magolia Skrevet 19. januar 2005 #1 Del Skrevet 19. januar 2005 Pga manglende mens og liten produksjon av østrogen er jeg nå henvist videre til gynekolog. Sluttet på p pillen i oktober. Hva vil skje videre hos gynekologen? Passer det seg at min samboer blir med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #2 Del Skrevet 20. januar 2005 Hvis jeg var deg ville jeg ringt gynekologen og spurt! Om det passer seg at samboeren er med kan du også spørre om. Jeg har vært i mange undersøkelser hos gynekolog og foretrekker å gå alene. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 20. januar 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 20. januar 2005 Ved selveste undersøkelsen vil jeg selvsagt være alene med gynelogen, men jeg tenkte at det ville ha vært greit å ha han der ved en evt videre samtale om tiltak videre. Føler meg veldig sårbar for tiden :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #4 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg ville tatt med mannen, og jeg ville tatt ham med på undersøkelsen også - hvorfor ikke? Skjønner godt at du føler deg sårbar, og det siste du trenger er å måtte fortelle i detalj om alt mulig etterpå. Hvis han er med, opplever dere det sammen, og snakker bedre om det etterpå. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 20. januar 2005 #5 Del Skrevet 20. januar 2005 Du har lov til,og krav på, å få ha med deg en person du føler deg trygg på, det være seg hos tannlege,fastlege,gynekolog eller nesten hvor som helst. Om noen mener det ikke passer seg av en eller annen grunn; la de for all del mene det. Dere er da to om å ville ha barn og å skulle lage det, så han har like mye rett på å få være med,etter mitt syn. Han må jo ikke nødvendigvis sitte nede ved fotenden av undersøkelsesbenken og glane sammen med gynekologen, men kan sitte og holde deg i hånda og trøste hvis undersøkelsen blir ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 20. januar 2005 #6 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg tar alltid mannen med såfremt det lar seg gjøre (mht. jobb) Synes selv det er godt å ha ham der, og så får han også med seg informasjonen fra legen..og får stilt de spørsmålene han har (som ofte er svært forskjellige fra mine!!). Du får gjøre det slik du selv føler blir best! Lykke til! Klem fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 20. januar 2005 #7 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg har vært med mannen min da han hadde time hos spesialist ang. dårlig sædkvalitet. Legen syntes det var flott at jeg var med, og at det var viktig at begge i et par fikk all informasjon når det gjalt utredning for ufrivillig barnløshet. Det virket som det var vanlig at kone/kjæreste var med. Da jeg var hos gynekologen og fikk utført HSG-røntgen tidligere i uken hadde jeg med mannen min og det er jeg glad for, for det var vondt. Han satt oppe ved hodeenden av stolen og holdt meg i hånden. Jeg så mange par på venterommet, så det er nok ikke uvanlig å ha med seg mannen sin. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 25. januar 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 25. januar 2005 Nå har jeg endelig fått time hos gynekolog. Neste torsdag.... gruer meg veldig men det blir greit å få det overstått. ....så slipper jeg denne uvissheten og grublingen.Hva vil egentlig skje på denne første timen hos gynekolog? Samboeren min skal bli med, hvis han rekker hjem etter et viktig møte i Oslo -så da håper jeg flyet er i rute... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 26. januar 2005 #9 Del Skrevet 26. januar 2005 Nå har jeg endelig fått time hos gynekolog. Neste torsdag.... gruer meg veldig men det blir greit å få det overstått. ....så slipper jeg denne uvissheten og grublingen.Hva vil egentlig skje på denne første timen hos gynekolog? Er mulig de gjør forskjellige ting. Men da jeg ble henvist til gyn pga manglende mens, tok jeg blodprøver og innvendig ul (+ selvfølgelig vanlig grundig underlivssjekk). Gynekologen kommer sikkert til å spørre deg om en del: p-pillebruk, syklus før og etter (hvis du har gått på det da!) osv. Jeg fikk Provera i håp om at det ville sparke igang igjen systemet. Det gjorde det dessverre ikke. Så nå etter time nr 2 med ny ul fikk jeg Pergotime. Du får ha masse lykke til da, det er godt å få kommet igang Og det er absolutt ingen ting å grue seg for (selv om det aldri er så hyggelig med disse timene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 6. februar 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 6. februar 2005 Nå er timen hos gynekolog overstått og jeg er veldig lettet og glad over "resultatet". Gynekologen var utrolig trivelig og dyktig, vi hadde en god dialog og han tok seg god tid til å høre på meg og forklarte mye. Fastlegen min har nok gjort meg veldig bekymret uten grunn (...og ja: jeg skal ikke sette mine bein hos han mer!!). Fastlegen min sa nemlig at hormon- og østrogennivået mitt av ekstremt lavt og lurte på om jeg noen sinne hadde hatt menstruasjon... Gynekologen beroliget meg, refererte til prøveresultatene og mente at ikke jeg skulle bekymre meg. Jeg er ikke kommet i tidlig overgangsalder, har mest trolig ikke PCO.... Han mente at grunnen til at jeg ikke har fått tilbake menstruasjonen var at jeg i i de senere årene har stresset mye, jobbet mye, trent mye og en periode gikk jeg veldig ned i vekt. Så nå har jeg fått ny time i mars og fått beskjed om å slappe mer av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest apriljente: Skrevet 7. februar 2005 #11 Del Skrevet 7. februar 2005 Vil anbefale akupunktur også for avslapping, det hjelper for mental avslapping og frie meridianbaner ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå