AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #1 Del Skrevet 22. september 2017 Hei! Jeg er ei dame i 30-årene som lurer på hva jeg skal gjøre med venninna mi. Jeg har alltid hatt venner, men veldig få nære. Hun jeg anså som bestevenninna mi, har jeg hatt fra barndommen. I studietida flyttet vi langt unna hverandre, men jeg besøkte henne alltid når jeg var hjemme og inviterte henne dit jeg bodde. Jeg har virkelig prøvd å holde kontakten, og hun er en av de få jeg kunne være meg selv rundt. Etterhvert merket jeg at hun ble dårligere på å holde kontakten, men tenkte at hun var opptatt med barn osv. Når jeg fikk barn, flyttet jeg til et sted nærmere hjemstedet, men hvor jeg ikke kjente noen. Det var mye tøffere enn jeg hadde trodd. Jeg har i perioder vært langt nede pga. ensomhet. Jeg ble veldig skuffa over folk i livet mitt, som jeg trodde jeg skulle se mere til, nå som jeg bodde nærmere. Bl.a. denne venninna. En gang hadde det gått seks mnd uten at jeg hørte noe, så jeg spurte om hun ikke ville ha kontakt med meg lenger, men hun sa at hun selvfølgelig ville det og at hun hadde tenkt på å besøke meg lenge. Så jeg ble selvfølgelig glad, men så skjedde det samme på nytt. Og de få gangene vi treffes, blir jeg bare lei meg, fordi hun sitter og prater om alle de nye vennene sine og alt de finner på. Mens det aldri er snakk om at vi skal finne på noe gøy sammen. Så jeg har egentlig begynt å innse at det ikke er sunt for meg å holde kontakten. Det gir meg ikke noe positivt mer, jeg blir bare lei meg og føler meg lite verdt. Hun har ikke vært der for meg når jeg trengte henne. Men hver gang jeg bestemmer meg for å kuttte henne ut, så får jg en mld av henne. Hva tenker dere? Anonymkode: 39d66...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #2 Del Skrevet 22. september 2017 Jeg synes du virker litt hårsår. Ikke missforstå, jeg forstår at det gjør vondt når du hadde forestilt deg hvordan det skulle være og så ble det ikke slik. Husk at det er du som flyttet bort. Hun har funnet seg nye venner, og du kunne vert der du også hadde du flyttet hjem igjen Jeg mener du skal fortsette å holde kontakten og ha det gøy med venninnen din. Men ikke forvent så mye. Husk at du også har ansvar for å invitere deg selv med på ting. Kanskje hun tror du er like opptatt som henne. Anonymkode: 2bd0a...bcb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 22. september 2017 #3 Del Skrevet 22. september 2017 Du skriver at hun ikke gir deg noe positivt mer, du blir lei deg og føler deg lite verd. Da er hun ikke noen venninne. Ikke tvihold på henne fordi du er redd for å føle deg ensom (?). Du fortjener bedre enn å ha en venninne som bryter deg ned, ts! Og det tror jeg du vet, innerst inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #4 Del Skrevet 22. september 2017 Hva er det som gjør at du føler du brytes ned? Er det det at dere treffes for lite? I så fall så må du ta mer initiativ selv også. Kanskje fortelle henne at du savner å være med henne og at du gjerne kunne ønske dere treffes oftere. Har du forsøkt det? Anonymkode: 29679...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå