Gå til innhold

Blande Dermalogica og MD Formulations?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig glad i Dermalogica fordi den har gjort huden min så mye finere enn den var, men den gjør ingenting for problem-haken min :cry:

Jeg vurderer sterkt å gå over til MD Formulations, for å se om det hjelper, men har akkurat investert i ny Active Moist fra D og vil bruke den opp. Satser derfor på å kjøpe en "cleanser" fra MDF, og lurer derfor litt på hvordan de er.

Er de like skummende som Anti-bac til D, eller blir dette mer en krem som man smører ansiktet inn med for så å vaske av?

Hva er "glycolic acid"?

Noen som har erfaring med å blande produkter fra D og MDF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MDF har allikevel ingen rene fuktighetskremer, så du må belage deg på å mikse. Selv gjør jeg det, og det funker utmerket! Huden min har aldri vært så fin før, ingen tørre flekker lenger eller noe.

Til blandings- eller fetere hud, bør du bruke en hvilken som helst rens, MDF Facial Lotion, og fuktighetskrem (gjerne Active Moist) på toppen.

Glycolic acid er glykolsyre, utvunnet fra sukkerrør, som fjerner døde hudceller og virker dypt ned i huden. Flott mot kviser osv. Men husk å ikke utsette deg for sol (arium) så lenge du bruker det! (du kan bli stygt brent og/eller få pigmentflekker).

Fikk du svar på det du lurte på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk å ikke utsette deg for sol (arium) så lenge du bruker det! (du kan bli stygt brent og/eller få pigmentflekker).

Fikk du svar på det du lurte på? :)

Ja! Tusen takk!! :):):)

Solarium bruker jeg kun i ansiktet for å tørke ut kviser uansett, så om MDF hjelper så blir ikke det aktuelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på rensen med glycol,vis jeg bruker  dagkrem med solfaktor 15 oppå ,kan jeg det lilith?

Tror det går helt greit. Den skylles tross alt av, i motsetning til de andre produktene som blir liggende på huden. Men rensen er litt ekkel i konsistensen, og tar ikke sminke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg er heller ikke særlig fan av rensen fra MD, skummer ikke, svir til tider, og ekkel konsistens. Har facial lotion også, men sluttet å bruke den etter et par måneder fordi jeg ikke så noen effekt. (Brukte den bare i t-sonen).

Har sett mange som skryter av Vit-a-plus clearing complex, kanskje den er bedre? Vurderer den selv, men er redd den er for sterk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke særlig fan av rensen fra MD, skummer ikke, svir til tider, og ekkel konsistens. Har facial lotion også, men sluttet å bruke den etter et par måneder fordi jeg ikke så noen effekt. (Brukte den bare i t-sonen).

Har sett mange som skryter av Vit-a-plus clearing complex, kanskje den er bedre? Vurderer den selv, men er redd den er for sterk for meg.

Vit-A Plus-en er bra til å bruke på én enkel underjordisk kvise, men brukt over hele områder, blir huden rød og sår som sandpapir (er min personlige erfaring).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glycolic acid er glykolsyre, utvunnet fra sukkerrør, som fjerner døde hudceller og virker dypt ned i huden. Flott mot kviser osv. Men husk å ikke utsette deg for sol (arium) så lenge du bruker det! (du kan bli stygt brent og/eller få pigmentflekker).

Fikk du svar på det du lurte på? :)

Hyl! Skrik! Hvor er det slik syre?? Ikke i Active moist vel?? Jeg driver og tar som som bare det (skal snart opptre i kjole som viser mye hus) og har smørt meg inn m active moist.. burte jeg slutte med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Phu* Det står jo ikke på tuben hva som er i den! Takk skal du ha.

Har akkurat begynnt med active moist og ultracalming, håper de skal få kontroll på min ekstremt rare blandingshud, som er fet og får små kviser på kinn og i panna, samtidig som jeg er så tørr at det flasser på nese og panne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...