AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Flere som har opplevd å kommet til brutal gynekolog? Ble sendt av legen til en usympatisk gynekolog. Satt på venteværelset med døren opp inn til gynekologen og hørte gynekologen stønnet da hun skumleste journalen min fra legen. Kom inn, så sa jeg at jeg hadde fått mensen om natten. Å at jeg egentlig ikke hadde lyst å komme den dagen. pga av menssmerter. Fikk ikke gå på prevensjon 2 mnd før gynekologtimen. Så hadde ikke kontroll over når mensen kom. Så typisk at den kom natten før. Hun spurte meg om spørsmål fra det legen hadde skrevet. Rakk ikke å fullføre setningene før hun avbrøt med sin egen mening. Til slutt satt jeg helt stille å så på henne uten å svare. Hun kunne ikke ta celleprøve pga mensen. Men ville undersøke meg med ultralydstav. Kjørte staven hardt inn og presset hardt rundt omkring. Så jeg stønnet av smerte. Trodde hun skulle knuse g-punktet mitt. Hun brydde seg ikke om det. Tok seg god tid. Skulle vise hvem som tydelig var sjefen. Hun påstod hun så en stor polypp. Og mente hun skulle sette kateter på meg og blåse opp en vannballong opp i livmorhulen. DA nektet jeg. Der kom jeg med menssmerter å hun ville undersøke meg i livmorhulen. Bedøvelse var bare tull sa hun. Jeg nektet. Hun dro til slutt ut ultralydstaven som var dekket helt med blod. Hun kikket på den. Tok papir fra stolen jeg satt oppreist i å tørket av staven og satte staven fra seg. Hun kjørte ikke stolen bakover engang under undersøkelsen. Følte hun var sadistisk. Dro fra den timen med dårlige erfaringer. Bestilte gynekolog time til en annen gynekolog. Hadde ikke polypp. eller noe annet. Kommer aldri til å gå til den brutale gynekologen igjen. Skulle vært rapportert. Anonymkode: 51fa8...654 1
Forundret.. Skrevet 24. september 2017 #2 Skrevet 24. september 2017 Så rapporter!! Herregud!?! Rapporter! Skriv opp hva du synes slik at andre leser det når de googler henne. 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Rapporter h*n. Anonymkode: 0f0a1...2c8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #4 Skrevet 24. september 2017 Ja, jeg har opplevd det. Han ble irritert for at jeg ikke slappet nok av. Så når spekelet først lukket seg over livmorstappen og så begynte gli ut, så åpnet han det og brøt det inn igjen mens det var åpen. Det var utrolig vondt. Og jeg hadde vondt flere dager etterpå. Mamma ville melde han fylkeslegen, men jeg var 16 år og syns det var flaut og ville glemme hele besøket. Hadde det skjedd i dag så hadde han fått høre det, og jeg ville klaget. For de som blir redd når de hører slike "skrekkhistorier". Har gått til flere gynekologer etterpå, og de var veldig flinke. Anonymkode: a4fc1...076 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #5 Skrevet 24. september 2017 Skriv en advarsel til andre i legelisten.no i det minste. Anonymkode: f906a...662 11
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #6 Skrevet 24. september 2017 Ja kom meg heldigvis til en super gynekolog etter den brutale. Der følte jeg meg både trygg og i varetatt. Kommer til å fortsette med å gå der. Anonymkode: 9cc11...87a 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #7 Skrevet 24. september 2017 Jeg fikk time hos en jævelgynekolog (unnskyld språket) rett etter akutt operasjon i underlivet. Hadde traumer, angst og alt som følger med, og i tillegg hadde jeg min første gynekologiske undersøkelse den dagen jeg måtte hasteopereres. Sa ifra hva som hadde hendt og hvor redd jeg var. Hun bare kjørte spekulumet opp i dåsa uten å si ifra og tok prøver. I det hun tok prøve av livmorhalsen (uten at jeg visste det), klappet spekulumet sammen og jeg trodde hun hadde skutt meg i underlivet. Blødde og var livredd ... hun bare ignorerte det ... humret og sa ingenting ... Anonymkode: 15e01...43c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #8 Skrevet 24. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk time hos en jævelgynekolog (unnskyld språket) rett etter akutt operasjon i underlivet. Hadde traumer, angst og alt som følger med, og i tillegg hadde jeg min første gynekologiske undersøkelse den dagen jeg måtte hasteopereres. Sa ifra hva som hadde hendt og hvor redd jeg var. Hun bare kjørte spekulumet opp i dåsa uten å si ifra og tok prøver. I det hun tok prøve av livmorhalsen (uten at jeg visste det), klappet spekulumet sammen og jeg trodde hun hadde skutt meg i underlivet. Blødde og var livredd ... hun bare ignorerte det ... humret og sa ingenting ... Anonymkode: 15e01...43c Aj aj aj.. det her er typisk sadist lege. Stakkars deg. Som en gynekolog sa til meg, at et underliv kan være skjørt. Anonymkode: 9cc11...87a
HederaHelix Skrevet 24. september 2017 #9 Skrevet 24. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk time hos en jævelgynekolog (unnskyld språket) rett etter akutt operasjon i underlivet. Hadde traumer, angst og alt som følger med, og i tillegg hadde jeg min første gynekologiske undersøkelse den dagen jeg måtte hasteopereres. Sa ifra hva som hadde hendt og hvor redd jeg var. Hun bare kjørte spekulumet opp i dåsa uten å si ifra og tok prøver. I det hun tok prøve av livmorhalsen (uten at jeg visste det), klappet spekulumet sammen og jeg trodde hun hadde skutt meg i underlivet. Blødde og var livredd ... hun bare ignorerte det ... humret og sa ingenting ... Anonymkode: 15e01...43c Fy faen for ei kjerring! 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #10 Skrevet 24. september 2017 Hva var foranledningen her? Hva var du henvist for, og har du ellers hatt et greit forhold til gynekologiske undersøkelser før dette? Anonymkode: d0c06...8b2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #11 Skrevet 24. september 2017 Sånne her opplevelser er akkurat grunnen til at jeg har gynekologangst og aldri kommer til å tørre å dra til en for å bli undersøkt... Anonymkode: c2980...073 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #12 Skrevet 24. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånne her opplevelser er akkurat grunnen til at jeg har gynekologangst og aldri kommer til å tørre å dra til en for å bli undersøkt... Anonymkode: c2980...073 Har hørt at det er kvinner som er verst, som er mest harhendt, utrolig nok. Selv har jeg kun gått til mannlige gynekologer og har ikke hatt et problem med det. Du kan jo spørre om å bli henvist til en mannlig gynekolog? Anonymkode: 22163...f13 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #13 Skrevet 24. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Har hørt at det er kvinner som er verst, som er mest harhendt, utrolig nok. Selv har jeg kun gått til mannlige gynekologer og har ikke hatt et problem med det. Du kan jo spørre om å bli henvist til en mannlig gynekolog? Anonymkode: 22163...f13 Det er nevnt brutale mannlige gynekologer i tråden og det har jeg opplevd selv og. Brutalitet har ikke noe med kjønn å gjøre. Anonymkode: 41f7b...119 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #14 Skrevet 24. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nevnt brutale mannlige gynekologer i tråden og det har jeg opplevd selv og. Brutalitet har ikke noe med kjønn å gjøre. Anonymkode: 41f7b...119 Kvinnelige gynekologer har faktisk en tendens til å være mer hardhendte og ta mindre hensyn enn mannlige jo. Har flere venninner som har diverse underlivsplager og som har gått mye til gynekologer. Selvsagt finnes det dårlige mannlige også, har ikke sagt noe annet! Anonymkode: 22163...f13 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #15 Skrevet 24. september 2017 Håper du rapporterer og skriver en vurdering på legelisten.no Dette er ikke greit! Anonymkode: afe7c...c24 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #16 Skrevet 24. september 2017 Hadde en meget ukomfortabel gynekologtime for over et år siden som jeg i dag har traumer fra, og som jeg trenger profesjonell hjelp med å bearbeide i dag. Gynekologen blei rapportert etter jeg var hos en oppfølgingssjekk hos ny gynekolog hvor jeg brøt totalt sammen. Anonymkode: 20079...f89
palamina Skrevet 25. september 2017 #17 Skrevet 25. september 2017 (endret) Før jeg leste innlegget ditt tippet jeg at det var snakk om en kvinnelig gynekolog. Jeg har holdt meg til mannlige etter dårlige erfaringer med kvinner, og hører flere fortelle at kvinnelige gynekologer generelt har tendens til å være mer hardhendte. En undersøkelse skal jo ikke foregå på den måten som du beskriver, så her har du hatt med en veldig ubehagelig person å gjøre rett og slett. Dette må jo få følger for vedkommende, så rapporter, rapporter, rapporter! Og husk at du kan gi en omtale på Legelisten.no ts. Endret 25. september 2017 av lillesky 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #18 Skrevet 25. september 2017 (endret) Det minner meg litt om legekontoret jeg bruker. Den "snille" legen som duller og diller får toppscore av alle, selv om hun egentlig er udugelig i sitt fag. Den andre legen er presis, tydelig og faglig dyktig. Hun duller ikke, og våger å si nei når det trengs. Hun får bunnscore. En tur til legen er ingen venninnetur. Ja, det er bevist at vektnedgang øker sjansen for graviditet. Har du bmi over 30 er du feit. Folk må lære seg at legen er ikke venninne, mamma eller psykolog. Hun er spesialist i et enkelt fag, og hun behandler og gir råd deretter. Har forøvrig ikke vært hos nevnte gynekolog men ser av vurderingene at de som har gitt henne bra score er saklig i sine vurderinger. De som gir dårlig score virker furtne og misfornøyd med at legen opptrådte som en lege. Folk altså! Anonymkode: 745d4...1c7 Endret 25. september 2017 av lillesky 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #19 Skrevet 25. september 2017 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det minner meg litt om legekontoret jeg bruker. Den "snille" legen som duller og diller får toppscore av alle, selv om hun egentlig er udugelig i sitt fag. Den andre legen er presis, tydelig og faglig dyktig. Hun duller ikke, og våger å si nei når det trengs. Hun får bunnscore. En tur til legen er ingen venninnetur. Ja, det er bevist at vektnedgang øker sjansen for graviditet. Har du bmi over 30 er du feit. Folk må lære seg at legen er ikke venninne, mamma eller psykolog. Hun er spesialist i et enkelt fag, og hun behandler og gir råd deretter. Har forøvrig ikke vært hos nevnte gynekolog men ser av vurderingene at de som har gitt henne bra score er saklig i sine vurderinger. De som gir dårlig score virker furtne og misfornøyd med at legen opptrådte som en lege. Folk altså! Anonymkode: 745d4...1c7 Når man jobber med mennesker er det alltid et godt triks å kunne lese mennesker og å være en liten menneskekjenner. Da er det mye lettere å se/lese hvem som tåler hva. Man kan ikke uttrykke seg på samme måte til alle mennesker man møter. Og det er nettopp det som kjennetegner en god lege: Ikke bare faglig dyktighet, men en evne til å ordlegge og utrykke seg i takt med pasienten. Ikke fordi man skal ta enkelte med silkehansker, men fordi man skal ivareta pasienten sin. Anonymkode: fe43c...640 Endret 25. september 2017 av lillesky 5
lillesky Skrevet 25. september 2017 #20 Skrevet 25. september 2017 Tråden er ryddet for injurierende utsagn. /lillesky (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå