AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Flere som har mensen nå og føler seg dritt? Jeg har vondt i magen, lyst på sjokolade, trøtt og begynte å gråte på jobb fordi jeg var så sliten. Pinlig. Ligger i sofaen med varmeflaske nå. Anonymkode: a95d0...eb8 1
T-Rex Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Just now, AnonymBruker said: Flere som har mensen nå og føler seg dritt? Jeg har vondt i magen, lyst på sjokolade, trøtt og begynte å gråte på jobb fordi jeg var så sliten. Pinlig. Ligger i sofaen med varmeflaske nå. Anonymkode: a95d0...eb8 Ta til deg alle rådene om smertelindring som finnes. Og spis sjokolade.
Hulderen Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 8 minutter siden, T-Rex skrev: Ta til deg alle rådene om smertelindring som finnes. Og spis sjokolade. IKKE spis sjokolade. Søtt og salt forverrer menssmerter, selv om man får veldig sug etter det. Derimot så kan det hjelpe mot smertene om man klarer å trene litt. Det hjelper også å ha trent dagen før mensen kommer.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 Just now, Hulderen said: IKKE spis sjokolade. Søtt og salt forverrer menssmerter, selv om man får veldig sug etter det. Derimot så kan det hjelpe mot smertene om man klarer å trene litt. Det hjelper også å ha trent dagen før mensen kommer. Dette er jug. Anonymkode: 7c2bf...6e7 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #6 Skrevet 27. september 2017 1 minutt siden, Hulderen skrev: IKKE spis sjokolade. Søtt og salt forverrer menssmerter, selv om man får veldig sug etter det. Derimot så kan det hjelpe mot smertene om man klarer å trene litt. Det hjelper også å ha trent dagen før mensen kommer. Hvor har du hørt det? Syns det hjelper med noe søtt jeg. Er dessverre for lat til å gå på butikken i dag men tenker det blir sjokolade til helga. Sliter med forstoppelse også for tiden, det er så vondt det Hvorfor blir man så uggen i magen av mensen egentlig? Anonymkode: a95d0...eb8
Hulderen Skrevet 27. september 2017 #7 Skrevet 27. september 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du hørt det? Syns det hjelper med noe søtt jeg. Er dessverre for lat til å gå på butikken i dag men tenker det blir sjokolade til helga. Sliter med forstoppelse også for tiden, det er så vondt det Hvorfor blir man så uggen i magen av mensen egentlig? Anonymkode: a95d0...eb8 Jeg fikk tipset om søtt og salt av en lege. Og for meg gjør det enormt forskjell. Tipset om trening fikk jeg fra en tidligere toppidrettsutøver. Hun fortalte at dette er noe alle idrettskvinner vet, men det er ikke så kjent blant "vanlige" jenter. Endret 27. september 2017 av Hulderen
T-Rex Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 For enkelte typer menssmerter, som ryggvondt, kan det hjelpe å være i aktivitet. Dette forutsetter at smertene er nokså moderate. Har du skikkelige menssmerter, kan du glemme å gjøre noe annet enn å prøve å overleve. Sånn er det. Heldigvis går det an å forebygge faenskapen, med medisin. 2
Gjest C.Tramell Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 Dere kan jo trøste dere med at dere slipper mensen de siste 20+ årene av livet
T-Rex Skrevet 27. september 2017 #10 Skrevet 27. september 2017 (endret) Jeg sleit litt i ungdommen med at moren min aldri hadde hatt seriøse menssmerter. Men når du er grønn i trynet og spyr, gjør det noe med omgivelsene også. Seriøse menssmerter er det - seriøse. På det verste får du dødsangst. Endret 28. september 2017 av lillesky 1
chouette Skrevet 27. september 2017 #11 Skrevet 27. september 2017 Prøvd Naproxen, TS? Hjelper bedre enn Ibux om du har smerter.
Gjest Ingenting2 Skrevet 27. september 2017 #12 Skrevet 27. september 2017 (endret) Jeg kan knapt sitte pga smerter. Så vil vel ikke akkurat kalle meg heldig. Men dette er noe vi tross alt lever med. At menstruasjon er variabelt vet vi alle, noen har mer enn andre, jeg kan heller ikke gå på hormonprevansjon, så menstruasjonen må jeg bare leve med. Men i det store og det hele, det skal heftig mye til for at man skal legge seg ned og kreve at alle skal syns synd på en. Det finnes langt verre ting, og en kunne faktisk vært helt uten menstruasjon også. Det hjelper i alle fall fint lite å syns synd på seg selv, så skal man forlange at alle andre skal syns det også? Nei vet du hva. Endret 28. september 2017 av Ingenting2
T-Rex Skrevet 27. september 2017 #13 Skrevet 27. september 2017 Just now, canacas said: Det finnes langt verre ting, Nei. Mensen på sitt verste, for de som virkelig er plaget av menssmerter - der tror jeg ikke det finnes noe nevneverdig verre. Det er forbi det stadiet da man tenker at man må besvime, fordi det er så jævlig. 1
Gjest C.Tramell Skrevet 27. september 2017 #14 Skrevet 27. september 2017 (endret) 22 timer siden, T-Rex skrev: Jeg sleit litt i ungdommen med at moren min aldri hadde hatt seriøse menssmerter. Men når du er grønn i trynet og spyr, gjør det noe med omgivelsene også. Seriøse menssmerter er det - seriøse. På det verste får du dødsangst. Hvis du har så sterke smerter bør du få sjekket deg for endometriose hvis du ikke allerede har gjort det. Det er ikke normalt med smerter av styrken dødsangst. Endret 28. september 2017 av C.Tramell
T-Rex Skrevet 27. september 2017 #15 Skrevet 27. september 2017 Just now, C.Tramell said: Hvis du har så sterke smerter bør du få sjekket deg for endometriose hvis du ikke allerede har gjort det. Det er ikke normalt med smerter av styrken dødsangst. Jeg har passert overgangsalderen. Takk for omsorgen.
Gjest Ingenting2 Skrevet 27. september 2017 #16 Skrevet 27. september 2017 Akkurat nå, T-Rex skrev: Nei. Mensen på sitt verste, for de som virkelig er plaget av menssmerter - der tror jeg ikke det finnes noe nevneverdig verre. Det er forbi det stadiet da man tenker at man må besvime, fordi det er så jævlig. Ok, du kan knekke av ankelen og ryke leddbåndet, mens du lander på venstrearmen og knekker av håndleddet. Da snakker vi Akkurat nå, C.Tramell skrev: Hvis du har så sterke smerter bør du få sjekket deg for endometriose hvis du ikke allerede har gjort det. Det er ikke normalt med smerter av styrken dødsangst. Enig.
Gjest C.Tramell Skrevet 27. september 2017 #17 Skrevet 27. september 2017 Just now, T-Rex said: Jeg har passert overgangsalderen. Takk for omsorgen. Hehe, ja da er jeg litt sent ute. Det kan kanskje være et tips for andre som er like sterkt plaget som deg.
T-Rex Skrevet 27. september 2017 #18 Skrevet 27. september 2017 Jeg har prøvd å meddele mine erfaringer. Og det virker som om de lever uten meg. Det er jeg glad for.
Prinsesse788 Skrevet 27. september 2017 #19 Skrevet 27. september 2017 (endret) Amen! Jeg kan knapt bevege meg ut av sengen, jeg blir supersløv av smertestillende, så ligger jeg der da. Og tenker på hvordan jeg skal overleve. Ikke bare gjør det vondt, men det blør så innmari mye også. Må ha med meg skift på jobb. Syntes det er helt rettferdig å syte litt. For fakta er at jommen overlever man det og... Endret 27. september 2017 av Prinsesse788 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #20 Skrevet 27. september 2017 Ja, jeg har det også helt jævlig når damer har mensen. Anonymkode: 6168e...5b7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå