Gå til innhold

Hun spurte om vi var kjærester....??!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 19 år, og hadde med ei venninne idag til middag. Vi er veldig gode venner og pleier å henge mye sammen (også med overnattinger). Jeg spurte mamma om hun kunne overnatte hos meg til imorgen, hvorpå hun svarer: Er dere kjærester?

Jeg tenkte bare, "hva?". Vi er bestevenner liksom, ikke kjærester. Synes det var et ekstremt spesielt spørsmål.  Vet liksom ikke om det var ment som tull heller. Ble helt sjokket. 

Hva tenker dere om den kommentaren? Jeg har ikke noe imot mennesker som er lesbiske eller homofile, men jeg er ikke lesbisk selv. Om jeg hadde vært det så hadde jeg fortalt foreldrene mine om det siden vi har et godt forhold. 

Anonymkode: 12c28...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis terskelen din for å bli sjokkert sitter der.. wow.

Anonymkode: 3dc91...898

Det kom bare så brått på liksom. Synes det var et enormt rart spørsmål

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun syntes kanskje det var litt rart med overnatting? 

Anonymkode: 85dd6...44f

Joa, men jeg pleier å overnatte hos henne nesten ukentlig så, jeg vet ikke. Synes bare hele greia var utrolig merkelig. 

Må spørre henne en dag det faller seg naturlig. Lurer veldig på om det var tull eller om hun faktisk mente det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje all den overnattingen som gjør at mora di blir usikker på din legning. Men det er jo bra at hun tørr å spørre deg rett ut.

Anonymkode: 978cb...3c7

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joa, men jeg pleier å overnatte hos henne nesten ukentlig så, jeg vet ikke. Synes bare hele greia var utrolig merkelig. 

Må spørre henne en dag det faller seg naturlig. Lurer veldig på om det var tull eller om hun faktisk mente det

Okey så hun vet at dere overenattter jevnlig og nå vil du ha henne hos deg og

Ganske naturlig å spørre det spørsmålet ed et eller anet punkt

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje all den overnattingen som gjør at mora di blir usikker på din legning. Men det er jo bra at hun tørr å spørre deg rett ut.

Ser den, men uansett merkelig. Vi sover bare ofte sammen fordi vi synes det er koselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser den, men uansett merkelig. Vi sover bare ofte sammen fordi vi synes det er koselig. 

Kanskje det er noe i gjære, du er bare ikke klar over det selv enda ;)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Okey så hun vet at dere overenattter jevnlig og nå vil du ha henne hos deg og

Ganske naturlig å spørre det spørsmålet ed et eller anet punkt

Nei, for jeg hadde sagt til henne om jeg var lesbisk. Dessuten har jeg kjæreste liksom. 

Kan man ikke ha venninneovernattinger uten å være lesbiske? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er noe i gjære, du er bare ikke klar over det selv enda ;)

Nei, som sagt så har jeg kjæreste. Venninna mi er overhodet ikke lesbisk hun heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blair Waldorf skrev:

Merkelig spørsmål av din mor. Sikker på at det ikke bare var en litt dårlig spøk?

Godt spørsmål. Vi lurer på det samme. Jeg får spørre henne en dag det passer seg😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyppige overnattingsbesøk mellom venninner slutta vi stort sett med da vi var rundt 15-16 år. Noen ganger passer det å ligge over når man f.eks henger med hjem etter å ha vært på byen og tilsvarende, men det kan nok oppfattes som litt i overkant å overnatte hos hverandre flere ganger i uka. Har dere ikke skole, studier eller jobb man skal på dagen etter?

Anonymkode: e53a4...7eb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hyppige overnattingsbesøk mellom venninner slutta vi stort sett med da vi var rundt 15-16 år. Noen ganger passer det å ligge over når man f.eks henger med hjem etter å ha vært på byen og tilsvarende, men det kan nok oppfattes som litt i overkant å overnatte hos hverandre flere ganger i uka. Har dere ikke skole, studier eller jobb man skal på dagen etter?

Anonymkode: e53a4...7eb

Okei, vi overnatter ikke flere ganger i uka. Det var litt overdrevent, men jeg er hos henne hver dag omtrent etter skolen. Og ja, vi har overnattet mye sammen, dratt på ferie til andre byer. Men alt som venninner...

Jeg studerer. Hun har friår, men har just skaffet seg jobb. Ingen av oss har spesielt fylt opp dager, og vi henger mye sammen siden vi har mye tid og synes det er koselig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke ha venninneovernattinger uten å være lesbiske? 

Jeg liker å tro det er sånn det fungerer ja

Eller så er det kanskje putekrigen i undertøy som fikk hene til å spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Jeg liker å tro det er sånn det fungerer ja

Eller så er det kanskje putekrigen i undertøy som fikk hene til å spørre?

Putekrigen i undertøy? Venninna mi har faktisk aldri sett meg i undertøy en gang, ettersom jeg har angst for å kle av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige svar fra enkelte her. Jeg og mine venninner har da hatt venninneovernattinger i dobbelsenger så lenge jeg kan huske. Det var jo så gøy å ligge i samme seng, og snakke om gutter og hele verden. Ingen som tenkte tanken litt engang på om det kunne være noe annet.... Stedatteren min er 21, og hun har venninner på overnatting. Kunne aldri falt meg inn å spørre om de er kjærester? 

Og til deg som kommenterer; "Kanskje det er noe i gjære, du er bare ikke klar over det selv enda ;)" Helt unødvendig kommentar til en ungdom. Hvorfor prøve å gjøre folk til noe de ikke er? Enten det er den ene eller andre veien? Prøver du å gjøre henne usikker på sin egen legning? Hun sier jo selv at hun har kjæreste, og ikke tenker på jenter. Venninnen er heller ikke lesbisk.  Jeg kan bekrefte at ALLE mine venninner har vært slik i tenårene og langt opp i 20-årene. Venninner virker kanskje mer intime enn kompiser, men det er ikke noe seksuelt ved det. Det er bare slik vi er :) 

Jeg tipper denne mora bare er bekymret eller usikker, fordi "alle" er lesbiske eller homofile for tiden. Hun forstod/forstår nok raskt at dette ikke er tilfellet.

Men igjen - for de som er lesbisk eller homofil, og som har problemer med å fortelle foreldre om dette - så kan det faktisk være lurt av en forelder å spørre slik. Det kan i beste fall bidra til at noen av de som sliter med å fortelle om legningen sin, kanskje da tør å åpne seg hvis mor eller far spør direkte. Så litt positivt er det jo :) Jeg unner ingen - ungdommer spesielt - å måtte skjule slike ting, og leve på akkord med seg selv :( . 

Anonymkode: d71fd...38a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putekrigen i undertøy? Venninna mi har faktisk aldri sett meg i undertøy en gang, ettersom jeg har angst for å kle av meg.

Blir det ikke ting litt vanskelig senere på kvelden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Blir det ikke ting litt vanskelig senere på kvelden da?

Nei?!? Jeg har alltid på meg pysj, og tar den på meg på badet før jeg legger meg i senga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...