Gå til innhold

Hvorfor er noen så hemmelige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er overhode ikke min intensjon men du har blitt mobbet og er sikkert litt skeptisk til mennesker generelt sett eller? 🙂

Anonymkode: 944a5...5f3

Eh... Ser du ikke selv hva du skriver, menneske? Det er DU som stikker nesa di i saker du ikke har noe med, og da får du ikke vite alt "det hemmelige" heller. Jeg er en inkluderende person, men deler ikke alt med alle. Det handler litt om sosiale antenner også. 

Du antar at jeg har blitt mobbet (!) Tenker du ikke litt når du skriver til andre? "Du har blitt mobbet" skriver du. Lengre ned skriver du til noen andre at de ikke kjenner deg, og dermed ikke kan anta noe om deg. 

"Sikkert litt skeptisk til mennesker generelt sett eller" skriver du videre, med et smilefjes bak, noe som "topper hele driten" du klarer å lire av deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes folk er alt for opptatt om å prate om seg selv. En samtale blir fort meg ditt og meg datt. Det synes jeg er pinlig. Jeg har ikke lyst til å være en av de selvopptatte folkene, så jeg forteller ikke hele livshistorien på første møte. Deler kun med de jeg anser som venner. De andre får bare generelle opplysninger. 

Anonymkode: dd9f4...724

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
9 hours ago, AnonymBruker said:

Okey. Ja, og det er sikkert like så greit. Da er jeg også ganske hemmelighetsfull men vet at de som blir sladret om klarer å svare for seg, så... 

Det kan godt være, men først må man jo få vite om at det sladres om en. Det kan ta tid og sladderet kan gjøre mye skade før det når fram til den det handler om. 

Når en jeg kjenner har en tendens til å snakke og mene mye om alle andre vet jeg at jeg blir den neste som får gjennomgå hvis jeg gir henne noe hun kan bruke. Derfor gjør jeg ikke det. Jeg holder det jeg ikke vil at det skal sladres om for meg selv og deler bare ufarlige ting med henne.  Kanskje de du mener er for hemmelighetsfulle har gjort seg slike erfaringer med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er 'hemmelighetsfulle' fordi de merker at den de snakker med ikke vil forstå. 

Jo mer konvensjonell man er innvendig, følelsesmessig, jo enklere er det å dele.  Og jo mindre forstår man av folk som ser livet fra en alternativ vinkel.  Og jo mindre forstår man av at folk ikke deler - tenker det er 'feigt' osv. 

Konforme kontrollfreaks:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen holder kjeft i forhold til hva som kan bli brukt i mot dem. Jeg er naiv og babler i vei uten at jeg tenker over det, men jeg har da virkelig fått igjen for min åpenhet, så det handler mye om å stole på andre når de forteller noe i mange tilfeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nr 2: Ha ha. Hjelp! 😅 🤓

Det virker veldig selvsentrert å være så hemmelighetsfull. 

På hvilken måte er det selvsentrert å være hemmelighetsfull?

Folk som snakker mye om seg selv gjør jo det fordi de vil ha respons på det. Det er jo dette som er selvsentrert. Folk er sjelden like interessert i deg og ditt som du er selv. 

Anonymkode: 8df80...0fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.9.2017 den 10.53, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er det selvsentrert å være hemmelighetsfull?

Folk som snakker mye om seg selv gjør jo det fordi de vil ha respons på det. Det er jo dette som er selvsentrert. Folk er sjelden like interessert i deg og ditt som du er selv. 

Men som sagt i fra før: Nå handler ikke dette om meg!!! Hold deg til saken eller unngå å svare da vel?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at folk som er hemmelige eller ikke forteller så mye, ønsker heller å la andre fortelle om seg selv. Mange liker å snakke om seg selv og mange liker å lytte bare for å stille opp.

Noen liker sladderet og finner underholdning i slikt. 

Jeg liker, desverre, å prate mye. Det er ikke bra, for min del, spesielt når jeg havner med noen som liker sladder. Jeg er ikke så god på å tenke konsekvenser, desverre.

Anonymkode: 2b80f...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2017 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Nr 2: Ha ha. Hjelp! 😅 🤓

Det virker veldig selvsentrert å være så hemmelighetsfull. 

Jeg mener at det er selvsentrert å bare snakke om seg selv og ikke lytte til andre. Jeg synes også det er selvstentrert å bruke nyheter og sladder om andre til å gjøre seg selv interessant.

De som ikke er selvsentrerte, mener jeg, er de som er gode på å lytte og å holde på hemmeligheter. Det er disse menneskene som er gull verdt.

Anonymkode: 2b80f...4ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2017 den 23.59, AnonymBruker skrev:

Gjør ikke det svarte jeg jo. 🙂

Det er jo nettopp det du gjør. Du kan jo i det minste stå for det du selv gjør. 

Anonymkode: 1de57...833

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte av oss er veldig private mennesker. Alt er ikke din business nemlig. Kanskje har også personen oppdaget at du er sladrekjerring og det er best ikke si en dritt til deg :)

Anonymkode: 8058a...99c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte av oss er veldig private mennesker. Alt er ikke din business nemlig. Kanskje har også personen oppdaget at du er sladrekjerring og det er best ikke si en dritt til deg :)

Anonymkode: 8058a...99c

Ja, hvem vil dele noe med en nysgjerrigper som til og med spekulerer i hvorfor noen ikke deler alt med alle? Ikke så mange kanskje. Det er ganske gjennomskuelig når noen er ute etter å vite noe for å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. 

Anonymkode: 1de57...833

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men som sagt i fra før: Nå handler ikke dette om meg!!! Hold deg til saken eller unngå å svare da vel?!?

Hvorfor så sinna? Ps. Du glemte smilefjeset: :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.9.2017 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dere med hemmelighetsfulle folk?

Noen bekjente er ofte meget hemmelighetsfulle om ting. De forteller aldri om seg selv men mener mye om andre men når det angår dem selv så skal alt ties i hjel. 

Alle er ikke like sosiale eller imøtekommende og trives best med ekstremt få mennesker i livet sitt. Folk er forskjellige, men hvorfor ti i hel ditt eget liv? Jeg blir litt skeptisk til det. Som om at mye om dem ikke tåler å bli sett for den de er. 

Hvorfor er noen ekstremt hemmelige? 🙂

Jeg vet at flere av de har vært hemmelighetsfulle fordi de ville ha barn og at alt det var hemmelig og at flere reagerte på det også men det er jo ikke noen vits å være hemmelig angående det. I mens andre skjuler kriminell ting rett og slett. Hva tror dere? 😬

Lar dem tro jeg ikke aner en skit om noe som foregår i deres liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2017 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dere med hemmelighetsfulle folk?

Noen bekjente er ofte meget hemmelighetsfulle om ting. De forteller aldri om seg selv men mener mye om andre men når det angår dem selv så skal alt ties i hjel. 

Alle er ikke like sosiale eller imøtekommende og trives best med ekstremt få mennesker i livet sitt. Folk er forskjellige, men hvorfor ti i hel ditt eget liv? Jeg blir litt skeptisk til det. Som om at mye om dem ikke tåler å bli sett for den de er. 

Hvorfor er noen ekstremt hemmelige? 🙂

Jeg vet at flere av de har vært hemmelighetsfulle fordi de ville ha barn og at alt det var hemmelig og at flere reagerte på det også men det er jo ikke noen vits å være hemmelig angående det. I mens andre skjuler kriminell ting rett og slett. Hva tror dere? 😬

Kommer litt ann på hva du mener med hemmelighetsfulle. At de ikke vil svare på ting når du spør dem? Eller at de ikke forteller om ting på eget initiativ?

Hvis det er førstnevnte, så er det jo litt rart hvis de avviser spørsmålene dine tvert. Hvis det derimot er sistnevnte så er det jo flere årsaker: Kanskje de ikke har så stort behov for å fortelle om seg selv, og er mer interessert i å lytte på hva andre har å fortelle? Eller kanskje det er deg som de ikke føler seg fortrolig til å dele ting med? Eller kanskje det er ting de syntes er ukonfortabelt å prate om av ulike årsaker. Eller at de er generelt lukka som person.

Det eksempelet du bruker med folk som prøver å få barn kan jeg se flere grunner til å holde skjult. Det kan være redsel for å ikke bli gravid, og at man derfor ikke ønsker å få spørsmålet: "Hvordan går det med graviditeten?" hver gang man treffer folk. Ettersom det for mange kanskje kan være både sårt og føles som et nederlag. Det andre kan være redselen for å bli gravid og hause seg opp, for deretter å miste barnet.

Jeg må oppriktig si at jeg heller syntes det er noe rart med de som Kun har et behov om å brette ut og snakke om seg selv i et kjør uten å ta seg bryet til å stille spørsmål om den andre personens liv.

Anonymkode: ebf49...3d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er gøy. Jeg har ganske mange venner og hobbier, men snakker kun med enstavelsesord med masete kollegaer. Jeg merker at de blir irritert av dette :)

Anonymkode: 2e44c...e98

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 30.9.2017 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Det er en formuleringsmåte.

Jeg snakker ikke om "deg", jeg svarer direkte på argumentet ditt. Hvordan er det selvsentrert å ikke prate om seg selv?

Hold deg til diskusjon i stedet for å bli defensiv. Du virker veldig selvsentrert!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...