AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 Hvis man blir gravid rett etter en spontanabort, telles da første dag av aborten som første dag i siste mens? Anonymkode: 7e564...6b9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #2 Skrevet 24. september 2017 Jeg vet ikke. Hør med jordmor ? Selv fikk jeg både tidlig UL og OUL-termindato som tilsvarte at jeg ble gravid 2 dager før spontanabort (i og med at de teller et svangerskap som begynt 2 uker før faktisk befruktning) Anonymkode: bdf22...f1b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #3 Skrevet 24. september 2017 Det kommer vel an på hvor lenge etter spontanaborten man blir gravid. Får man positiv test ca 4 uker etter kan man bruke dagen spontanaborten startet som første dag. Ny og gyldig termin får man på Oul uansett. Anonymkode: 3d106...966
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Du kan få tidlig UL for å finne ut av det (gratis). Anonymkode: 2682d...447
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 On 9/24/2017 at 8:14 AM, AnonymBruker said: Hvis man blir gravid rett etter en spontanabort, telles da første dag av aborten som første dag i siste mens? Anonymkode: 7e564...6b9 Jeg ble gravid etter spontanabort og hverken lege eller jordmor førte opp noen midlertidig termin for meg, selv om jeg fikk positiv test igjen allerede 3,5 uker senere. Befruktnigstidspunkt var likevel så sikkert at man ikke får tidlig UL kun for å fastsette termin. Anonymkode: b4dfa...606
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #6 Skrevet 27. september 2017 Hos meg brukte fastlegen dato for spontanabort som første dag i siste mens, dette på bakgrunn av at HCG-verdiene mine var såpass høye at det nok ikke var langt unna uansett, og at endelig termin allikevel ville bli fastsatt på OUL. Selv følte jeg at det var litt vel optimistisk da det i så fall måtte ha klaffet første gang vi hadde sex etter at blødningen ga seg, og mente selv at en uke etter det nok stemte litt mer. Ved OUL målte babyen slik at første dag i siste mens ville vært en uke etter spontanaborten. Anonymkode: e8d8f...c7a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå