Gå til innhold

Venezia

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

Vurderer Venezia som mål for en eventuell bryllupsreise....noen som har vært der? Er det DEILIG,VAKKERT og ROMANTISK? Eller burde jeg velge sydhavsøy i stedet?Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i Venezia noen ganger. Hvor romantisk det blir avhenger nok litt av hvilken tid på året derer reiser. Om sommeren er det ofte så fullt av folk i hovedgatene at man nesten ikke kommer fram. Da vi var der i sommer var det riktignok ikke like fullt som vanlig, men det var fordi det var 40 grader i skyggen, og folk sikkert ikke orket å være der. For det var ikke spesielt behagelig! Byen er sjarmerende og bør oppleves, men jeg tror ikke jeg kunne tenkt meg bryllupsreise der akkurat på den tiden vi har pleid å reise dit i hvertfall (juli-august). (Men området rundt Gardasjøen i Nord-Italia: ABSOLUTT!!)

Det kommer også an på hvor lenge dere har planer om å være borte. Jeg tror 1 uke i Venezia er i meste laget, mens man sikkert trenger minst 2 uker på en sydhavsøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville anbefalt Venezia på bryllupsreise, det er mer et sted for langhelg mener jeg. Var der om sommeren for et par år siden, opplevde det ikke som et romantisk sted: fullt av turister, det luktet vondt av vannet fra kanalene, og alt var sinnsykt dyrt. (betalte bl.a. nesten 80 kr. for en vanlig kaffe... )

Men ikke misforstå, Venezia er et sted man bør oppleve, men kanskje ikke på bryllupsreise. Ville nok heller valgt en sydhavsøy... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de to foran om at Venezia bør oppleves....en annen gang (altså ikke bryllupsreise).

Men sydhavsøy trenger nødvendigvis heller ikke å være det "store" på en bryllupsreise...har hørt folk som har vært på Maldiviene på bryllupsreise og holdt på å kjede seg i hjel.

Hva med India?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg heller anbefale et cruise, du får ganske rimelige hos Ving.

mannen min og jeg var på Middelhavscruise på bryllupsreise og storkoste oss. Så mange fantstiske steder(Blant annet Villefranche,som jeg falt totalt for, et postkort av en liten by på den franske riviera),spiste masse god mat,lå på soldekk,kom for sent til middagen,til rå latter fra de andre ved bordet vårt... :sjarmor:

Vi filmet hele turen og koser oss rett som det er med å se video`n og drømme oss tilbake. Det blir nok cruise på oss igjen en eller annen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke absolutt må reise midt på sommeren så kan vel Venezia kombinerers med badeferie som bryllupsreise??

Jeg var i Venezia i november og syns byen var veldig romantisk og koselig. Absolutt et sted å reise med kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Venezia første helgen i desember i fjor, da var det rundt 10 grader der. Hadde boblejakke, men trengte ikke hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...