Bloggleseren Skrevet 27. september 2017 #241 Del Skrevet 27. september 2017 2 minutes ago, pøbelsara said: Og dette er god redelig debatteknikk uten antydning til å tillegge noen motiver, @Tabris og @Bloggleseren? Manglende innsikt, my ass. Altså, jeg blir så oppgitt. Takk for det, etter at jeg har motet meg opp til å beskrive min opplevelse av å være i et mindretall i denne tråden i dag. Mens de åpenbare hersketeknikkene som har blitt brukt mot meg, de ser du altså ingen grunn til å reagere på. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. september 2017 #242 Del Skrevet 27. september 2017 1 time siden, Levina skrev: I CBE-tråden handler det ikke om gale stalkere som er problemet. Det er så tydelig at det er "vanlige" folk som bare ikke liker denne bloggeren. Ja, de leser bloggen uansett hvor dårlig moral og uetisk hun er i følge de, så dobbeltmoralen er tilstede. Man kan jo da undre seg over det..Nå er vel CBE såpass herdet og vet hvordan det er inne på dette forumet, at hun ikke affiseres av det, men jeg synes det virkelig ikke er greit at voksne personer holder på å kritisere, komme med nedlatende holdninger til denne bloggeren. Man kan godt se fra kommentarfeltet inne på bloggen at det tydligvis er noen av de samme som frekventerer der, som er på KG. Man ser godt at noen av den " harde kjerne" har flyttet seg inn i denne tråden også og liker selvfølgelig ikke det som står skrevet. Nå er de andre personer her inne som blir et tema, for å fokusere vekk fra det som var hovedpoenget til TS. Det er ikke istand til å ta noen form for selvkritikk på hvordan de holder på, for det å kritiserer et annet menneske er helt greit. Det å komme med at det er bedriften de ønsker å gå i sømmene, er bare tomme ord. ..nå er det diskusjon om hvorvidt CBE er feminist, noe hun også har forklart sin betydning av i sitt eget kommentarfelt. Det blir selvfølgelig ikke godtatt, for de vet best hvordan CBE tenker og er. Det blir nok mer å kritisere henne for utover, de går aldri tomme for temaer eller vinklinger... Man kan lure på hvordan voksne og noen yngre mennnesker kan gå inn hver dag på et forum og skrive negativt om denne personens gjøren og laden. De snakker om moral og etikk. Hvor er deres egen moral når de snakker nedsettende, spekulerer om denne bloggerens personlighet og vurderingsevne? Noen er også mødre, er det gode forbilder? Det er aldri noe positivt som kommer frem, det meste blir tolket og vurdert til noe negativt. Det at en ung, flott jente bygger om sin egen bedrift og gjør det strålende, kan nok irritere mange. Det at hun i tillegg har det bra på privaten og klarer å sjonglerer en krevende hverdag med jobb og barn, og i tillegg klarer å ta vare på sitt ytre, er nok provoserende for mange. Mange liker bare ikke sånne " perfekte, mennesker. Selvfølgelig er der ingen som vil innrømme årsaken til at man kritisere henne, annet en at de mener de setter fokus på bedriften Treasures, men det må være noe mer. Noe klarer å komme med konstruktiv kritikk, men der også sklir det ofte ut i påstander og spekulasjoner. Jeg opplever at det er mye jantelov og misunnelse som er tilstede der inne. Det kan være at mange ikke de ikke så bra i sitt eget liv, og at det da føles godt å slå tilbake mot denne personen de er så opptatt av. Jeg siterer innlegget ditt i sin helhet, men det eneste jeg ønsker å påpeke er at du enten bevisst eller ubevisst skaper forvirring rundt det om det er snakk om bedrift eller privatperson. Det som har med bloggen å gjøre omhandler bedriften. Du kan ikke bruke privatpersonen for å avfeie kritikk mot bedriften. Og så ser jeg at du er en ganske ny bruker, og vel omtrent kun har kommet med støttende, forsvarende og rosende innlegg om CBE i innleggene dine... Du kommenterer bare CBE? Hva kommer det av? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. september 2017 #243 Del Skrevet 27. september 2017 Ok, dette er hva det koker ned til for meg: - Jeg har personlig ingen interesse av noen bloggere som omtales i denne tråden. Sminke, mote og interiør er noe jeg finner utrolig kjedelig og uinteressant og jeg har null - 0 - interesse for hva noen måtte skrive om dette. - Hvis noen ikke merker reklame korrekt eller eksponererer sine barn på en måte som er kritikkverdig, så er jeg selvsagt enig i dette. Det er ikke noe å diskutere. - Utover dette, så er det faktisk lov i Norge å ha nyanserte meninger om HVA SOM HELST. Man kan gjerne være uenig, men jeg misliker trenden på KG hvor majoriteten (de som sitter på "fasiten") rotter seg sammen. Ikke bare for å stille kritiske spørsmål (som er legitimt for alle), men for å diskutere og kommentere seg i mellom om hvor feil vedkommende har. - Det å diskutere seg i mellom, på forumet, om X sine meninger som våger å gå mot majoriteten kan kalles "gjengmentalitet", og dette er IKKE ok. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 27. september 2017 #244 Del Skrevet 27. september 2017 @Bloggleseren Jeg blir så imponert! Du skriver godt, saklig og utfyllende om et, egentlig, nokså vrient tema. Og når jeg først er i gang vil jeg gjerne gi en shout out til @CecilieX, som jeg ofte synes har gode innlegg, selv om vi som regel befinner oss på hver vår side av en sak. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. september 2017 #245 Del Skrevet 27. september 2017 1 minutt siden, Tabris skrev: Ok, dette er hva det koker ned til for meg: - Jeg har personlig ingen interesse av noen bloggere som omtales i denne tråden. Sminke, mote og interiør er noe jeg finner utrolig kjedelig og uinteressant og jeg har null - 0 - interesse for hva noen måtte skrive om dette. - Hvis noen ikke merker reklame korrekt eller eksponererer sine barn på en måte som er kritikkverdig, så er jeg selvsagt enig i dette. Det er ikke noe å diskutere. - Utover dette, så er det faktisk lov i Norge å ha nyanserte meninger om HVA SOM HELST. Man kan gjerne være uenig, men jeg misliker trenden på KG hvor majoriteten (de som sitter på "fasiten") rotter seg sammen. Ikke bare for å stille kritiske spørsmål (som er legitimt for alle), men for å diskutere og kommentere seg i mellom om hvor feil vedkommende har. - Det å diskutere seg i mellom, på forumet, om X sine meninger som våger å gå mot majoriteten kan kalles "gjengmentalitet", og dette er IKKE ok. Link? Konkrete eksempler? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. september 2017 #246 Del Skrevet 27. september 2017 23 minutter siden, Bloggleseren skrev: Jeg har sett det samme skje i CBE-tråden mange ganger, og der er det etter mitt syn en spesielt tøff tone overfor meningsmotstandere. Eksempler? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. september 2017 #247 Del Skrevet 27. september 2017 30 minutes ago, Bloggleseren said: @CecilieX, for å gi deg et svar, så kan jeg i korthet slutte meg til det @Tabris har sagt. Selvsagt er det ikke noe galt i å tilhøre en majoritet eller å uttrykke sitt syn som en del av majoriteten. Og jeg har aldri hatt noe imot å være i mindretall så lenge alle diskuterer sak og det ikke oppleves personlig. Problemet oppstår når det tas i bruk hersketeknikker og gruppeforsterkning for å få minoriteten til å tie. Jeg ser det gjøres forsøk på å tilskrive TS ansvaret for at denne tråden har fått utvikle seg slik, men det passer bare ikke. Jeg har sett det samme skje i CBE-tråden mange ganger, og der er det etter mitt syn en spesielt tøff tone overfor meningsmotstandere. De faste brukerne i den tråden er, etter det jeg kan se, blant de mest ressurssterke og taleføre på KG, og det burde være helt unødvendig å bruke hersketeknikker og gruppeforsterkning overfor meningsmotstandere, for de hadde vunnet diskusjonen uansett, på redelig vis. I går forsvarte jeg TS mot det jeg synes var over grensen til brukerdebatt, og i dag har jeg fått smake samme medisin, med latterliggjøring, lett maskerte insinuasjoner, stråmannsargumentasjon der jeg blir tillagt meninger jeg ikke har, osv. Alle mine forsøk på å få tråden tilbake på tema har blitt ignorert eller avfeid med at det er "for sent", mens brukerdebatten har fortsatt. Det krever veldig mye viljestyrke å stå imot det og samtidig fortsette å diskutere sak og ikke person. De gangene jeg har svart med samme mynt, har andre i "gruppen" stått klare for å irettesette meg. Det hevdes at det ikke finnes noen slik gruppe - at det bare er en rekke individuelle debattanter som tilfeldigvis er enige og tilfeldigvis reagerer likedan på alt meningsmotstanderne sier og tilfeldigvis aldri påpeker feil hos hverandre - vel, de opptrer ikke som individer i disse situasjonene. Det er svært mange som har påpekt denne gruppementaliteten nå, og at den stadig avfeies kontant, fremstår dermed lettere uforståelig, men handler formodentlig om det @Tabris sa om å rasjonalisere egne handlinger. Bra innlegg! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. september 2017 #248 Del Skrevet 27. september 2017 Jeg tenker dette er litt "make or break" for dette forumet. Enten skjønner folk hva det prates om, eller så går de helt i forsvar og vil ikke/kan ikke skjønne det i det hele tatt Begge deler er sånn sett forståelig, sett fra menneskets natur. Men jeg personlig vil ikke lenger kommentere i et forum hvor det ikke finnes selvinnsikt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #249 Del Skrevet 27. september 2017 Noe sier meg at forumet vil overleve både din og min exit, @Tabris 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. september 2017 #250 Del Skrevet 27. september 2017 Just now, pøbelsara said: Noe sier meg at forumet vil overleve både din og min exit, @Tabris Ja, det vil det definitivt. Det handler mer om min sjelefred enn om forumets overlevelse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 27. september 2017 #251 Del Skrevet 27. september 2017 Akkurat nå, Tabris skrev: Jeg tenker dette er litt "make or break" for dette forumet. Enten skjønner folk hva det prates om, eller så går de helt i forsvar og vil ikke/kan ikke skjønne det i det hele tatt Begge deler er sånn sett forståelig, sett fra menneskets natur. Men jeg personlig vil ikke lenger kommentere i et forum hvor det ikke finnes selvinnsikt. Herre jemini, hvor selvhøytidelig går det an å bli? Selv her jeg tenkt å kommentere videre i CBE-tråden, helt uten å ta hensyn til at opptil flere andre antakeligvis er enig med meg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 27. september 2017 #252 Del Skrevet 27. september 2017 5 minutter siden, jabx skrev: Jeg siterer innlegget ditt i sin helhet, men det eneste jeg ønsker å påpeke er at du enten bevisst eller ubevisst skaper forvirring rundt det om det er snakk om bedrift eller privatperson. Det som har med bloggen å gjøre omhandler bedriften. Du kan ikke bruke privatpersonen for å avfeie kritikk mot bedriften. Og så ser jeg at du er en ganske ny bruker, og vel omtrent kun har kommet med støttende, forsvarende og rosende innlegg om CBE i innleggene dine... Du kommenterer bare CBE? Hva kommer det av? Dere faste kritikere vil gjerne ha det til å handle om bedriften Treasures når dere kommer med krtikken, men det er absolutt ikke noen klar skille der. CBE driver en blogg som også omhandler hennes familieliv/ hverdagsliv. Alt handler ikke om reklame, selv om flere tror dette. Grunnen til mitt engasjement er at jeg leser bloggen, men jeg er også inne på kvinneguidends forum og ser hvor mye spekulasjoner og nedsettende karakteristikker hun får. Dere faste kritikere klarer ikke å ta innover seg hvordan de fremstiller henne, for kritikken er berettiget mener de. Jeg er ikke tvil om at CBE er inneforstått med hvordan reklame skal merkes på bloggen og reflektert over hvor mye hun ønsker å vise av barna sine, men dere kritikere vet alltid best..Når det kommer inn helt klart påstander som er feil, så er det ingen som sier noe. Sånn fortsetter det dere inne...en sterk gruppementalitet som støtter opp om hverandre. Og får ordens skyld hvis du lurer, jeg har ingen tilhørighet til denne bloggeren på noen som helst måte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. september 2017 #253 Del Skrevet 27. september 2017 Just now, Kollontaj said: Herre jemini, hvor selvhøytidelig går det an å bli? Selv her jeg tenkt å kommentere videre i CBE-tråden, helt uten å ta hensyn til at opptil flere andre antakeligvis er enig med meg. Så selvhøytdelig at man ønsker ærlighet? Har du sett? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. september 2017 #254 Del Skrevet 27. september 2017 5 minutter siden, Tabris skrev: Jeg tenker dette er litt "make or break" for dette forumet. Enten skjønner folk hva det prates om, eller så går de helt i forsvar og vil ikke/kan ikke skjønne det i det hele tatt Begge deler er sånn sett forståelig, sett fra menneskets natur. Men jeg personlig vil ikke lenger kommentere i et forum hvor det ikke finnes selvinnsikt. Du ser splinten i andres øye, men ikke bjelken i ditt eget. Har du mer dobbeltmoralsk oppgulp på lager? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 27. september 2017 #255 Del Skrevet 27. september 2017 3 minutter siden, Levina skrev: Dere faste kritikere vil gjerne ha det til å handle om bedriften Treasures når dere kommer med krtikken, men det er absolutt ikke noen klar skille der. CBE driver en blogg som også omhandler hennes familieliv/ hverdagsliv. Alt handler ikke om reklame, selv om flere tror dette. Grunnen til mitt engasjement er at jeg leser bloggen, men jeg er også inne på kvinneguidends forum og ser hvor mye spekulasjoner og nedsettende karakteristikker hun får. Dere faste kritikere klarer ikke å ta innover seg hvordan de fremstiller henne, for kritikken er berettiget mener de. Jeg er ikke tvil om at CBE er inneforstått med hvordan reklame skal merkes på bloggen og reflektert over hvor mye hun ønsker å vise av barna sine, men dere kritikere vet alltid best..Når det kommer inn helt klart påstander som er feil, så er det ingen som sier noe. Sånn fortsetter det dere inne...en sterk gruppementalitet som støtter opp om hverandre. Og får ordens skyld hvis du lurer, jeg har ingen tilhørighet til denne bloggeren på noen som helst måte. Det tror jeg også, CBE er ikke dum. Problemet blir dermed enda "styggere" - når de bryter reglene så ofte som de gjør. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 27. september 2017 #256 Del Skrevet 27. september 2017 5 minutter siden, Tabris skrev: Så selvhøytdelig at man ønsker ærlighet? Har du sett? (Selvhøytideligheten var myntet på ditt sorti.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. september 2017 #257 Del Skrevet 27. september 2017 Vel, jeg regner med at CBE og andre bloggere vil gjøre nok til at dere kan fortsette å klappe hverandre på ryggen i gjensidig fortreffelighet, det betviler jeg ikke et sekund. Kos dere med det,jeg ser nå at ingenting vil nå inn så jeg per dette innlegget ferdig med Rampelyset. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 27. september 2017 #258 Del Skrevet 27. september 2017 Men @Bloggleseren, jeg lurer på om skoen også trykker litt der, når du skriver at deltakerne i CBE-tråden er noen av de mest taleføre og ressurssterke. For det vil jo unektelig legge en viss stein til byrden å både være i mindretall men også bli sablet ned av argumenter og dokumentasjon. Begge deler vil jo forsterke opplevelsen av en stor gruppe mot en. Den er helt parallell da, diskusjonen i forhold til ansvar. Noen føler seg forulempet, hvem bærer ansvaret? Blogger v.s bloggkritiker. KG flertallet mot mindretallet. Jeg må innrømme at noen av de som jeg nevnte i mitt forrige innlegg (brukerdebattantene) ikke får min aller største sympati, når de roper om å ha blitt forulempet. Må tygge på det du @Tabrisskriver om å "snakke ned" andre i dialog med meningsfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. september 2017 #259 Del Skrevet 27. september 2017 4 minutter siden, Tabris skrev: Vel, jeg regner med at CBE og andre bloggere vil gjøre nok til at dere kan fortsette å klappe hverandre på ryggen i gjensidig fortreffelighet, det betviler jeg ikke et sekund. Kos dere med det,jeg ser nå at ingenting vil nå inn så jeg per dette innlegget ferdig med Rampelyset. Den som klapper aller mest på ryggen her er deg. Og du dunker deg selv febrilsk på ryggen, som om du går på evigvarende batterier. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. september 2017 #260 Del Skrevet 27. september 2017 14 minutter siden, Tabris skrev: Så selvhøytdelig at man ønsker ærlighet? Har du sett? Mens jeg mest opptatt av rettfedighet og fred på jord. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg