Gå til innhold

Parkering og nabokrangel.


misssssnorway

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

utleier har jo ikke noe med parkering i offentlig vei å gjøre. Da blir det jo problemer med neste leietaker også. Så lenge dere parkerer minst 5 m fra krysset er det ok. Det vil også kommunen si til klageren. Alternativet er at kommunen setter opp parkeringforbudtskilt. Det er offentlig vei og trådstarter har 10 biler så er det ok. 

Anonymkode: 2fa61...a91

Er ikke alle som har 3 biler, da :P Det er jo det som er utfordringen her.

Anonymkode: ee1a2...915

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slik jeg ser det gjør ts egentlig ikke noe feil.

men..

når man er fattig å må leie så tror eliten som eier husene at de også kan styre privatlivet til leietagerne.

dette er en moderne form for leilendinger

Anonymkode: 3273c...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utleier er ikke parkeringsvakt. Hvor og hvordan du parkerer bilene på offentlig eiendom angår ikke dem og er ikke noe de kan regulere.

Hvis utleier har problemer med parkeringsreguleringen på kommunale veier er kommunen riktig instans. De kan endre reguleringen. Sannsynligvis vil de være tilbøyelig til å endre hvis det er et reelt problem. Uansett kan du parkere i henhold til gjeldende regelverk fram til de endrer reguleringen. Utleier kan ikke hindre deg i å bryte kommunale regler utenfor din eiendom, spesielt ikke hvis du ikke blir dømt for det.

Uansett er ikke parkeringsbøter en gyldig grunn for å kaste deg ut, så jeg ville bedt utleier om å passe sine egne saker.

Hvor mange plasser du har er irrelevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke utleier som har klaget, de har bare videreført klagen de har fått av en (eller flere) nabo. Er helt enig at 3 biler er i overkant mye, men akkurat det er ikke så mye å gjøre med på gjeldende tidspunkt. 

Er flere steder langs veien man kan parkere (litt lengre unna), som vi tenker å bruke fremover for den 3. bilen som ikke er i bruk. Som f.eks firmabil i helgene. Det er heller ikke bare vi som har flere biler stående, men også en nabo som driver utleiefirma og kan ha 3-4 biler stående i helgen. Ingen som klager til han vel og merke. Føler det er fordi vi er leiende, og at vi derfor ikke "får lov" til å ta oss til rette på samme måte som de fastboende.

Vet at jeg har det juridiske på min side, men jeg vil absolutt ikke skape dårlig stemning i nabolaget! Desverre finnes det mennesker som skal legge seg opp i det meste, og man hører ofte om denne type konflikter. Vi får vel bare prøve å gjøre det beste ut av situasjonen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2017 den 11.40, misssssnorway skrev:

Leier en leilighet i en enebolig som har tilhørende privat vei. Det befinner seg en rekke boliger langs denne private veien. Ettersom det er privat vei parkerer samboer og jeg langs den kommunale veien utenfor dette området. Nå har det kommet klager på at vi har for mange biler (har 3 stk), og de mener vi må fjerne minst en ettersom de synes veien skal være til disposisjon for deres besøkende som trenger parkering. De mener også det er for dårlig sikt når de skal ut på den kommunale veien da bilene kommer ganske fort ovenfra (40 sone). 

Har ikke akkurat lyst å lage dårlig stemning, men det er vel fritt frem med parkering i kommunal vei så lenge man overholder trafikkreglene? Orker ikke parkere flere 100 m fra boligen hver dag i TILFELLE de skal få besøk. Alle beboerne har forøvrig plass til besøkende biler på sine tomter også. Hva skal vi gjøre?

Det er totalt idiotisk at man eier 3 biler - du kan umulig bruke alle på en gang. 

Offentlig vei er offentlig parkering i henhold til lover. Egentlig kan ingen klage, men du kan jo velge å være en hyggelig nabo. 

Hvor gammel er du egentlig? - siden du ikke ORKER å parkere et stykke unna - pensjonist? 

Hva skal du gjøre? Velg hvem du vil være. En ok nabo eller en kjip nabo som går mot alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selg en av bilene.

Anonymkode: 51b0b...d50

Jeg mener å huske at en av bilene var firmabil. Den kan man vel ikke uten videre bruke privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Er ikke alle som har 3 biler, da :P Det er jo det som er utfordringen her.

Anonymkode: ee1a2...915

Naboene har ingenting med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/5/2017 den 21.33, Arabella skrev:

Jeg mener å huske at en av bilene var firmabil. Den kan man vel ikke uten videre bruke privat.

Ikke selg den, da. Selg en av de andre.

Anonymkode: 51b0b...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke selg den, da. Selg en av de andre.

Anonymkode: 51b0b...d50

Hvorfor maser du om dette? Det er fritt frem å parkere på offentlig vei med lavere fartsgrenser såfremt det ikke er spesiell skilting mot det og at man ikke hindrer andre fra å komme frem.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...