Gå til innhold

Hun spurte om vi var kjærester....??!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør hun om det når du allerede har kjæreste?

Anonymkode: 6652e...13e

Hun vet faktisk ikke at vi har blitt sammen. Han bor i Argentina, og det har vært litt konflikter rundt det hjemme siden vi ikke har truffet hverandre før. Vi har snakket sammen i snart 2 år, og tenker å si at vi er sammen når han kommer hit.

Anonymkode: 12c28...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, Sirah said:

Dette var en rar tråd.....

Og rarere ble den.

9 minutes ago, AnonymBruker said:

Hun vet faktisk ikke at vi har blitt sammen. Han bor i Argentina, og det har vært litt konflikter rundt det hjemme siden vi ikke har truffet hverandre før. Vi har snakket sammen i snart 2 år, og tenker å si at vi er sammen når han kommer hit.

Anonymkode: 50a47...028

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ei jente på 19 år, og hadde med ei venninne idag til middag. Vi er veldig gode venner og pleier å henge mye sammen (også med overnattinger). Jeg spurte mamma om hun kunne overnatte hos meg til imorgen, hvorpå hun svarer: Er dere kjærester?

Jeg tenkte bare, "hva?". Vi er bestevenner liksom, ikke kjærester. Synes det var et ekstremt spesielt spørsmål.  Vet liksom ikke om det var ment som tull heller. Ble helt sjokket. 

Hva tenker dere om den kommentaren? Jeg har ikke noe imot mennesker som er lesbiske eller homofile, men jeg er ikke lesbisk selv. Om jeg hadde vært det så hadde jeg fortalt foreldrene mine om det siden vi har et godt forhold. 

Det eneste jeg tenker når jeg leser dette er at du er 19 år gammel og fremdeles bor hjemme hos din mor! Kom deg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, -Balder- skrev:

Det eneste jeg tenker når jeg leser dette er at du er 19 år gammel og fremdeles bor hjemme hos din mor! Kom deg ut..

Dette var ikke særlig relevant for å hovedinnlegget. Det er vanlig at 19 åringer bor hjemme. Har flere venninner som gjør det. 

Itillegg er det en avgjørelse som har blitt tatt sammen med foreldrene mine og psykiatrien. Siden jeg ikke er helt frisk er det ikke det lureste å studere og flytte på samme tid. Det kan være ganske risikabelt når jeg er så ustabil fra før. Også synes jeg det er greit å bo hjemme. Godt å ha familien rundt🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå leste jeg ikke gjennom hele tråden, så det kan hende jeg har gått glipp av noe.

Men jeg syns spørsmålet fra din mor fint. Det er mange unge som syns det er vanskelig å stå frem som lesbisk/homofil, og ved å spørre, så ga din mor deg en mulighet til å stå frem, hvis du faktisk var lesbisk. Ved å spørre, så viser hun også at hun ville uten forbehold godtatt legningen din. 

Dette er et spørsmål jeg kunne ha stilt min datter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var et veldig bra spørsmål, jeg! Nå har det vært så mye fokus på skeiv-legning i media i det siste, og hvor vanskelig mange syns det er å snakke om med sine foreldre, så akkurat det syns jeg overhode ikke var rart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Skjønner ikke problemet, eller hvorfor så mange synes det er et rart spørsmål. Hadde det vært like rart at hun spurte hvis bestevennen til TS var av motsatt kjønn, eller er det rart bare fordi det er snakk om to jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hva som var merkelig med det? Jeg kunne funnet på å tro det selv, om dere til stadighet overnattet. Overnattingsbesøk med venner når man har passert barneskolealder er ikke jeg vant til, ihvertfall. 

Anonymkode: 73ecb...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser den, men uansett merkelig. Vi sover bare ofte sammen fordi vi synes det er koselig. 

Sover sammen...?! Jeeez..er det merkelig at folk tror du er lesbisk- det ville jeg ha trodd om deg også! 

Anonymkode: 06e73...1b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sover sammen...?! Jeeez..er det merkelig at folk tror du er lesbisk- det ville jeg ha trodd om deg også! 

Jeg mente at vi overnatter på samme rom* herlighet. Vi er bare venner og ferdig med saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke at du ble så sjokkert. Dere bruker veldig mye tid sammen, og moren din vil ikke ta det som en selvfølge at dere kun er venninner. Og om du ikke har presentert henne for noen kjærester tidligere, så var hun vel bare nysgjerrig. Og ved å stille spørsmålet så var det en måte for moren din å vise deg at hun syns det er ok uansett hva som er legningen din er.

Jeg skjønner ikke hvorfor du trenger å analysere det så veldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var da bare nysgjerrig. Egentlig synes jeg det er fint at foreldre stiller slike spørsmål. Hvis du hadde vært lesbisk og hun hadde vært kjæresten din hadde det nok vært ganske betryggende å ha en slik mor. Dette sjokket du beskriver indikerer bare at du ikke har hatt spesielt mye å styre over i livet ditt. 

Og ja, det er ikke vanlig å ha så hyppige overnattinger med venninner når man er 19 år. Det vil ikke si at det er noe galt med det, men jeg skjønner godt at hun ble nysgjerrig. 

Anonymkode: 739a4...798

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun var da bare nysgjerrig. Egentlig synes jeg det er fint at foreldre stiller slike spørsmål. Hvis du hadde vært lesbisk og hun hadde vært kjæresten din hadde det nok vært ganske betryggende å ha en slik mor. Dette sjokket du beskriver indikerer bare at du ikke har hatt spesielt mye å styre over i livet ditt. 

Og ja, det er ikke vanlig å ha så hyppige overnattinger med venninner når man er 19 år. Det vil ikke si at det er noe galt med det, men jeg skjønner godt at hun ble nysgjerrig. 

Anonymkode: 739a4...798

Hvor mye vanskelig jeg har hatt det eller ikke kan du vel strengt tatt ikke vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... jeg tenker at TS kanskje reagerer såpass sterkt på spørsmålet fordi det traff en nerve. Kanskje er hun innerst inne litt skeiv og liker denne venninna litt bedre enn hun har innrømmet for seg selv? Da er det jo ekstra praktisk med en "kjæreste" hun aldri har møtt som bor i Argentina som cover...

Anonymkode: de27e...101

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hm... jeg tenker at TS kanskje reagerer såpass sterkt på spørsmålet fordi det traff en nerve. Kanskje er hun innerst inne litt skeiv og liker denne venninna litt bedre enn hun har innrømmet for seg selv? Da er det jo ekstra praktisk med en "kjæreste" hun aldri har møtt som bor i Argentina som cover...

Anonymkode: de27e...101

Nei, jeg er ikke lesbisk. 

Og jeg er sammen med han fra Argentina fordi jeg elsker han for den han er. Vi har snakket lenge og støtter hverandre i alt. Vi ønsker av hele vårt hjerte å treffes snart. Han er den mest respektfullt, godhjertet og forståelsesfulle gutten jeg kjenner.

Foreldrene mine vet ikke om det fordi jeg vet det vil bli en konflikt ut av det, og det ønsker jeg ikke. De vil treffe han når han kommer, så tror det er lurere å si at jeg og han er sammen når vi faktisk er treffer hverandre sånn fysisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Dette var ikke særlig relevant for å hovedinnlegget. Det er vanlig at 19 åringer bor hjemme. Har flere venninner som gjør det. 

Itillegg er det en avgjørelse som har blitt tatt sammen med foreldrene mine og psykiatrien. Siden jeg ikke er helt frisk er det ikke det lureste å studere og flytte på samme tid. Det kan være ganske risikabelt når jeg er så ustabil fra før. Også synes jeg det er greit å bo hjemme. Godt å ha familien rundt🙂

Nei,det er ikke relevant,men også det eneste jeg reagerte på da jeg leste innlegget ditt.At moren din sier dette er vel ikke noe å bry seg om eller i det hele tatt tenke på.Er så vanlig i dag å være lesbisk eller bifil. Joda,det er (desverre) mange 19 åringer som bor hjemme,mange av dem bortskjemte drittunger som trenger et spark i ræva for å bli voksen.Noen andre derimot har mer forståelige grunner,som deg som du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke lesbisk. 

Og jeg er sammen med han fra Argentina fordi jeg elsker han for den han er. Vi har snakket lenge og støtter hverandre i alt. Vi ønsker av hele vårt hjerte å treffes snart. Han er den mest respektfullt, godhjertet og forståelsesfulle gutten jeg kjenner.

Foreldrene mine vet ikke om det fordi jeg vet det vil bli en konflikt ut av det, og det ønsker jeg ikke. De vil treffe han når han kommer, så tror det er lurere å si at jeg og han er sammen når vi faktisk er treffer hverandre sånn fysisk sett.

Så bli sammen med en norsk gutt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...