tommeline Skrevet 1. november 2005 #41 Skrevet 1. november 2005 Tror jeg ville gått for pinnekjøtt, med juleøl og akevitt Alternativt store ferske reker, loff, avocado, smør og majones. Og en frisk hvitvin til. Til dessert: "mislykket" sjokoladekake . Eller jordbær med fløte... Finnes jo så mye godt....
Gjest 5 min. igjen Skrevet 1. november 2005 #42 Skrevet 1. november 2005 Dersom dere skulle spise deres siste måltid, hva ville dere bedt om? ← Hadde ikke klart mat, hadde heller prioritert tid med familien min framfor et måltid.
Gjest lillelou Skrevet 1. november 2005 #43 Skrevet 1. november 2005 Man kan ha mye kvalitetstid med familien over et godt måltid
NullHull Skrevet 1. november 2005 #44 Skrevet 1. november 2005 (endret) Hadde ikke klart mat, hadde heller prioritert tid med familien min framfor et måltid. ← Men så var vel heller ikke spørsmålet HVORDAN du ville ønske å tilbringe din siste stund her på jorden? Men, rent hypotetisk sett, dersom du visste at dette blir ditt siste måltid, kanskje rett og slett fordi fra i morgen av trenger ikke mennesket lenger fast føde, men kun oppladbare batterier for å holde seg i live, og heretter blir alt som kan spises fjernet fra jordens overflate, hva ville du da valgt å spise???? Endret 1. november 2005 av NullHull
Gjest Pet Skrevet 1. november 2005 #45 Skrevet 1. november 2005 (endret) Skalldyr og hvitvin. Absolutt det beste jeg vet. Og sjokoladeis til dessert. Og et velkomponert ostefat med rødvin til. Mmm, får nesten lyst til å dø, jeg! Endret 1. november 2005 av Pet
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2005 #46 Skrevet 1. november 2005 Battered sausage, chips, gravy, mashed peas og Yorkshire Pudding.
Annie Skrevet 1. november 2005 #47 Skrevet 1. november 2005 Skalldyr og hvitvin. Absolutt det beste jeg vet. Og sjokoladeis til dessert. Og et velkomponert ostefat med rødvin til. ←
Gjest gjesta Skrevet 2. november 2005 #48 Skrevet 2. november 2005 hadde ikke hatt matlyst!! :grine2: men hvis jeg MÅTTe... så hadde det blitt auberginelasagne.. med fløtegratinerte poteter
Gjest vimse Skrevet 2. november 2005 #49 Skrevet 2. november 2005 Hmmm... Jeg tror det ville være vanskelig å bestemme seg, så jeg tror jeg ville fått hver og en i min og min manns familie til å lage en middag og en dessert hver, som de visste jeg ville like, og så tror jeg nesten jeg hadde fått med meg alt!!! Fra ferskt kjøtt og suppe via stekt flesk og kålrabistappe, og til trønderpai med pappa`s waldorffsalat... Jah!! Og, ingen hadde kommet med poteter Og så spørs det om ikke det hadde blitt overdådige mengder tilslørte bondepiker Og varm cola med isbiter i, isbiter i mengdevis!!!!
-Fisken- Skrevet 2. november 2005 #50 Skrevet 2. november 2005 Blir sulten av å lese denne tråden, altså!!! Tror det måtte blitt en skikkelig schvær buffe, slik at jeg kunne spist litt av alt! ← Skriver under på denne! Jeg ville hatt taco med både shell og tortilla, lasagne (mammas) pizza (mammas) ball med brunostsaus og stekt bacon, en eller annen pai, fløtegratinerte poteter med massevis av ost, rømmegrøt, risensgrynsgrøt, makaronistuing med ost i, en pastarett med en ostesaus som inneholdt masser av fløte og ost, pinnekjøtt med kålrotstuing, potetsalat, semulepuddig, mandelkjernepudding, masse is, jordbær, bringebær, mango, kiwi og en del annen frukt, sjokoladekake (mørk og klissete), blåbærpai, ostekake, boller fylt med eggekrem, kringle, masse sjokolade, smågodt, lakris og masser av brus! og helt sikkert masse mer som jeg ikke kommer på i farten.
-Fisken- Skrevet 2. november 2005 #51 Skrevet 2. november 2005 Et eple. ← Oi, så dette svaret nå. Litt annerledes enn hvordan jeg tenker nå
Gjest gjest 0 Skrevet 2. november 2005 #52 Skrevet 2. november 2005 Oi! Nå ble jeg sulten!! Jeg som ikke har spist annet enn babymat de siste 10 dagene siden jeg har fjernet mandlene... Men! Jeg ville også hatt en shvær buffet med Skalldyr til forret. Helst nyfisket og nykokt krabbe, hummer, tigerreker og kamskjell, men masse deeeeilig loff og majones og sitronpepper til. Hovedrett: Stor deilig indrefilet, feit bernaisesaus, fløtegratinerte poteter, pinnekjøtt, ribbe, kalkun med fløtesaus og alt tilbehøret som følger med til disse. Dessert: Verdens tyngste og deiligste sjokoladekake med frisk frkt/bær saus og is til. Ostekake med bringerbær, risgrøt med rød saus og deilige muffins og hvetekaker med alle mulige smaker!!! nam nam nam!! Nå gleder jeg meg til å bli frisk å kunne spise vanlig mat igjen!!!
Sander Skrevet 2. november 2005 #53 Skrevet 2. november 2005 Skulle i hvert fall fått smakt på grønn fluesopp.
Bentebent Skrevet 2. november 2005 #54 Skrevet 2. november 2005 Baconsurret indrefilet av elg. Med fløtegratinerte poteter med masse hvitløk og ost. Brokkoli, gulrøtter og salat til. Og en god saus (mammas hjemmelagde ) Og selvfølgelig en god flaske rødvin :blunke: Til dessert ville jeg hatt mammas hjemmelagde eggelikør-is Etterfulgt av et STORT sjokoladekake stykke :-D
Gjest gjest1 Skrevet 2. november 2005 #55 Skrevet 2. november 2005 Skalldyr og hvitvin. Sjokolademousse med masse vaniljesaus til dessert.
NullHull Skrevet 3. november 2005 #56 Skrevet 3. november 2005 trønderpai med pappa`s waldorffsalat... Jah!! ← Hva er trønderpai? :klø: *masse rare bilder i hodet av alt fra pai med bart og skinnvest til innbakte trøndere i butterdeig*...
Gjest vimse Skrevet 3. november 2005 #57 Skrevet 3. november 2005 Hva er trønderpai? :klø: *masse rare bilder i hodet av alt fra pai med bart og skinnvest til innbakte trøndere i butterdeig*... ← :grine2: Det er kjøttdeig og kokt ris i ildfast form. Kjøttdeig i bunnen og rundt kanten, ris i midten. Det blandes inn brødsmuler, løk, krydder og ketchup i kjøttedeigen, i risen blandes det inn litt ketchup. Steikes i ovnen, med ost på toppen. E bærre lækkert
NullHull Skrevet 4. november 2005 #58 Skrevet 4. november 2005 Mmmm, det hørtes jo snadder ut, ja! Forutsetningen er selvfølgelig at kokken er trønder, formoder jeg?
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2005 #60 Skrevet 4. november 2005 Grillet fisk, og til dessert: sjokoladefondant og is til dessert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå