu, nå eller i framtiden.

Anonymkode: 8fc22...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 16.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er rimelig sikker på dette har med klærne du hadde på deg. De har gått av moten og er stygge nå. Kanskje du brukte et filter som ikke er hot lenger... Kan være mange grunner.

Endret av Konghung
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så barnslig at jeg unliket og slettet alle kommentarene mine hos ei venninne etter at vi kranglet :P Men hvis ingenting sånn har skjedd mellom dere tenker jeg at han kanskje hadde en liten stalkingrunde og kom borti ved en feiltagelse. Siden det bare gjelder noen bilder og ikke alle.

Anonymkode: 41fb0...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIn første tanke er at han fjerner likes på bilder til deg og eventuelt flere andre damer for å slippe sjalusistyr med ny date/kjæreste.

Anonymkode: 553db...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

MIn første tanke er at han fjerner likes på bilder til deg og eventuelt flere andre damer for å slippe sjalusistyr med ny date/kjæreste.

Anonymkode: 553db...4a7

Da hadde han ikke likt nyere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker litt likes her og der på Facebook og Instagram. Og jeg har flere ganger opplevd at jeg skal like noe, og så har jeg liket det før uten å huske - så når jeg trykker for å like så unliker jeg istedet. Og senere så liker jeg igjen. 

Så dersom noen hadde sittet og studert mitt like-mønster, kunne de sikkert også klødd seg i hodet.

Anonymkode: 2fef0...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...