pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #281 Del Skrevet 27. september 2017 9 minutter siden, Bloggleseren skrev: Det gjør meg ingenting at du skriver dette her, for, vel, du skriver mye rart (sorry, not sorry, men sånn er det nå en gang). Men det jeg lurer på er, hvem er disse ti menneskene som har gitt denne kommentaren likes? Noen som har lyst til å vedstå seg det og forklare hvor parallellen er? Jeg har ikke sett den før nå, men han har jo helt rett. Du klager over en (fiktiv) gjeng her inne, før du like etter helt uten skam og blygsel oppretter din egen lille gjeng? Bestående av dine meningsfeller? Skjønner du ikke hva vedkommende skriver? Hen påpeker den åpenbare dobbeltmoralen her. Det er relativt lett å Selfie oss som ikke har øynene fulle av bjelker. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husfrua Skrevet 27. september 2017 #282 Del Skrevet 27. september 2017 (endret) 12 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg har ikke sett den før nå, men han har jo helt rett. Du klager over en (fiktiv) gjeng her inne, før du like etter helt uten skam og blygsel oppretter din egen lille gjeng? Bestående av dine meningsfeller? Skjønner du ikke hva vedkommende skriver? Hen påpeker den åpenbare dobbeltmoralen her. Det er relativt lett å Selfie oss som ikke har øynene fulle av bjelker. Å takke noen for pos tilbakeml, som går på at man forholder seg saklig i en tråd, er det samme som å opprette en gjeng?🙄 Jeg ser faktisk ikke sammenligningen her.. Denne tråden tar helt av. Og sorry å måtte si det, men her er det de som klager aller høyest på denne tråden og påstår de forholdet seg utelukkende til reglementet, som lar den skli fullstendig ut🙈 Dobbeltmoral går i såfall begge veier her. Fei for din egen dør! Endret 27. september 2017 av Husfrua 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 27. september 2017 #283 Del Skrevet 27. september 2017 7 minutes ago, pøbelsara said: Jeg har ikke sett den før nå, men han har jo helt rett. Du klager over en (fiktiv) gjeng her inne, før du like etter helt uten skam og blygsel oppretter din egen lille gjeng? Bestående av dine meningsfeller? Skjønner du ikke hva vedkommende skriver? Hen påpeker den åpenbare dobbeltmoralen her. Det er relativt lett å Selfie oss som ikke har øynene fulle av bjelker. Opprette min "egen lille gjeng" - og så "uten skam og blygsel" i tillegg? Fordi jeg takker noen for en hyggelig tilbakemelding - som for øvrig er helt standard på KG. Nice. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husfrua Skrevet 27. september 2017 #284 Del Skrevet 27. september 2017 27 minutter siden, jabx skrev: Hvorfor er det greit at du og dine "mjæler om det samme", men ikke meg? Jeg har ikke gått glipp av så veldig mye. Jeg kjenner igjen XXDL-taktikken. Så vidt jeg kan se er det angrep som blir besvart. @Bloggleseren har ved flere anledninger forsøkt å diskutere sak, men i stedet må hun sitte å forsvare alt fra siteringer til ordbruk🙈 Du ser at det da blir umulig? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #285 Del Skrevet 27. september 2017 (endret) 4 minutter siden, Bloggleseren skrev: Opprette min "egen lille gjeng" - og så "uten skam og blygsel" i tillegg? Fordi jeg takker noen for en hyggelig tilbakemelding - som for øvrig er helt standard på KG. Nice. Like Nice som å beskylde andre for å være en gjeng, kanskje? Jeg står for alt hva jeg skriver, men ikke for hva andre skriver. Jeg forventer det samme av alle jeg diskuterer med. jeg tror ikke et øyeblikk på at du ikke skjønner at det å tagge alle meningsfeller rett etter en opphetet diskusjonene takk for støtten, er en måte å skape ett oss mot de andre på. Endret 27. september 2017 av pøbelsara 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 27. september 2017 #286 Del Skrevet 27. september 2017 Just now, pøbelsara said: Like Nice som å beskylde andre for å være en gjeng, kanskje? Jeg står for alt hva jeg skriver, men ikke for hva andre skriver. Jeg forventer det samme av alle jeg diskuterer med. Nei. Ikke det samme. Ikke litt en gang. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 27. september 2017 #287 Del Skrevet 27. september 2017 (endret) 1 hour ago, pøbelsara said: jeg tror ikke et øyeblikk på at du ikke skjønner at det å tagge alle meningsfeller rett etter en opphetet diskusjonene takk for støtten, er en måte å skape ett oss mot de andre på. Jeg trodde du var prinsipiell motstander av å spekulere i andres motiver? Og svaret er nei. Jeg forsøker ikke å skape en gruppe med disse brukerne - hvorfor skulle jeg det? Vi deltar vanligvis i helt forskjellige tråder; jeg har faktisk til vanlig mer å gjøre med @jabx, som også deltar i "Sophie Elise"-tråden. Det er akkurat som @Husfrua sier, jeg blir sittende her og forsvare meg mot angrep for de utroligste småting, alt fra sitatteknikken (av en eller annen grunn føler du ikke behov for å påpeke at @jabx siterer på samme måte), til at jeg takker noen brukere for hyggelig tilbakemelding, noe som er helt uskyldig. Og igjen - helt vanlig å gjøre på KG. Jeg synes det er smått utrolig hva jeg skal måtte svare for i denne tråden. "Uten skam og blygsel" - fordi man takker noen? Ærlig talt. Det er andre som burde kjenne mer på skam og blygsel. Endret 27. september 2017 av Bloggleseren Selvjustis 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 27. september 2017 #288 Del Skrevet 27. september 2017 48 minutter siden, Bloggleseren skrev: Det gjør meg ingenting at du skriver dette her, for, vel, du skriver mye rart (sorry, not sorry, men sånn er det nå en gang). Men det jeg lurer på er, hvem er disse ti menneskene som har gitt denne kommentaren likes? Noen som har lyst til å vedstå seg det og forklare hvor parallellen er? Det er 20. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 28. september 2017 #289 Del Skrevet 28. september 2017 Tok en titt i tråden igjen og jammen har den blitt nøyaktig som jeg forutså (passer på å skrive "jeg" så jeg ikke blir anklaget for å være med i en gjeng. Det er flere debattanter her inne som jeg gjerne skulle ha møtt i virkeligheten og slått av en god prat med, for all del, men det er nå en gang slik at jeg ikke kjenner en eneste en her inne. Hverken av navn, utseende eller andre ting. Tror jeg da; kanskje jeg faktisk sitter og er helt enig med, eventuelt dypt ueing med, nærmeste nabo). I denne tråden er det aggresjon, sårede følelser og store mengder brukerdebatt. Nøyaktig slik det blir av et provoserende, generaliserende hovedinnlegg med hovedformål om å latterliggjøre andre og å tillegge dem negative holdninger og egenskaper som de ikke har. Man har ikke kommet en eneste centimeter hva gjelder fruktbar debatt; her slenges kun beskyldninger veggimellom, 90 % er krangling og dype uenigheter mems spekulasjonene florerer. Det er mange som bidrar til å holde tråden på samme elendige kvalitet som hovedinnlegget, men nå er det jo en gang slik at hovedinnlegget setter standarden. Skikkelig søpletråd full av regelbrudd. Jeg sier igjen; jeg er svært overrasket over at denne tråden ikke er slettet i sin helhet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. september 2017 #290 Del Skrevet 28. september 2017 Akkurat nå, Ultiva skrev: Med et slik hovedinnlegg som utgangspunkt; hvor alle kritikerne på rampelys har blitt tillagt ekstremt negative holdninger,og hvor de mest saklige og kunnskapsrike debattanter likestilles med og må bære skylden for andres usaklige stalking og hets; vel da er det selvfølgelig ikke rart at man blir provosert og lei seg og ønsker å forsvare seg. Denne høye temperaturen ble stilt inn med første innlegg. Ja. Jeg må bare innrømme at jeg er enig i dette - helt uten at det er avtalt med Ultiva på forhånd. En av mine kjepphester i de av debattene jeg deltar i, er at jeg SKAL være saklig. Da oppleves det som utrolig urimelig å bli satt i bås og bli beskyldt for å like rushet det gir å mobbe i gruppe og hvor det hevdes at man i vill ekstase går til angrep på noen stakkars bloggere som helt forsvarsløse utsettes for de fæleste ting. Jeg syntes derfor at HI var håpløst i utgangspunktet, men ble med i debatten når den ble litt mindre polarisert en stund. Og så ender vi altså opp her, hvor forlk er såra og vonbråten over å møte motbør, og beskylder andre helt uten belegg, for å være en del av en mobb som man står helt alene og forsvarsløs mot. Jeg kommer til å endre mange av innleggene mine her inne fra i morges. Men jeg synes fortsatt det er skikkelig dårlig gjort å beskylde andre debattanter for å ha motiver de ikke har gitt utrrykk for. Hvorfor er det greit at jeg blir beskyldt for å mene og si ting jeg ikke har sagt, men ugreit at feks bloggeseren mener å oppleve det samme? er det greit å gå løs på meg fordi mange andre mener det samme som meg? Vi er alle individer bak nickene våre - det er alltid lurt å tenke på. Og siden jeg er veldig nøye på å ALLTID VÆRE SAKLIG NÅR JEG SKRIVER I BLOGGERTRÅDER PÅ RAMPELYS, OPPLEVES (sorry for caps lock) dette som ekstra ugreit. Seriøst - vi kan vel prøve å være litt redelige mot hverandre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 28. september 2017 #291 Del Skrevet 28. september 2017 Det er latterlig å skylde på hovedinnlegget for at dere ikke klarer å holde en saklig diskusjon. Dere er da alle voksne mennesker med ansvar for eget liv og innlegg på Kvinneguiden. Større ansvarsfraskrivelse er det lenge siden jeg har sett. Å hetse hovedinnlegget samtidig som dere sitter med surveleppa og synes synd på dere selv, jeg er ikke akkurat sjokkert, men dypt overrasket. Jeg har sjeldent fått så mye negative tilbakemeldinger som i denne tråden, jeg finner det interesant og det bekrefter faktisk mye av det jeg følte på når jeg skrev HI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husfrua Skrevet 28. september 2017 #292 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) 1 time siden, Ultiva skrev: Med et slik hovedinnlegg som utgangspunkt; hvor alle kritikerne på rampelys har blitt tillagt ekstremt negative holdninger,og hvor de mest saklige og kunnskapsrike debattanter likestilles med og må bære skylden for andres usaklige stalking og hets; vel da er det selvfølgelig ikke rart at man blir provosert og lei seg og ønsker å forsvare seg. Denne høye temperaturen ble stilt inn med første innlegg. Men du skjønner, dette er DINE og en del andres ord! Ingen har påstått at dette gjelder samtlige kritikere, vi er vel alle en del av kritikerne innimellom? så hvorfor føler du/dere dere så ekstremt truffet av hovedinnlegget? Endret 28. september 2017 av Husfrua 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. september 2017 #293 Del Skrevet 28. september 2017 På 23.9.2017 den 11.57, Sugemerke skrev: Noen av bloggerne her inne får så hatten passer, ofte fordi de fortjener det, men også fordi brukerne her inne sannsynligvis liker rushet det gir å være samstemt i en gruppe. Man ser det i skolegårder, på arbeidsplasser og på internett. Det å kunne være i flokk mot noen gir oss noe. Men hvor går grensen? Det kommenteres her inne, på blogger og på Facebook. Det sendes snap tilbake med info om familien, for å få bloggeren til å innse hvor mye info hver enkelt sitter med. Et hvert forsøk fra bloggeren til å forklare, forsvare og svare tilbake brukes som bensin på bålet, alle fyrer seg opp i vill ekstase. I tillegg sendes det mail til samarbeidspartnere, til sponsorer og barnevern. Brukerene her inne vil at alle skal vite hva disse bloggerne holder på med. De vil at deres sannhet skal spres til alle. Hovedmålet er å få slutt på eksponering av barn, visstnok, dog er jeg usikker på dette da det fort klages på at bloggene blir kjedelige når barna skjermes. Jeg funderer på om det finnes en grense, hvor stopper bølgen av ekstase? Hvor føles det ikke greit lengre? På ungdomskolen var det kjipt når den som fikk kritikken brøt sammen, men på internett har vi en distanse som skjermer oss for dette. Vi kritiserer gjerne en kollega, men stopper lenge før vi ser vedkommende begynne å gråte. Når vi har internett i mellom oss og bloggeren, hvor går da grensen? Vil rushet føre brukerne her inne lengre og lengre inn, til de er blitt personer de forteller barna sine at de ikke skal bli? Det står overhodet ikke spesifisert at dette gjelder noen, alle brukes en rekke ganger her. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. september 2017 #294 Del Skrevet 28. september 2017 10 minutter siden, Husfrua skrev: Men du skjønner, dette er DINE og en del andres ord! Ingen har påstått at dette gjelder samtlige kritikere, vi er vel alle en del av kritikerne innimellom? så hvorfor føler du/dere dere så ekstremt truffet av hovedinnlegget? Tror du man må føle seg truffet av noe for å mene at det er usant eller urimelig? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husfrua Skrevet 28. september 2017 #295 Del Skrevet 28. september 2017 7 minutter siden, pøbelsara skrev: Tror du man må føle seg truffet av noe for å mene at det er usant eller urimelig? Nei, men dere prater ustanselig om noe som ingen har påstått! Da er det lett å dra den konklusjonen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husfrua Skrevet 28. september 2017 #296 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) 33 minutter siden, pøbelsara skrev: Det står overhodet ikke spesifisert at dette gjelder noen, alle brukes en rekke ganger her. Men det går da an å tenke selv eller? Hvis du mener du ikke er en del av det det refereres til, så gjelder det mest trolig ikke deg heller, vil jeg tro!? Hvis alle gikk gjennom innleggene sine et par ganger før de ble postet, så kunne man sikkert endret noe for å gjøre de mere korrekte, inkludert meg. Ellers er det flere som har påstått at vi ikke drar alle under en kam, men det overser mange glatt.. Endret 28. september 2017 av Husfrua 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 28. september 2017 #297 Del Skrevet 28. september 2017 1 time siden, Sugemerke skrev: Det er latterlig å skylde på hovedinnlegget for at dere ikke klarer å holde en saklig diskusjon. Dere er da alle voksne mennesker med ansvar for eget liv og innlegg på Kvinneguiden. Større ansvarsfraskrivelse er det lenge siden jeg har sett. Å hetse hovedinnlegget samtidig som dere sitter med surveleppa og synes synd på dere selv, jeg er ikke akkurat sjokkert, men dypt overrasket. Jeg har sjeldent fått så mye negative tilbakemeldinger som i denne tråden, jeg finner det interesant og det bekrefter faktisk mye av det jeg følte på når jeg skrev HI. Dette er god underholdning, og viser bare at du har rett i mye av det du skrev i HI. Hvorfor ellers skulle folk ha laget så mye drama? Om de ikke hadde følt seg truffet? Alle VET at det forekommer stygg hets i bloggertrådene, jeg skjønner virkelig ikke hvordan noen kan prøve å nekte for det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 28. september 2017 #298 Del Skrevet 28. september 2017 På 23.09.2017 den 11.57, Sugemerke skrev: Noen av bloggerne her inne får så hatten passer, ofte fordi de fortjener det, men også fordi brukerne her inne sannsynligvis liker rushet det gir å være samstemt i en gruppe. Man ser det i skolegårder, på arbeidsplasser og på internett. Det å kunne være i flokk mot noen gir oss noe. Men hvor går grensen? Det kommenteres her inne, på blogger og på Facebook. Det sendes snap tilbake med info om familien, for å få bloggeren til å innse hvor mye info hver enkelt sitter med. Et hvert forsøk fra bloggeren til å forklare, forsvare og svare tilbake brukes som bensin på bålet, alle fyrer seg opp i vill ekstase. I tillegg sendes det mail til samarbeidspartnere, til sponsorer og barnevern. Brukerene her inne vil at alle skal vite hva disse bloggerne holder på med. De vil at deres sannhet skal spres til alle. Hovedmålet er å få slutt på eksponering av barn, visstnok, dog er jeg usikker på dette da det fort klages på at bloggene blir kjedelige når barna skjermes. Jeg funderer på om det finnes en grense, hvor stopper bølgen av ekstase? Hvor føles det ikke greit lengre? På ungdomskolen var det kjipt når den som fikk kritikken brøt sammen, men på internett har vi en distanse som skjermer oss for dette. Vi kritiserer gjerne en kollega, men stopper lenge før vi ser vedkommende begynne å gråte. Når vi har internett i mellom oss og bloggeren, hvor går da grensen? Vil rushet føre brukerne her inne lengre og lengre inn, til de er blitt personer de forteller barna sine at de ikke skal bli? Har vært innom mange av trådene på rampelys og har til tider latt meg underholde. Men, jeg syns kritikken har blitt verre og verre, og trådene har blitt mer og mer som mobbing. Særlig syns jeg Anna Rasmussen har fått gjennomgå i det siste, til tross for at hun rett og slett virker helt i kjelleren og dypt deprimert. Mobbingen slutter nok ikke før noe alvorlig skjer. Lurer fælt på hvordan mobbegruppa reagerer hvis noen virkelig mister barna sine, eller i verste fall tar sitt liv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. september 2017 #299 Del Skrevet 28. september 2017 NÅ har jeg lest litt i VP og AR-trådene - og jeg er helt himmelfallen. Er dette samme forum som CBE-trådene er i? Hvorfor i all verden blir de ikke moderert, det kryr jo av regelbrudd, personangrep, spekulasjoner over en lav sko. Det settes diagnoser på folk og spekuleres og latterliggjøres vilt. Ingen av disse tingene er lov i henhold til reglene på KG. I min tid i CBE-debatten har jeg vært frustrert over modereringen som har vært helt uforståelig streng - men det modereres jo HELT totalt forskjellig/ikke i det hele tatt i de to trådene jeg har lest litt i nå. Jeg må si jeg skjønner mer av HI når jeg har lest litt i dag - og samtidig vil jeg insistere enda mer på at man ikke kan generalisere, fordi det altså er HELT andre ting som tilllates i de andre trådene. Hvorfor i all verden? Er det ingen av dere som deltar på jevnlig basis som rapporterer inn? Eller modereres det helt forskjellig? Dette er jo helt rart. I tråden om cbe kan man ikke si noe om noen ting - ikke engang henvise til avisskriverier uten å legge ved lenke, selv om det ligger lenk de samme avisskriveriene på siden før - mens man tydeligvis kan fjerndiagnostisere og ønske dommedag over Anna Rasmussen uten at det lees på et øyelokk. Disclaimer - jeg har ikke lest hele tråden om hverken anna eller VP. Men jeg har lest noen sider, og det er STOR forskjell. Jeg skjønner godt at de som bare leser om VP ikke skjønner hva jeg, som primært har postet om CBE og genert om bloggerbarna, mener når jeg hevder at jeg synes store deler av debatten er baåde saklig og har et relativt høyt nivå. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 28. september 2017 #300 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) På 28.9.2017 den 12.47, Jens skrev: Har vært innom mange av trådene på rampelys og har til tider latt meg underholde. Men, jeg syns kritikken har blitt verre og verre, og trådene har blitt mer og mer som mobbing. Særlig syns jeg Anna Rasmussen har fått gjennomgå i det siste, til tross for at hun rett og slett virker helt i kjelleren og dypt deprimert. Mobbingen slutter nok ikke før noe alvorlig skjer. Lurer fælt på hvordan mobbegruppa reagerer hvis noen virkelig mister barna sine, eller i verste fall tar sitt liv. Jeg er helt enig i at det er mye usaklig i enkelte tråder. Fjerndiagnostisering, hets, spekulasjoner i økonomi osv. Holder meg mest unna disse, men tar en rapporteringsrunde innimellom. Endret 4. oktober 2017 av Ultiva 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg